درمان فیبروم رحمی، طب سنتی چه می گوید؟


درمان فیبروم رحمی، طب سنتی چه می گوید؟

اگر اندازه فیبروم بزرگ باشد و علائم انسدادی در مسیر ادرار و مدفوع به وجود بیاید، ممکن است پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار عمل جراحی را توصیه کند.

آیا همه افرادی که به فیبروم مبتلا هستند برای درمان باید عمل جراحی انجام بدهند؟
اگر اندازه فیبروم بزرگ باشد و علائم انسدادی در مسیر ادرار و مدفوع به وجود بیاید، ممکن است پزشک متخصص با توجه به شرایط بیمار عمل جراحی را توصیه کند. همچنین در مواردی که خونریزی های شدید منجر به کم خونی می شود یا وقتی احتمال سقط و ناباوری وجود دارد، احتمال عمل جراحی می تواند وجود داشته باشد.
اما در شرایط معمول جراحی گزینه خوبی نمی تواند باشد مثلا در شرایطی که فرد مشکلات جدی نداشته و مجرد باشد، بهتر است جراحی انجام نشود یا در صورت تشخیص پزشک به بعد از ازدواج موکول شود. فیبروم معمولا در خانم هایی که سن بالایی دارند و یائسه شده اند به مرور زمان کوچک می شود و احتیاجی به جراحی نیست.
شاید برخی تصور کنند که با توجه به اندازه فیبروم باید عمل جراحی انجام شود در حالی که اندازه فیبروم در صورتی که منجر به علائم انسدادی نشود، نمی تواند دلیل اصلی برای عمل جراحی باشد.

*متخصص طب سنتی چه درمان هایی را برای مبتلایان به فیبروم رحم در نظر می گیرد؟
درمان ها بر اساس شرایط بیمار باید در نظر گرفته شوند ولی به طور کلی پاک سازی بدن از خلط غالب و بعد پاک سازی رحم و در نهایت تقویت رحم سه اصل در درمان بیماری های رحمی است. یکی از راه های درمانی استفاده از آبزن است.
برای استفاده از این روش درمانی فرد ماده دارویی را جوشانده و داخل لگن ریخته و باز هم آب اضافه کرده و داخل آن می نشیند.همچنین با توجه به شرایط بیمار می توان از داروهای محلل فیبروم استفاده کرد که باعث تحلیل فیبروم می شود، اگر ورم سفت باشد باید از محلل ملین استفاده کرد.

به طور کلی باید توده های فیبروم را نرم کرد و مانع از سفت تر شدن آن ها شد. اگر فرد دچار مشکلات شدید و جدی نباشد می تواند از درمان های طب سنتی کمک بگیرد که این درمان ها بعد از حدود یک تا 2 سال موفقیت آمیز هستند.

*به عنوان سئوال آخر آیا در شرایطی که ضرورت عمل جراحی احساس شود، متخصص طب سنتی بیمار را به متخصص طب جدید ارجاع می دهد؟
قطعا زمانی که شرایط فرد به گونه ای باشد که طب سنتی برایش مناسب نباشد به پزشک طب-جدید ارجاع داده می شود و هدف اصلی در طب ، درمان بیمار است و در شرایطی که محدودیت زمان و مشکلات جدی برای بیمار وجود دارد نباید بیمار را معطل نگه داشت و باید به متخصص طب جدید ارجاع داده شود.
در غیر این صورت روش درمانی غیر منطقی است. برای مثال چنانچه خانم 34- 35 ساله-ای ازدواج کرده و قصد باردار شدن داشته باشد، در چنین شرایطی به دلیل نزدیک شدن به سن یائسگی و سایر مشکلات برای بارداری، باید این فرد زیر نظر متخصص طب جدید درمان و در صورت لزوم عمل جراحی شود.
اما در شرایطی که مشکلات جدی وجود نداشته و خانم جوان و مجرد باشد، طب سنتی می تواند گزینه خوبی برای درمان بیمار محسوب شود.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم