روسیه یک بازیگر آمریکایی را نماینده ویژه روابط بشردوستانه با آمریکا کرد


روسیه یک بازیگر آمریکایی را نماینده ویژه روابط بشردوستانه با آمریکا کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد یک بازیگر آمریکایی را به عنوان نماینده ویژه برای روابط بشردوستانه میان واشنگتن و مسکو برگزیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه خبر داد «استیون سیگال» تهیه کننده و بازیگر آمریکایی را به عنوان نماینده ویژه برای روابط بشردوستانه روسیه-آمریکا انتخاب کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مسکو، سیگال را برای تعمیق روابط فرهنگی، هنری و جوانان آمریکا با روسیه انتخاب کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ یک گذرنامه روسی به این بازیگر آمریکایی داده بود. سیگال، پیشتر از برخی سیاست‌های رئیس جمهور روسیه آشکارا دفاع کرده بود.

روابط روسیه و آمریکا اخیرا بدتر شده است، بویژه بعد از آنکه آژانس اطلاعات آمریکا، مسکو را به دلیل «مداخله» در ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ که به پیروزی «دونالد ترامپ» انجامید، مورد مواخذه قرار داد.

وزارت خارجه روسیه نقش سیگال را مانند نقش سفیر «محسن نیت» سازمان ملل دانسته و گفت وی هیچ دستمزدی بابت این مسئولیت دریافت نخواهد کرد. وزارت خارجه روسیه گفت که نقش سیگال برای منافع دیپلماسی مردم و دیپلماسی سنتی کاربرد دارد.

شبکه راشاتودی به نقل از سیگال نوشت «من همیشه تمایل زیادی داشتم تا هرآنچه می‌توانم برای بهبود روابط روسیه و آمریکا انجام دهم. من بدون خستگی در این راستا به شکل غیررسمی برای چندین سال کار کرده‌ام و اکنون برای این فرصت بسیار سپاسگزارم».

این بازیگر آمریکایی گاهی در برنامه‌های شبکه راشاتودی درباره دیدگاه‌ها و حرفه‌اش صحبت می‌کند.

روسیه یک بازیگر آمریکایی را نماینده ویژه روابط بشردوستانه با آمریکا کرد

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین ماند