خطبه غدیر در اردبیل احیا می‌شود


خطبه غدیر در اردبیل احیا می‌شود

‌دبیر قرارگاه حضرت زهرا(س) استان اردبیل با بیان اینکه برای احیای خطبه غدیر در اردبیل در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: کلینیک اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در استان با حضور اساتید دانشگاه به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، علی حسن‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل با بیان اینکه جبهه‌سازی فرهنگی وظیفه اصلی این قرارگاه است، گفت: این قرارگاه دارای چهار ماموریت اصلی شناسایی فعالان فرهنگی، شبکه‌سازی، توانمندسازی و انجام عملیات‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه 600 موسسه فرهنگی در سطح استان شناسایی شده و در 14 گروه تخصصی سازماندهی خواهند شد، افزود: این قرارگاه با 14 کارگروه که یگان‌های عملیاتی به حساب می‌آیند، در هفت موضوع فعالیت می‌کند.

حسن‌زاده با بیان اینکه خانواده، تربیت کودکان، مبانی انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و غیره از جمله این موضوعات هستند، اظهار کرد: کلینیک اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در استان با حضور اساتید دانشگاه به زودی راه‌اندازی خواهد شد و در این کلینیک گره‌های عمده در بحث اقتصاد مقاومتی و تولیدات خرد با تعریف مدل‌های جدید باز خواهند شد.

دبیر قرارگاه حضرت زهرا(س) استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی ستاد مردمی غدیر برای اولین بار در این قرارگاه افزود: هدف ما از تشکیل این ستاد این است که اقشار مختلف مردمی به عرصه بیایند و از توان موسسات فرهنگی و مردمی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه غدیر در کشور و مخصوصا در استان ما مورد غفلت واقع شده است، گفت: احادیث بسیاری از ائمه معصومین(ع) در رابطه با موضوع غدیر وجود دارد که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم برنامه‌های جشن غدیر و دهه ولایت به صورت مردمی برگزار شود، افزود: جلسات مختلف با اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار مرجع به منظور موج‌آفرینی موضوع غدیر برگزار شده است.

دبیر قرارگاه حضرت زهرا(س) استان اردبیل با بیان اینکه برای احیای خطبه غدیر در اردبیل در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: 40 عنوان برنامه از جمله برگزاری مسابقات ورزشی، ماشین‌نویسی، توزیع احسان علوی، تجلیل از سادات، برگزاری جشن غدیر در مرکز شهر و غیره نیز برای عید غدیر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...