100 دهنه آبشخور و چشمه در پارک ملی کویر گرمسار لایروبی شد


100 دهنه آبشخور و چشمه در پارک ملی کویر گرمسار لایروبی شد

گرمسار-رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار از تعمیر، بازسازی و لایروبی80 دهنه آبشخور و 30 چشمه در این منطقه خبر داد و گفت:امکان دسترسی وحوش به منابع آبی در نقاط امن زیستگاه‌ها هدف این اقدام است.


رضا شاه‌حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه طی مأموریت چهارروزه با تلاش مأموران محیط‌زیست بالغ‌بر ۱۰۰ دهنه آبشخور و چشمه در پارک ملی کویر گرمسار بازسازی و لایروبی شد، ابراز داشت: در فصل گرما منابع آبی حیات‌وحش محدودشده و حیوانات برای تأمین نیاز آبی خود به چشمه‌ها و آبشخورها روی می‌آورند لذا برای سلامت حیات‌وحش این اقدامات صورت گرفت.

وی بابیان اینکه تأمین علوفه و آب منطقه برای وحوش پایداری اکوسیستم را در بر خواهد داشت، افزود: هدف از اجرای این طرح که سطح پهناوری از این ذخیره‌گاه زیست‌کره را دربر می‌گیرد، تأمین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات‌وحش در اقلیم‌های بیابانی است.

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار بابیان اینکه فراهم کردن امکان دسترسی وحوش به منابع آبی در نقاط امن زیستگاه‌ها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت حیات‌وحش در مناطق بیابانی کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: در شرایط خشک‌سالی و گرمای سوزان و طولانی‌مدت تابستان در حوزه کویر به دنبال حفظ حیات‌وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها هستیم.

شاه‌حسینی در ادامه تصریح کرد: طرح مرمت، لایروبی چشمه‌ها و آبشخورها، احداث و آماده‌سازی منابع آبی و تقویت حفاظت در نواحی حساس به‌ویژه کریدورهای حیات‌وحش در سطح عرصه‌های تحت مدیریت استان سمنان باوجود شرایط سخت‌کاری، جغرافیایی و اقلیمی و عدم دسترسی وسایل نقلیه به بسیاری از نواحی، توسط محیط‌بانان سخت‌کوش انجام می‌شود.

وی افزود: پایش آبشخورها و چشمه‌های پارک ملی کویر گرمسار از ابتدای سال جاری آغازشده و به‌طور مستمر ادامه دارد که امیدواریم با این اقدامات شاهد افزایش وحوش در منطقه باشیم.

کد خبر 4368179

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...