احسان عبدی پور: دیدن وضع نابسمان جامعه من را افسرده می کند


احسان عبدی پور: دیدن وضع نابسمان جامعه من را افسرده می کند

کارگردان و فیلمنامه نویس گفت: اکران فیلم های سینمایی خارجی در سالن های سینما اتفاق خوشایندی است چرا که آثار ایرانی را مجبور به رقابت سالم با فیلم های سایر کشورها می کند. احسان عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما «دیباچه» درباره...

کارگردان و فیلمنامه نویس گفت: اکران فیلم های سینمایی خارجی در سالن های سینما اتفاق خوشایندی است چرا که آثار ایرانی را مجبور به رقابت سالم با فیلم های سایر کشورها می کند.

احسان عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما «دیباچه» درباره اکران فیلم های خارجی در سالن های سینما، اظهار کرد: کاملا موافق با اکران فیلم های خارجی در سینماها هستم، درست نیست همیشه بازار را بسته نگه داریم تا به این واسطه از سینمای ملی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است پخش نکردن فیلم های خارجی در کوتاه مدت به معنای حمایت از سینمای داخلی باشد اما اینکار برای همیشه مناسب نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «پاپ» به مثبت بودن رقابت فیلم های ایرانی با خارجی اشاره کرد و گفت: گاهی از فروش برخی فیلم های بی ارزش به فکر فرو می رویم اما پس از کمی تأمل متوجه می شوم که گزینه ای به عنوان رقیب برای این فیلم وجود نداشته پس مردم مجبور به انتخاب فیلم مورد نظر بوده اند.

امکان عرضه فیلم های خارجی باید وجود داشته باشد چرا که این فیلم ها اول به مخاطب و پس از آن به سینما کمک می کند، فیلمسازان در صورت وجود رقیب متوجه می شوند که باید آثار با کیفیت تولید کنند تا مردم از آثارشان حمایت کنند.

** فیلم های خارجی با شرایط خاص پخش می شود

کارگردان فیلم سینمایی «تیک آف» درباره استقبال مردم از فیلم های خارجی در سینماها با توجه به سانسوری که در بیشتر فیلم ها وجود دارد، یادآورشد: همه ما دیگر می دانیم که فیلم های خارجی در کشور ما با شرایط خاص خود پخش می شود، حلقه فیلم های سینمایی بزرگتر از تلویزیون است بنابراین همانطور که یک سری از فیلم های خارجی از تلویزیون پخش می شود ومورد استقبال مردم قرار می گیرد از فیلم های خارجی سینما هم استقبال می شود.

عبدی پور افزود: بهتر است هم مردم و هم مسئوولان با شرایط یکدیگر کنار آیند تا بتوانیم فیلم های خارجی را هم درپرده سینما ببینیم و به نوعی یک رقابت سالم در دنیای سینمای ایران شکل گیرد.

** فعالیت خارج از جریان رایج دشوارتر است

کارگردان سریال «آرماندو» درباره تجربه ساخت فیلم درباره مناطق بومی کشور، تأکید کرد: جنوب کشور برای من منطقه بومی محسوب نمی شود بلکه سرزمین اولیه من است که در آن زندگی کرده ام بنابراین فرق ماهوی خاصی ندارد.

عبدی پور در ادامه گفت: همه چیز به استایل یک فیلمنامه بستگی دارد اگر بخواهیم با بازیگران بومی و غیره چهره کار را ادامه دهیم، شرایط تا حدودی فرق می کند چرا که قرار است خارج از جریان رایج فعالیت کنند.

** دیدن وضع نابسمان جامعه من را افسرده می کند

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «همسنگار» درپایان درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی این روزهای کشور، تصریح کرد: وضعیت آشفته این روزها را همه می بینیم، متأسفانه با قرارگرفتن در این شرایط دربسیاری از مواقع دچار افسردگی اجتماعی می شوم.

عبدی پور خاطر نشان کرد: اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی این روزها غصه را جایگزین انرژی مطلوب برای ادامه زندگی کرده است. امیدوارم این روزهای بد خیلی زود بگذرد و روزهای شاد را ببینیم.

گفت و گو از : نازنین میرزایی

احسان عبدی پور: دیدن وضع نابسمان جامعه من را افسرده می کند
.photo_album_grid .photo_img_gride_item .photo_img_gride_item img @media(min-width:1200px) .photo_no_marg_md } @media(max-width:1200px)and (min-width:980px) .photo_no_marg_md } @media(min-width:767px) and (max-width:980px) .photo_no_marg_sm } @media(min-width:480px) and (max-width:767px) .photo_no_marg_ms } @media(min-width:320px)and (max-width:480px) } @media(max-width:320px) }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد