شهرآرا پاسبان هویت تاریخی مشهد باشد


شهرآرا پاسبان هویت تاریخی مشهد باشد

به گزارش شهرآراآنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نیز از مسئولانی بود که در همان روز به‌همراه برخی معاونان خود در موسسه فرهنگی شهرآرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه روزنامه...


به گزارش شهرآراآنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نیز از مسئولانی بود که در همان روز به‌همراه برخی معاونان خود در موسسه فرهنگی شهرآرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تحریریه روزنامه مردم مشهد و تبریک این روز به اهالی شهرآرا، به آن‌ها خداقوت گفت.

او در روند این بازدید با تأکید بر اینکه در وضعیت حساس کنونی خبرنگاران وظیفه سنگینی برعهده دارند، گفت: شاید برخی تصور کنند که کار خبرنگار در رسانه‌های مختلف، صرفا انتقاد کردن از افراد و شرایط است، درحالی‌که این تصور کاملا نادرست است.

لطفیان افزود: در دایره معارف دینی، سنجش‌گری اهمیت بیشتری از انتقاد دارد، بنابراین در حرفه خبررسانی نباید صرفا به رویکرد انتقادی تکیه کرد.

وی با بیان اینکه انتقاد فقط یکی از ابعاد خبررسانی است، اظهار کرد: یک خبر پاک می‌تواند چند ویژگی داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها دقت، وضوح و شفافیت است. توجه به این نکته در عرصه خبر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به‌گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در شیوه اطلاع‌رسانی به جامعه باید به این نکته توجه شود که آیا اخبار آماده انتشار از فیلتر سنجش‌گری خبرنگار عبور کرده است یا خیر.

او منطق را در نگاه سنجش‌گرانه عرصه اطلاع‌رسانی و خبررسانی، موضوع بسیار مهمی برشمرد و بیان کرد: متاسفانه به‌دلیل تقسیم‌بندی جناحی و فعالیت رسانه‌ها و مطبوعات دارای نگرش سیاسی، ویژگی همه‌جانبه‌گری در خبررسانی مخدوش شده است.

لطفیان گفت: یکی از وظایف خبرنگاری، نقادی است اما انتظار می‌رود که رسانه پاک درکنار نقد کردن به معیارهای صداقت و شفافیت در انتشار اخبار نیز پایبند باشد.

وی با بیان اینکه مشهد به‌دلیل وجود مضجع شریف بارگاه منور حضرت رضا(ع) دارای هویت تاریخی است، اظهار کرد: در وضعیت فعلی ضرورت دارد که خبرنگاران خراسانی و به‌ویژه روزنامه شهر مشهد از این هویت تاریخی پاسبانی

کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: موضوع پاسبانی از هویت تاریخی مشهد باید به‌صورت ویژه در روزنامه شهرآرا مطرح شود تا وقتی که مردم به این روزنامه نگاه می‌کنند، به هویت دینی و انقلابی آن پی ببرد.

وی گفت: دشمن تلاش می‎کند که اخبار بسیار پست و زشتی را از مشهد در رسانه‌های دنیا منتشر کند، بنابراین رسانه پاک باید از این هویت، پاسبانی و با تمام توان درمقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کند. به گفته لطفیان، استکبار جهانی با تمام تجهیزات و توان رسانه‌ای خود به جنگ نرم با جمهوری اسلامی آمده است و تلاش می‌کند که از این طریق، زمینه انحراف فکری جوانان و دیگر اقشار جامعه را فراهم کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: رسانه‌ها در آگاه‌سازی جامعه از مسائل مختلف، نقش بسیار مهمی دارند که در این راستا روزنامه شهرآرا می‌تواند به‌صورت ویژه در حوزه فرهنگ شهروندی گام‌های جدی بردارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج