نظر ترامپ درباره امکان ایجاد اجلاس ایران و آمریکا


نظر ترامپ درباره امکان ایجاد اجلاس ایران و آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیان داشت که تصمیم مربوط به دیدار وی با رئیس جمهور ایران به تهران بستگی دارد و افزود که شرایط اقتصادی ایران وخیم تر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ پیشتر دیدار با همتای ایرانی خود را بعید ندانسته و گفته بود که این درخواست باید از طرف ایران مطرح شود و شرایط تکمیلی برای دیدار لازم نیست. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا تاکید نمود که چنین ملاقاتی ممکن است در صورتی که ایران موافقت کند که سیاست داخلی و خارجی اش را تغییر می دهد و آمادگی برای گفتگو در خصوص توافق هسته ای جدید به جای توافق قبلی که آمریکا از آن خارج شده است را اعلام نماید. تهران پاسخ داد که در ابتدا آمریکا باید معاهده هسته ای را برگرداند.
ترامپ در توئیتر خود نوشت: « اقتصاد ایران روز به روز و به سرعت وخیم تر می شود. ما ملاقات بکنیم یا نکنیم. این تنها به درخواست و میل آنهاست.»
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها