«داود امیریان» میهمان اعضای کانون 41 تهران


«داود امیریان» میهمان اعضای کانون 41 تهران

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 41 کانون استان تهران، میزبان داوود امیریان نویسنده و طنزپرداز حوزه داستان‌نویسی بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و بنا به گفته اعظم ترابی مربی مسئول این مرکز فرهنگی هنری، با توجه به برنامه‌ریزی تابستانۀ این کتابخانه با موضوع مهارت‌های زندگی با رویکرد طنز، اعضا و مربیان مرکز شماره ۴۱ کانون استان در نیمه مردادماه ۱۳۹۷ میزبان «داود امیریان» نویسنده و طنزپرداز کتاب‌های کودک و نوجوان بودند.

نویسنده کتاب «گردان قاطرچی ها» که در دوره کودکی و نوجوانی عضو مرکز شماره ۲۰ کانون تهران بوده، در این برنامه، بابیانی ساده و صمیمانه در رابطه بااهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی با اعضا به گفتگو پرداخت و به آن‌ها توصیه کرد تا می‌توانند مطالعه کنند و از کتاب دور نشوند، زیرا با دانش و آگاهی، افرادی موفق‌تر و تواناتر در سطح جامعه خواهند شد.

نویسنده و طنزپرداز کتاب‌های نوجوان همچنین ضمن مرور خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌اش، از لحظه‌های حضورش در جبهه برای اعضای مرکز سخن گفت.

وی افزود: زمان جنگ بااینکه ۱۵ ساله بودم، جثه کوچکی داشتم و برای همین اجازۀ رفتن به جبهه را به من نمی‌دادند اما دوست داشتم مانند هم‌سالانم به جبهه بروم. برای همین ترفندهای زیادی بکار بردم تا بالاخره توانستم پدر و مادرم را راضی کنم و سال ۱۳۶۴راهی جبهه شدم.

امیریان درباره نوشتن اولین کتابش با موضوع دفاع مقدس گفت: اولین کتابم را با موضوع جنگ بانام «خداحافظ کرخه» در سال ۶۹ به چاپ رساندم که درباره خاطراتم از جبهه و جنگ تحمیلی و روایاتی از دوستان رزمنده‌ام است.

«داود امیریان» میهمان اعضای کانون 41 تهران

نویسنده در این کتاب از زاویه طنز به اتفاقات و مسائل جنگ نگاه می‌کند و به‌واسطۀ این موضوع، بیشتر آثارش موردعلاقۀ خوانندگان نوجوان قرارگرفته است.

از دیگر بخش‌های این برنامه، تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «محمدامین قیامه» عضو کودک، خوانش متن زیبای ادبی توسط «سارا محمدی» و اجرای پانتومیم با استفاده از نام‌ کتاب‌های میهمان برنامه بود.

در پایان این نشست صمیمانه، اعضا سؤالاتشان را در رابطه با آثار ادبی داود امیریان به‌ویژه کتاب‌هایی که در کتابخانه کانون موجود است و آن‌ها در کارگاه نقد کتاب، به بررسی آن پرداخته بودند، پرسیدند و میهمان برنامه با صبر و حوصله به سؤالات و ابهامات اعضا پاسخ داد.

این نشست ادبی با اهدای یادبود کتابخانه به این نویسنده موفق در حوزه رمان نوجوان و گرفتن عکس‌های یادگاری به پایان رسید.

«داود امیریان» میهمان اعضای کانون 41 تهران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش