به گزارش تسنیم، سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک برج مسکونی در شمال‌غرب تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 2:41 بامداد امروز یک مورد مشاهده دود در یک برج مسکونی در شمال‌غرب تهران، میدان ساحل، خیابان مختاری به سامانه 125 اعلام شد و با توجه به حساسیتی که حوادث در برجهای مسکونی و اماکن تجمعی به وجود می‌آورد، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی را در لحظات اولیه به همراه نردبانهای هیدرولیکی و امکانات لازم به محل حادثه اعزام کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه برج مسکونی 12 طبقه بود که ظاهراً 75 واحد مسکونی در آن وجود داشت؛ زمانیکه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، مشاهده کردند در بیشتر طبقات مخصوصاً طبقات بالایی دود غلیظی متراکم شده، تعدادی از ساکنان ضمن آگاهی از این حادثه سراسیمه در حال خروج از ساختمان بودند اما اطلاعات اولیه حاکی از آن بود بسیاری از آنها از ماجرا آگاه نیستند و در وضعیت نامناسبی داخل واحدشان حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از آتش‌نشانان با حضور در طبقات ساختمان مشغول خروج ساکنان و گروه‌های دیگر مشغول یافتن منشاء دود شدند که مشخص شد آتش‌سوزی در سیم‌کشی‌های کابین آسانسور که در طبقه نهم متوقف بود و در سقف آسانسور به وقوع پیوسته و باعث شده دود از قسمت چاهک آسانسور به تمامی طبقات مخصوصاً طبقات بالایی نفوذ کند.

ملکی تصریح کرد: آتش‌نشانان تمامی واحدها را جست‌وجو کردند و تعداد زیادی از ساکنان (بیش از 100 نفر) را که در آن ساعات داخل واحدها بودند به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی خارج کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: خوشبختانه این حادثه با توجه به اطلاع‌رسانی به موقع و حضور سریع آتش‌نشانان مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت و در ساعت 4:43 بامداد عملیات به پایان رسید.

وی متذکر شد: حادثه در اماکن تجمعی مخصوصا اماکنی که مانند این ساختمان تجهیزات ایمنی نداشته باشند، این پتانسیل را دارد که همراه با تلفات جانی داشته باشد اگر این حادثه کمی گسترده‌تر بود یا افرادی داخل کابین حضور داشتند و آتش به واحدهای بیرونی سرایت می‌کرد قطعاً وضعیت وخیم‌تری ایجاد می‌شد برای همین سازمان آتش‌نشانی تأکید دارد ساختمانها پیش از حضور ساکنان نسبت به احداث تجهیزات ایمنی و سیستم نگهداری از آنها اقدام کنند.