جراحی زیبایی لیفت باسن چطور انجام می شود؟


جراحی زیبایی لیفت باسن چطور انجام می شود؟

لیفت باسن چیست؟ این عمل با نام گلوتو پلاستی شناخته می شود در این عمل جراحی پوست باسن بالا برده و سفت می شود. پوست اضافی برداشته می شود و بافت اطراف آن تغییر شکل داده می شود تا پیکری جوان تر و شاداب تر ایجاد شود. نبض ما – لیفت باسن را نباید با […] نوشته جراحی زیبایی لیفت باسن چطور انجام می شود؟ اولین بار در نبض ما پدیدار...

لیفت باسن چیست؟ این عمل با نام گلوتو پلاستی شناخته می شود در این عمل جراحی پوست باسن بالا برده و سفت می شود. پوست اضافی برداشته می شود و بافت اطراف آن تغییر شکل داده می شود تا پیکری جوان تر و شاداب تر ایجاد شود.

نبض ما – لیفت باسن را نباید با لیفت باسن برزیلی که در آن با تزریق چربی خود بیمار بر حجم باسن افزوده می شود، اشتباه گرفت. یکی از عوارض لیفت باسن این است که ممکن است باعث ایجاد باسنی بیش از اندازه مسطح شود.

در این حالت همراه با عمل جراحی لیفت باسن ممکن است پیوند چربی یا سایر روش های افزایش سایز نظیر استفاده از پوست اضافی خود بیمار استفاده شود.

عمل جراحی لیفت باسن برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی زیبایی لیفت باسن چطور انجام می شود؟

این عمل جراحی عموما برای افرادی که دارای مقادیر زیاد افتادگی و شل شدگی پوست در باسن و بالای ران خود هستند انجام می شود.

این عمل می تواند ظاهر سلولیت (چربی زیر پوست ران و باسن) را بهبود بخشد. هدف آن برگرداندن بدن به ظاهری طبیعی تر پس از از دست دادن خاصیت کشسان پوست ناشی از کاهش وزن شدید یا تغییرات ناشی از افزایش سن است.

اگر چه مقادیر کم چربی را می توان با پوست اضافی شما برداشت اما لیفت باسن برای حذف چربی های مهم در نظر گرفته نشده است. بهتر است قبل از این که تصمیم به انجام این عمل جراحی بگیرید نزدیک وزن ایده آل خود باشید یا وزن پایداری داشته باشید.

چه کسی داوطلب مناسبی برای عمل جراحی لیفت باسن است؟

بهترین داوطلب برای عمل لیفت باسن افراد غیر سیگاری هستند که از سلامت عمومی مناسب و وزن ثابت به دلیل تعهد به یک رژیم غذایی و از زندگی سالم برخوردارند. این که بیمار انتظارات مثبت و واقع بینانه ای نسبت به نتیجه کار داشته باشد مهم است.

ملاحظات پیش از عمل لیفت باسن

ممکن است پیش از عمل لیفت باسن جراح به شما توصیه به انجام آزمایشات قبل از عمل کند تا از وضعیت سلامتی شما اطمینان حاصل نماید.

ممکن است یک هفته یا دوهفته قبل از عمل جراحی نیاز به توقف یا مصرف داروهای خاصی نظیر آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی باشد. اگر فرد سیگاری باشید ممکن است جراح از شما بخواهد قبل از عمل جراحی کشیدن سیگار را متوقف نمایید.

زمان بهبود و از کار افتادگی پس از عمل لیفت باسن

به شما توصیه می شود که یک هفته پس از عمل ننشینید. بیشتر بیماران در صورتی که برای مدت طولانی ننشینند می توانند پس از دو هفته به کار خود برگردند.

حداقل چهار تا شش هفته باید از فعالیت های شدید یا طولانی مدت خودداری کرد. زخم هایتان نباید در طول این مدت تحت فشار، تماس و حرکت زیاد باشند.

مطابق نظر بسیاری از جراحان درک این که موارد بالا می تواند بنا بر سلامت بیماران، روش مورد استفاده برای عمل و دیگر عوامل متغیر حین انجام عمل جراحی لیفت باسن متفاوت باشد از اهمیت برخوردار است. در صورت احساس هرگونه درد شدید باید به پزشک گزارش داده شود.

خطرات و عوارض لیفت باسن

خطرات و عوارض ممکن شامل موارد زیر هستند:

مطالب پیشنهادی

پلاتیسما پلاستی، سریعترین راه رفع غبغب

پانیکولکتومی روشی برای حذف پوست اضافی پس از کاهش وزن

جوانسازی پوست دست با اسکلروتراپی و لیزر

همه چیز درباره تایپلاستی (عمل جراحی بالا بردن ران)

زخم ناخوشایند خونریزی شدید یا هماتوما (لخته خون) نکروز پوست یا چربی (مرگ بافتی) التیام ضعیف زخم یا انفصال زخم لخته شدن خون خطرات ناشی از بیهوشی ترومبوز ورید عمقی عوارض قلبی و ریوی edema پایدار (تورم) یا تجمع مایعات درد مداوم تغییر یا از دست دادن موقت یا دائمی حساسیت پوست عدم تقارن یا سایر نتایج مربوط به زیبایی که نیاز به عمل جراحی ترمیمی دارد عود کردن آویزان شدن یا شل شدن در پوست

در صورتی که با مواردی نظیر درد در ناحیه قفسه سینه، نفس تنگی، تپش قلب غیر معمولی یا خونریزی شدید مواجه شدید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

جراحی زیبایی لیفت باسن چطور انجام می شود؟

روش های مکمل عمل لیفت باسن

عمل جراحی لیفت باسن معمولا به همراه دیگر روش های جراحی انجام می شود تا به واسطه آن نتایج بیمار ارتقا یابد. اغلب، سایر روش های پیکر تراشی نظیر لیفت سینه، لیفت ران، کاهش شکم، لیفت بازو یا لیپوساکشن ممکن است پسندیده باشند.

اگر پوستی شل و افتاده در چند ناحیه کمر به پایین از بدن خود دارید ممکن است بخواهید عملی را که به نام لیپکتومی طرفین (belt lipectomy) یا لیفت بدن انجام دهید. کاهش وزن شدید می تواند بر خاصیت کشسان پوست صورت تاثیر بگذارد لذا لیفت صورت، چانه یا خط ابرو ممکن است انجام شود.

مشاهده نتایج عمل لیفت باسن

بیشتر تورم ناشی از عمل باید در عرض شش هفته اول کاهش یابد، اگر چه نتیجه نهایی ممکن است تا یک سال پس از عمل شما به صورت کامل دیده نشود.

ظاهر بدنتان باید صورت دائمی بهبود یابد بدین معنی که شما نباید مقدار قابل توجهی وزن کم کرده یا زیاد نمایید. با این حال، سن و گرانش زمین در نهایت باعث از دست دادن تناسب اندام می شود.

جراح تان تا جایی که می تواند سعی در پنهان کردن زخم دارد لذا زیر لباس حمام انتخابی شما پنهان خواهد شد. اگر چه این زخم ها دایمی هستند اما در طول زمان بهبود خواهند یافت و پس از دو سال کم رنگ خواهند شد.

مراحل عمل جراحی لیفت باسن

1- بیهوشی به منظور راحتی شما حین انجام عمل جراحی صورت می پذیرد. اغلب بیهوشی عمومی انجام می شود لذا شما در حین انجام عمل جراحی خواب خواهید بود. اگر چه در این عمل ممکن است از ترکیبی از بیهوشی موضعی و مسکن درون وریدی استفاده شود. شخص جراح بهترین روش را برای شما انتخاب خواهد نمود.

2- شکاف پوست انجام می شود. این برش اغلب به صورت بیضی شکل در قسمت بالایی نشیمنگاه (زیر خط بیکینی) انجام می شود. الگوی برش می تواند بنا بر مقدار و محل پوست و چربی اضافی متفاوت باشد. شما و جراح تان پیش از عمل بهترین نوع برش مطابق نیازتان انتخاب می نمایید.

3- پوست اضافی برداشته می شود و پس از انجام برش توسط جراح جابجا می شود. سپس پوست باقی مانده به مکان جدید خود کشیده می شود.

4- برش ایجاد شده به وسیله نخ بخیه بسته می شود و معمولا با نوارهای جراحی و چسب های پوستی (چسب بافت) پوشیده می شود. پوشش یا پانسمان در ناحیه برش انجام می شود و ممکن است چندین لوله برای خروج خون یا مایع اضافی زیر پوست قرار گیرد.

5- مراقبت پس از عمل و توصیه های بعد از عمل، شما به محیطی جهت بهبود برده خواهید شد که در آن جا دستگاه هایی برای نمایش وضعیت جسمانی شما قرار دارد. اگر چه لیفت باسن ممکن است به صورت سرپایی انجام شود

جراح تان ممکن است تشخیص دهد که شما باید شب را در بیمارستان بمانید لذا شخصی باید برای حداقل 24 ساعت همراه شما باشد.

تیم ترجمه نبض ما

منبع:www.verywellhealth.com

جراحی زیبایی لیفت باسن چطور انجام می شود؟
امتیاز شما :


سیسمونی برنامه رژیم لاغری ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه لیزر موهای زائد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان