افزایش ٣٠ درصدی خرده فروشی کالاها با نوسان ارزی


افزایش ٣٠ درصدی خرده فروشی کالاها با نوسان ارزی

عصر اعتبار- رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره‌ای با اشاره به نوسانات ارزی گفت: نوسان نرخ ارز باعث شد تا کالاهای خرده فروشی تا ٣٠ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، امیر خسرو فخریان رییس اتحادیه فروشگاه های زنجیره‌ای و مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش صبح امروز (چهارشنبه) در نشستی با خبرنگاران گفت: امروز یک هزار و شانزدهمین فروشگاه زنجیره ای افق کوروش افتتاح شد و در ٢٤۰ شهر و ٣١ استان حضور داریم.

وی تعداد افراد شاغل در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش را هفت هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال ٩٦ ما جزو ١۰۰ شرکت برتر کشور بودیم و اولین شرکتی هستیم که پذیرش بورس گرفتیم؛ همچنین اولین شرکت زنجیره ای هستیم که بیش از هزار شعبه دارد.

فخریان با اشاره به فعالیت ٥ ساله این شرکت اظهار داشت: تلاش داریم تا در دو ماه آینده سهام افق کوروش را در بورس عرضه کنیم. وی توضیح داد که عرضه سهام این شرکت در تابلوی اصلی بورس خواهد بود.

فخریان اعلام کرد دو فروشگاه افق کوروش را در شهر بغداد عراق افتتاح کردیم و برنامه داریم که این تعداد را به ٥۰ شعبه برسانیم. مدیرعامل افق کوروش افتتاح فروگاه های زنجیره ای در خارج از کشور را عاملی برای توسعه صادرات غیر نفتی عنوان کرد و گفت: برنامه داریم تا در ١۰ کشور خارجی شعبه ایجاد کنیم.

وی افزود: اولین فروشگاه زنجیره ای هستیم که فروش اینترنتی را در تهران آغاز کرده ایم و بتدریج این موضوع در سایر شهرها نیز راه اندازی خواهد شد. فخریان گفت: برنامه ١٤۰٤ افق کوروش این است که جزو ٢٥۰ شرکت بزرگ خرده فروش در دنیا باشیم که لازمه آن رساندن سطح فروش به ٤ میلیارد دلار است.

مدیرعامل افق کوروش اظهار داشت: فرهنگ فروشگاه های زنجیره ای در کشور ما هنوز به خوبی جا نیفتاده و لازم است رسانه ها در این زمینه به ما کمک کنند. وی اعلام کرد که روزانه حدود ٤٥۰ هزار نفر از فروشگاه های افق کوروش در سراسر کشور خرید می کنند.

فخریان به قراردادهای فرانچایز اشاره کرد و گفت: کمتر از ٦ ماه بیش از ٩۰ قرارداد فرانچایز منعقد کرده ایم. وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره نرخ ارز و تاثیر آن بر فروش خرده فروشی گفت: ما با دولت صحبت کردیم تا نرخ برخی کالاها از جمله روغن در صورتی که بالا رفت، با یارانه در فروشگاه های زنجیره ای و با نرخ ثابت عرضه شود.

فخریان ادامه داد: نوسان نرخ ارز باعث شد تا کالاهای خرده فروشی تا ٣۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند. وی از افزایش سازمان حمایت از مصرف کننده نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای خبر داد و افزود: امکان دارد نرخ برخی کالاها که در ماه های گذشته بدلیل نوسان نرخ ارز افزایش داشتند، عقب گرد داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !