افزایش ماندگاری مسافران در خراسان‌شمالی، نیاز جدی اقتصاد استان است


افزایش ماندگاری مسافران در خراسان‌شمالی، نیاز جدی اقتصاد استان است

استاندار خراسان‌شمالی گفت: باید رفت و آمد مسافران در خراسان‌شمالی از تهدید به فرصت تبدیل شده و زمان ماندگاری و اقامتشان در استان افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا خباز» در آئین افتتاح هشتمین نمایشگاه صنایع‌دستی استان در محل بش قارداش بجنورد، اظهار کرد: لازمه ماندگاری و تردد مسافران و زائران امام رضا(ع) در بجنورد، ایجاد نمایشگاه‌های دائم و موقت صنایع‌دستی در شهرستان‌های مسیر تردد مسافران و زائران است.

وی ادامه داد: با زمینه‌سازی ماندگاری مسافران، زائران همه پول خود را در مشهد هزینه نکرده و بخشی از مخارجشان را به بجنورد اختصاص می‌دهند.

استاندار خراسان‌شمالی گفت: از شوراهای شهرهایی که در مسیر تردد زائران قرار دارند، انتظار می‌رود زمین‌های مناسبی را برای احداث نمایشگاه‌های موقت و دائم صنایع‌دستی، به اداره‌کل میراث فرهنگی استان اختصاص دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در صورت بی‌توجهی به راه‌اندازی بازار صنایع‌دستی، هنردست هنرمند به ثمن بخش فروخته شده و زحمات آن‌ها بی‌پاسخ می‌ماند.

خباز با تأکید بر این‌که ماندگاری مسافر در این استان سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، افزود: در این صورت هنرمند از ارزش افزوده کار خود بهره می‌برد.

وی با تأکید بر این‌که باید زمینه فروش صنایع‌دستی هنرمندان فراهم شود، گفت: این امر نیازمند تنظیم دستورالعملی مدون است که توسط سازمان میراث‌فرهنگی استان تهیه و در شهرستان ها اجرایی شود.

استاندار خراسان‌شمالی از آغاز سفرهای شهرستانی خود ار روز پنجشنبه خبر داد و یادآور شد: نخستین سفرم به مانه و سملقان است که تصمیمات لازم در زمینه رونق صنعت گردشگری و صنایع‌دستی گرفته خواهد شد.

خباز هنر مردم خراسان‌شمالی را زبانزد عام و خاص توصیف کرد و ادامه داد: بانوان این استان در کنار اداره زندگی خود هنرنمایی کرده و با تولید آثار فاخر به اقتصاد خانواده خود کمک می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که دو مشکل را مسئولان در مسیر هنرنمایی بانوان در رشته صنایع‌دستی پیگیری کنند، مشکل نخست را بحث نبود محل دائم نمایشگاه صنایع‌دستی و مشکل دوم را میزان ماندگاری پایین زائران در این استان دانست.

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر به مشهد مقدس می‌روند که باید زمینه ماندگاری آن‌ها فراهم شود.

خباز با طرح این موضوع که حتی هزار تومان از جیب مسافر در این استان هزینه شود منفعت است، تصریح کرد: وظیفه حاکمیت ایجاد احساس امنیت و آرامش برای مسافر است که این مهم محقق شده و اکنون باید صنایع‌دستی مان را در معرض دید قرار دهیم تا به فروش برسد.

وی یکی از ویژگی‌های مثبت راه‌اندازی نمایشگاه صنایع‌دستی را، عاملی برای استراحت مسافران و موثر در کاهش تصادفات عنوان کرد.

استاندار خراسان‌شمالی با تأکید بر این‌که در زمان مسئولیتش و با مدیریت جهادی میزان ماندگاری مسافران در استان کویری سمنان از دو ساعت به یک شبانه‌روز افزایش یافت، تصریح کرد: خراسان‌شمالی به نسبت سمنان آب و هوایی بکر و بسیار خوب دارد که از آن باید به نفع گردشگری استان بهره برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط