طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند


طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

پیتزا از آن غذاهایی است که خیلی ها عاشقش هستند اما به دلیل اینکه از عوارض فست فودها مطلع هستند سعی می‌کنند سراغ این غذای خوشمزه نروند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا آموزش طرز تهیه پیتزا خانگی که بسیار سالم و راحت و خوشمزه است را برای شما بگوییم. در این مقاله با 20 دستور پخت پیتزا خانگی آشنا می شوید. 1. پیتزا...

پیتزا از آن غذاهایی است که خیلی ها عاشقش هستند اما به دلیل اینکه از عوارض فست فودها مطلع هستند سعی می‌کنند سراغ این غذای خوشمزه نروند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا آموزش طرز تهیه پیتزا خانگی که بسیار سالم و راحت و خوشمزه است را برای شما بگوییم. در این مقاله با ۲۰ دستور پخت پیتزا خانگی آشنا می شوید.

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

۱. پیتزا مارگاریتا

مواد لازم:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر، به علاوه مقداری اضافی برای چرب کردن ظرف

– ۴ حبه سیر، به صورت ورقه‌های نازک

– ۱ قاشق غذاخوری آویشن تازه

– ۱ قاشق غذاخوری پونه کوهی تازه

– یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی پوست گرفته که آن را از صافی گذرانده و با دست له کرده باشید

– نمک و پودر فلفل سیاه

– خمیر پیتزا که طرز تهیه آن را در پایین آورده‌ایم

– یک توپ پنیر موزارلا که آب آن را گرفته‌ایم

– ۲/۱ یک دسته برگ ریحان

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

خمیر:

۱. برای درست کردن خمیر: در یک کاسه کوچک، مایه خمیر، شکر و آب را مخلوط کرده و هم بزنید تا حل شوند. اجازه بدهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا مایه خمیر عمل بیاید و کف کند.

۲. اگر از مخلوط کن استفاده می‌کنید، نمک و آرد را ترکیب کرده و چند بار دکمه دستگاه را بزنید تا مخلوط شوند. ترکیب خمیر مایه را نیز اضافه کرده و با کمترین سرعت مخلوط کنید تا آرد کاملا مخلوط شود. زمانی که مواد باهم ترکیب شدند، سرعت را به حالت متوسط درآورده و هم بزنید تا خمیر به صورت توپ درآید. این کار باید ۲ دقیقه طول بکشد. به طور منظم دستگاه را خاموش کنید تا خمیر را از اطراف همزن جمع کنید. خمیر را با فشار دادن مقداری از آن میان انگشت شست و دیگر انگشتان، امتحان کنید. اگر سفت است کمی آب اضافه کنید. اگر به‌دست می‌چسبد، هر بار، یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. خمیر را بر سطح صافی که روی آن آرد پاشیده‌اید بگذارید و ورز دهید تا نرم و ارتجاعی شود.

۳ اگر خمیر را با دست درست می‌کنید، مخلوط مایه خمیر را در یک کاسه بزرگ ریخته و نمک و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. سپس آرد بریزید. زمانی که مخلوط دیگر قابل هم زدن با قاشق نبود، با دست آن را ورز دهید و به میزانی آرد اضافه کنید که نرم شود اما چسبنده نباشد. در هنگام کار، مقداری از خمیر را میان انگشتان خود فشار دهید. اگر سفت است کمی آب اضافه کنید. اگر به‌دست می‌چسبد، هر بار یک قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و ارتجاعی شود.

۴. خمیر را به صورت دایره درآورده و در ظرفی که از قبل چرب کرده‌اید بگذارید و سطح آن را کاملا با روغن بپوشانید. ظرف را با پلاستیک یا حوله نم‌دار بپوشانید و بگذارید حدود ۱ ساعت در یک جای گرم بماند و اندازه آن دو برابر شود.

۵. فر را از قبل با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی فر را در فر بگذارید.

سس گوجه فرنگی را درست کنید. ماهی تابه را روی حرارت ملایم بگذارید، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر خرد شده، آویشن و پونه کوهی را اضافه کنید. تا زمانی که عطر مواد بالا بیاید حرارت دهید، سپس گوجه له شده را اضافه کرده و با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. حرارت را پایین آورده و ۷ تا ۸ دقیقه حرارت دهید تا آب آن کم شد. حرارت را خاموش کرده و ظرف را کناری بگذارید.

۶. سینی را از فر خارج کرده، مقداری روغن زیتون روی سطح آن بپاشید. خمیر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و یکی از آنها را برای استفاده‌های بعدی نگه‌ دارید. خمیر پیتزا را در ظرف پهن کنید تا از ظرف بیرون بزند، سپس لبه‌های آن را به داخل جمع کنید تا خمیر در اطراف لبه ترد شود. سس گوجه فرنگی را روی خمیر ریخته و تکه‌های پنیر موزارلا را به صورت مساوی بر تمام قسمت‌های خمیر پخش کنید. برگ‌های ریحان را روی خمیر گذاشته و مقداری روغن زیتون بپاشید. نمک و فلفل بپاشید. سپس آن را ۱۵ تا ۱۸ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی و حباب‌دار شود.

مطلب مرتبط: انواع پاستا: ۲۰ مدل پاستای مختلف و ایده هایی برای طرز تهیه آنها

۲. پیتزا سفید

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

۳۴۰ گرم خمیر پیتزا (در دمای اتاق) که به ۴ قسمت تقسیم شده باشد

– آرد ساده برای آردپاشی

– ۳۴۰ گرم پنیر موزارلا

– ۱۷۰ گرم پروشوتو (ژامبون ایتالیایی) که به صورت ورقه‌های نازک برش داده شده باشد.

– ۴ دسته شاهی

– روغن زیتون

– نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه پیتزا

فر را از قبل روی درجه ۲۲۰ درجه سانتی گراد یا بالاترین درجه تنظیم کنید

– مقداری آرد روی تخته پیتزا بپاشید. با وردنه خمیر را بسیار نازک کرده و به صورت یک دایره ۲۵ سانتیمتری پهن کنید

– ۴/۱ پنیر و شاهی را روی خمیر ریخته و حدود دو سانتیمتر از خمیر اطراف را خالی می‌گذارید. پیتزا را در ظرف فر گذاشته و در فر بگذارید تا جایی که پنیر ذوب شود. پیتزا را درآورده و ۴/۱ پروشوتو را روی آن بریزید. دوباره آن را در فر گذاشته و یک دقیقه دیگر نیز بپزید.

– پیتزا را درآورده و مقداری روغن زیتون و نمک و فلفل بپاشید.

– همین کار را برای باقی مواد انجام دهید.

۳. پیتزا کالزونه

مواد لازم برای خمیر

– ۳۰۰ گرم آرد نان

– ۱۷ گرم خمیر مایه فوری

– ۱ قاشق چایخوری نمک

– ۲۰۰ میلی‌لیتر آب گرم

مواد لازم برای سس گوجه فرنگی

– ۱ عدد پیاز پوست گرفته و خرد شده

– ۳ حبه سیر خرد شده

– ۲۰۰ گرم گوجه فرنگی خرد شده (۲/۱ قوطی)

– ۱ قلشق چایخوری شکر سفید

– نمک و فلفل برای مزه

– ۲۵۰ گرم پنیر مکعبی و خشک موزارلا

– برگ ریحان تازه و روغن زیتون

– پنیر پارمزان رنده شده یا جایگزین گیاهی

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه پیتزا

برای درست کردن خمیر، همه مواد را ترکیب کرده و ۵ دقیقه ورز دهید، آن در یک کاسه ریخته، پوشانده و به مدت یک ساعت در جای گرم بگذارید.

– همه مواد سس را در یک تابه ریخته و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه حرارت ببیند. آن را در غذاساز ریخته و سپس سرد کنید.

– فر را تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید، خمیر را تا جای ممکن نازک کنید، آن را روی تخته پیتزا بگذارید، روی آن سس، پنیر و کمی برگ ریحان بریزید. نصف آن را تا کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. برای سرو کردن، روی آن برگ ریحان، پنیر پارمزان و روغن زیتون بریزید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه پاستا سوسیس ایتالیایی تند بسیار خوشمزه

۴. پیتزا ساده

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

– ۲ قاشق غذاخوری شکر

– ۱ قاشق غذاخوری نمک دریا

– ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص

– ۴/۳ فنجان آب گرم

– ۲ فنجان آرد نان

– ۱ قاشق چایخوری خمیرمایه فوری

– ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون

– روغن زیتون برای تردی پیتزا

– آرد برای پاشیدن روی پیتزا

– ۲۳۰ گرم سس

– نصف قاشق چایخوری طعم دهنده‌های گیاهی مانند پونه کوهی، آویشن، فلفل قرمز

– ترکیبی از سه نوع پنیر رنده شده مانند پنیر موزارلا، پنیر مونتری جک و پنیر پروولون

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه پیتزا

شکر، نمک، روغن زیتون، آب، ۱ فنجان آرد، خمیر مایه و باقی آرد را در کاسه مخلوط کن بریزید. مخلوط کن را با دور کند روشن کنید، تا جایی که مواد ترکیب شده و به شکل توپ درآید. همزن مخلوط کن را با اسپری آشپزی چرب کنید. همزن را دوباره وصل کرده و ۱۵ دقیقه با سرعت متوسط ورز دهید.

– مقدار کمی از خمیر را درآورده و روی تخته پهن کنید. آن را به صورت نازک پهن کنید. آن را روی حرارت بگذارید تا ببینید آیا انسجام خوبی دارد یا نه. اگر خمیر شکست، آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه دیگر نیز ورز دهید.

– خمیر را به شکل یک توپ نرم درآورید. آن را در یک ظرف فلزی یا شیشه‌ای بگذارید. ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون را در کاسه ریخته و خمیر را در آن بغلتانید. آن را با پلاستیک پوشانده و ۱۸ تا ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید.

– سینی پیتزا را در زیر فر سرد بگذارید و فر را تا بالاترین درجه (حدود ۵۰۰ درجه فارنهایت) روشن کنید. اگر کف فر، میله دارد، ظرف را در پایین‌ترین قسمت بگذارید. با چاقو یا وسیله برش خمیر، خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. آن را روی تخته صاف کرده و به سپس به صورت توپ درآورید.

– دستان خود را با آب خیس کرده و با آنها سطح را نم‌دار کنید.. خمیر را روی سطح رول کنید تا سفت شود. یکی از توپ‌ها را با حوله بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند.

– مراحل را برای باقی خمیر تکرار کنید. اگر نمی‌خواهید فورا باقی پیتزا را بپزید، یک کیسه زیپی را با اسپری روغن چرب کنید و خمیر را در آن بگذارید. می‌توانید به مدت ۶ روز در یخچال نگهداری کنید.

– آرد را روی تخته پاشیده و خمیر را روی آن قرار دهید. با دست، اطراف پیتزا را جمع کنید. خمیر را در یک ظرف گرد پهن کنید. اگر می‌توانید، خمیر را در هوا بچرخانید. پیتزا را روی تخته تکان دهید تا مطمئن شوید که از سنگ یا تخته جدا می‌شود ( اگر بافت تردی می‌خواهید، می‌توانید پیتزا را فورا بپزید یا این‌که ۳۰ دقیقه دیگر خمیر را استراحت دهید.)

– لبه‌های پیتزا را روغن زیتون بمالید. سس پیتزا را به طور مساوی روی پیتزا بریزید. گیاهان معطر را روی پیتزا ریخته، سپس پنیر را بریزید.

– پنیر را بر تخته گذاشته و به مدت ۷ دقیقه یا تا زمانی که طلایی و حباب‌دار شود بپزید. قبل از برش زدن، بگذارید ۳ دقیقه بماند.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کاسرول گوشت و پاستا برای عاشقان غذاهای گوشتی

۵. پیتزا مافین انگلیسی

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۱ عدد پیاز خرد شده ( حدود ۲ فنجان)

– ۲ عدد هویج رنده شده

– یک عدد کدو سبز متوسط که به صورت قطعات ۱.۵ سانتی‌متری در آمده باشد ( حدود ۳ فنجان)

– یک حبه سیر، ورقه‌ای شده

– نمک و فلفل سیاه

– یک عدد کنسرو گوجه فرنگی له شده ( حدود ۸۰۰ گرم)

– ۶ عدد ظرف مافین انگلیسی

– ۱ و نیم فنجان پنیر موزارلای رنده شده

– ۴/۱ فنجان پنیر رومانوی رنده شده

برای روی پیتزا: ورقه‌های پپرونی، سوسیس پخته شده، زیتون، بروکلی خرد شده و پخته، ورقه‌های فلفل تند یا آناناس

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه پیتزا

روغن را روی حرارت متوسط گرم کنید. پیازها را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه بپزید تا نرم شده و به رنگ قهوه‌ای درآید. هویج، فلفل و کدو سبز را اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید تا نرم شوند. سیر، ۱ قاشق چایخوری نمک و ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید. ۱۰ دقیقه دیگر نیز تفت دهید تا سبزیجات به رنگ قهوه‌ای درآیند.

– گوجه فرنگی له شده را اضافه کنید. مقداری آب را در قوطی گوجه فرنگی ریخته و در ظرف بریزید. حرارت را متوسط کنید تا سبزیجات نرم شوند و به مدت ۲۰ دقیقه حرارت دهید تا آب آن کشیده شده و طعم خام گوجه فرنگی از بین برود. سبزیجات را با مخلوط کن پوره کنید، درب مخلوط کن را با حوله آشپزخانه بگیرید تا سس به بیرون نپاشد. در صورت لزوم نمک و فلفل بزنید و بگذارید سرد شود. حدود ۵ فنجان سس خواهید داشت.

زمانی که سس می‌‌جوشد، لایه‌های مافین را روی صفحه فر گذاشته و حدود ۲ تا ۳ دقیقه حرارت دهید. روی هر کدام از مافین‌ها ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری سس بریزید. دو نوع پنیر را ترکیب کرده و روی سس بریزید. برای مصرف فوری، چیزهایی که دوست دارید را روی پیتزاها ریخته و ۲ تا ۳ دقیقه گریل کنید تا پنیر آب شود.

نکته: این دستور سس، چیزی بیشتر از مواد لازم برای ۱۲ پیتزا را به شما می‌دهد. باقی آن را به مدت ۱ هفته در یخچال بگذارید یا در هر غذایی که به سس نیاز دارد استفاده کنید، یا این‌که یک فنجان از آن را در ظرف‌های فریزری گذاشته و برای پیتزای مافین بعدی، فریز کنید.

برای تهیه از قبل: سینی پیتزاها را حدود یک ساعت در فریزیر بگذارید تا سفت شوند. برای گرم کردن آن‌ها، پیتزاهای یخ‌زده را روی فویل گذاشته و هر چیزی که دوست دارید روی آن بریزید و تا زمانی که پنیر آب شده و به صورت طلایی درآید گرم کنید.

۶. پیتزا پپرونی و پیتزا چهار پنیر

مواد لازم

خمیر

– ۱ قاشق چایخوری مایه خمیر فعال خشک

– ۴ فنجان آرد ساده

– ۱ قاشق چایخوری نمک

۳/۱ فنجان روغن زیتون، مقداری نیز برای چرب کردن کاسه

– ۲/۱ تا ۴/۳ سس پیتزای آماده یا خانگی

– ۳۴۰ گرم ورقه‌ای نازک موزارلای تازه

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

برای پیتزا چهار پنیر

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– نمک و فلفل

– حدود ۱۰۰ گرم پستو

– ۳۴۰ گرم ورقه‌های نازک موزارلای تازه

– ۱۱۲ گرم پنیر فونتینای خرد شده

— ۱۱۲ گرم پنیر بز خرد شده

– ۴/۱ فنجان پنیر پکورینو

برای سالاد گوجه فرنگی و ریحان

۴/۱ فنجان روغن زیتون

– ۵ حبه سیر خرد شده

– یک فنجان گوجه گیلاسی زرد که از طول به دو نیم تقسیم شده‌اند

– یک قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

– ۱۶ برگ ریحان تازه که از طول برش خورد باشند. به علاوه مقداری اضافه (در صورت نیاز)

– نمک و فلفل

برای سس پیتزا

– ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۳ حبه سیر خرد شده

– ۱ عدد پیاز متوسط خرد شده

– ۲/۱ فنجان آب مرغ

– سه قوطی۴۲۰ گرمی گوجه فرنگی له شده

– نمک و فلفل

– کمی شکر

– ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک

– ۸ تا ۱۰ عدد برگ ریحان تازه خرد شده

طرز تهیه پیتزا

– برای خمیر پیتزا: خمیر مایه فعال خشک را روی ۱ و نیم فنجان آب گرم – نه ولرم – بریزید.

– با استفاده از مخلوط کن همزن‌دار، آرد و نمک را مخلوط کنید. با سرعت پایین، روغن زیتون را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط خمیر مایه را اضافه کرده و ترکیب کنید.

کاسه‌ای را با مقداری روغن زیتون چرب کنید و خمیر را در آن بگذارید. خمیر را به شکل توپ درآورده و در کاسه بغلتانید تا چرب شود. آن را با پلاستیک پوشانده و بگذارید یک ساعت بماند یا این‌که ۳ یا ۴ روز در یخچال بگذارید.

فر را از قبل با دمای ۲۲۰ درچه سانتی گراد گرم کنید.

– برای آماده کردن خمیر پیتزا: خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. یکی از قسمت‌ها را به صورت نازک روی صفحه پخت، پهن کنید. این کار را با قسمت دیگر خمیر نیز انجام دهید.

برای پیتزا پپرونی: سس را روی خمیر پیتزا پخش کنید. روی آن ورقه‌های پنیر و پپرونی بریزید.

– برای پیتزا چهار پنیر: روغن زیتون و نمک و فلفل را برزید. سس پستو را روی خمیر ریخته و به طور مساوی پهن کنید. موزارلا، فونتینا، پنیر بز و پنیر پکورینو را اضافه کنید.

هر دو پیتزا را تا زمانی که لبه‌ها به رنگ طلایی درآیند و پنیر حبابی شود – ۱۲ تا ۱۵ دقیقه – بپزید.

– برای سلاد گوجه فرنگی و ریحان: زمانی که پیتزا در حال پخت است، روغن زیتون را در یک تابه کوچک روی حرارت متوسط تا بالا بگذارید. سیر را اضافه کنید و تفت دهید، این کار را حدود ۱ دقیقه انجام دهید و قبل از این‌که سیر قهوه‌ای تیره شود (طلایی نیز خوب است) از روی حرارت بردارید. آن را در کاسه ریخته و بگذارید سرد شود. گوجه فرنگی، بالزامیک، ریحان و نمک و فلفل را به ظرف اضافه کنید. هم بزنید، مزه کنید و در صورت لزوم، ریحان و نمک بیشتر اضافه کنید. آن را کناری بگذارید.

– پیتزا چهار پنیر را با سالاد گوجه فرنگی و ریحان بپوشانید. پیتزاها را برش زده و میل کنید.

– برای تهیه سس پیتزا: یک قاشق غذاخوری یا بیشتر روغن زیتون را در تابه ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید. سیر و پیاز خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید. آن را ۴ تا ۵ دقیقه و تا زمانی که نرم شود بپزید. آب مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا غلیظ شود و به نصف برسد. گوجه فرنگی له شه را اضافه کرده و مخلوط کنید. پونه کوهی خشک و ریحان را اضافه کنید. حرارت را پایین آورده و بگذارید ۳۰ دقیقه بپزد.

مطلب مرتبط:طرز تهیه استیک مزه دار شده با سس پیاز و کوکاکولا

۷. پیتزا مافین پنیری

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

یک سینه مرغ ۱۱۲ گرمی که به شکل مکعب‌های کوچک خرد شده باشد

– یک فنجان پنیر موزارالای رنده شده درشت

– ۳/۲ فنجان بیبی اسفناج خرد شده

-۲/۱ فنجان پنیر ماسکارپونه

-۳/۱ فنجان پنیر پارمزان رنده شده

۳/۱ فنجان سس گوجه فرنگی- ریحان آماده

– ۲ قاشق چایخوری آبلیموی تازه ( حدود نصف یک لیموی کوچک)

– ۴/۱ قاشق چایخوری نمک

– ۴/۱ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه

– اسپری روغن سبزیجات

– آرد ساده، برای آردپاشی

– یک چانه خمیر پیتزای تازه

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه پیتزا

مقدار: ۱۲ عدد پیتزای مافینی

در یک کاسه بزرگ، مرغ، موزارلا، اسفناج، ماسکارپونه، پارمزان، سس گوجه فرنگی – ریحان، ریحان، آبلیمو، نمک و فلفل را ترکیب کنید.

سینی فر را در وسط فر گذشته و فر را به حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. ۱۲ فنجان مافین را با اسپری روغن چرب کنید.

– روی یک سطح را آردپاشی کنید. خمیر را به صورت یک دایره بزرگ پهن کنید (حدود نیم سانت قطر) از یک وسیله برش ۹ تا ۱۰ سانتیمتری استفاده کنید و ۱۲ تکه خمیر پیتزا را برش دهید.

– برای هر پیتزا، هر عدد خمیر را در ظرف مافین بگذارد. خمیر را به اطراف ظرف مافین فشار دهید. ظرف را تکان دهید تا خمیر، ته و اطراف قالب مافین را کامل بپوشاند. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از مواد را در آن بریزید. برای باقی خمیرها و مواد نیز این کار را تکرار کنید.

– پیتزاها را حدود ۱۶ تا ۱۸ دقیقه و تا زمانی که خمیر طلایی شود و مواد میانی حبابی شکل شوند، بپزید. بگذارید ۱ دقیقه بماند. سپس از یک چاقو برای جدا کردن پیتزا استفاده کنید. آن را در ظرف چیده و میل کنید.

۸. پیتزا فنجانی

مواد لازم

برای سس گوجه فرنگی

– ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۲ حبه سیر خرد شده

– ۱ قاشق چایخوری برگ رزماری خرد شده

– ۱ قوطی (حدود ۸۰۰ گرم) گوجه فرنگی له شده

– ۴/۱ قاشق چایخوری نمک

– ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

برای پیتزا فنجانی

۳ فنجان سس گوجه فرنگی

– ۲ فنجان مرغ کبابی خرد شده

– ۲ فنجان کلم بروکلی خرد شده

– ۱ و نیم فنجان پنیر موزارلای خرد شده

– ۲/۱ قاشق چایخوری نمک

– ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه

– حدود ۷۰۰ گرم خمیر پیتزا

– ۳/۱ فنجان روغن زیتون

– ۶ قاشق چایخوری پنیر پارمزان رنده شده

طرز تهیه پیتزا

وسیله خاص: ۶ (۲۸۰ گرم) ظرف رامکین

برای سس گوجه فرنگی: روغن زیتون را در تابه و روی حرارت ملایم گرم کنید. سیر و رزماری را اضافه کنید. آن را حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود. گوجه فرنگی را اضافه کنید و ۱۵ دقیقه روی حرارت بگذارید.. نمک و فلفل را اضافه کنید. آن را کنار بگذارید.

فر را از قبل با درجه ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. در یک کاسه بزرگ، سس گوجه فرنگی، مرغ، بروکلی، موزارلا، نمک و فلفل را ترکیب کنید. مخلوط مرغ را به طور مساوی در ظرف‌های رامکین تقسیم کنید. خمیر پیتزا را پهن کرده و با چاقو، دایره‌هایی که قطر آنها حدود ۲ سانتیمتر از ظرف رامکین بیشتر است را برش دهید. خمیرها را روی رامکین‌ها گذاشته و فشار دهید تا محکم شوند. بالای پیتزا را با روغن زیتون آغشته کرده و پنیر پارمزان روی آن بپاشید. با یک چاقو، شکاف کوچکی روی پیتزا ایجاد کنید. آن را حدود ۲۵ دقیقه بپزید تا پیتزا طلایی شود. آن را از فر بیرون آورده و بگذارید کمی سرد شود.

۹. پیتزا گوجه فرنگی و ریحان تازه

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

– ۲ تکه خمیر پیتزای آماده یا خانگی

– ۶ قاشق چایخوری روغن زیتون فوق بکر

– ۱ و ۳/۱ فنجان پنیر موزارلای پاستوریزه

– گوجه فرنگی، که به ورقه‌های کمتر از یک سانتیمتری برش داده شده‌اند

– ۴/۱ فنجان پنیر پارمزان یا جایگزین گیاهی

– ۱ حبه سیر خرد شده (اختیاری)

– ۶ برگ ریحان تازه مقداری برای تزیین

– ۲/۱ قاشق چایخوری نمک

برای خمیر

۲/۱ فنجان آب گرم

– ۲ قاشق چایخوری مایه خمیر خشک

– ۲ فنجان آرد ساده

– ۱ قاشق چایخوری نمک

– ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه پیتزا

آب گرم و خمیر مایه را در کاسه‌ای ریخته و ترکیب کنید. بگذارید ۵ دقیقه بماند تا خمیر مایه حل شود. آرد و نمک را در غذاساز بریزید تا ترکیب شوند. روغن را اضافه کنید. در حالی که غذاساز روشن است، ترکیب خمیر مایه را اضافه کنید تا خمیر به‌دست آید. خمیر را بیرون آورده و بر سطحی که آردپاشی شده است بگذارید و حدود ۱ دقیقه ورز دهید تا نرم شود. خمیر را در کاسه‌ای که چرب کرده‌اید بگذارید و روغن را به تمام قسمت‌های آن برسانید. کاسه را با پلاستیک پوشانده و در به مدت ۱ ساعت در جای گرم بگذارید تا حجم آن دو برابر شود. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید (می‌توانید خمیر را فورا استفاده کنید یا آن را به مدت ۱ روز در ظرف دردار و در یخچال نگهداری کنید).

یک سینی فر را در قسمت وسط و سینی دیگر را در قسمت پایین فر بگذارید و فر را روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. هر خمیر پیتزا را به طول ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر پهن کنید. هر کدام از خمیرها را در یکی از سینی‌ها بگذارید.

روی هر کدام از خمیرها، ۲ قاشق چایخوری روغن بریزید. پنیر موزارلا را روی خمیر بریزید و حدود ۲.۵ سانتی‌متر از لبه‌های پیتزا را خالی بگذارید. گوجه فرنگی‌ها را به صورت یک لایه روی پنیر بچینید. پنیر پارمزان بپاشید. برگ‌های ریحان را روی آن بگذارید و روغن زیتون و سیرها را روی پیتزا بپاشید. پیتزاها را حدود ۱۵ دقیقه و تا زمانی که خمیر ترد و قهوه‌ای شده و پنیر روی آن آب شود بپزید. برای تزیین، روی آن برگ ریحان و نمک بپاشید. پیتزا را برش زده و میل کنید.

۱۰. پیتزا یونانی با مرغ، پنیر فتا، زیتون و سالاد گوجه گیلاسی

مواد لازم

۴۵۰ گرم خمیر پیتزای تازه یا منجمد یا خمیر نان

– ۲۰۰ گرم پنیر موزارلای رنده شده

– ۲ قاشق چایخوری سیر خرد شده

– ۲ عدد سینه مرغ پخته شده و خرد شده

– ۱۵۰ گرم قارچ ورقه‌ای

– ۷۰ گرم زیتون کالاماتای ورقه‌ای

– ۷۰ گرم پنیر فتای خرد شده

– ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک

– سالاد گوجه گیلاسی

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

برای سالاد گوجه گیلاسی

– ۲۵۰ گرم گوجه گیلاسی قرمز

– ۲۵۰ گرم گوجه گیلاسی زرد

– ۳۰ گرم برگ ریحان تازه خرد شده

– ۲ قاشق غذاخوری سرکه قرمز

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۱ قاشق غذاخوری خردل

– نمک و فلفل سیاه دانه درشت

طرز تهیه پیتزا خانگی

فر را از قبل تا ۲۳۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

– خمیر را به صورت یک مربع بزرگ پهن کرده و آن را در سینی فر بگذارید. روی آن پنیر موزارلا ریخته و حدود ۱ سانتیمتر لبه خمیر را خالی بگذارید. سیر را روی پنیر بپاشید. پنیر فتا را روی آن ریخته و پونه کوهی را روی آن بپاشید. ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزید تا جایی که خمیر طلایی شده و پنیر آب شود.

– با سالاد گوجه گیلاسی میل کنید.

برای سالاد گوجه گیلاسی:

– در یک کاسه متوسط، گوجه و ریحان را ترکیب کنید. در یک کاسه کوچک، سرکه، خردل و روغن را ترکیب کنید. ترکیب را به گوجه‌ها اضافه کرده و مخلوط کنید. با نمک و فلفل طعم‌دار کنید.

طرز تهیه پیتزا ۱۱. پیتزا ریکوتا و گوجه فرنگی

مواد لازم

برای خمیر

۲۴۰ میلی‌لیتر آب گرم

– ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر و مقداری بیشتر (در صورت نیاز)

– ۲ قاشق چایخوری شکر

– ۲ و ۴/۱ قاشق چایخوری خمیر مایه خشک فعال

– ۳۲۵ گرم آرد ساده و مقداری برای ورز دادن

– ۶۵ گرم پولنتای سفید یا زرد و مقداری نیز برای شکل‌دهی

– ۱ و نیم قاشق چایخوری نمک

برای روی پیتزا

۴ عدد گوجه فرنگی متوسط زرد یا قرمز (حدود ۹۰۰ گرم)

– ۳ حبه سیر

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر و مقداری برای مالیدن روی پیتزا

– ۲ قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه پیتزا خانگی

مقدار: ۲ پیتزا ( ۳۹ سانتیمتری)

خمیر:

– آب، روغن و شکر را در یک پیمانه اندازه‌گیری مایعات بریزید تا شکر حل شود. خمیر مایه را روی مایع ریخته و بدون این‌که تکان دهید، بگذارید ۵ دقیقه بماند تا کف کند.

– آرد، پولنتا و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید. وسط آن را گود کنید و ترکیب خمیر مایه را به آن اضافه کنید. با یک قاشق چوبی یا دست، آرد و مایه را ترکیب کنید تا خمیر به‌دست آید. خمیر را به صورت توپ درآورید. خمیر را روی سطحی که آرد پاشیده‌اید بگذارید. آن را حدود ۵ تا ۶ دقیقه ورز بدهید تا نرم و مرتجع شود و برای جلوگیری از چسبندگی از کمی آرد استفاده کنید. خمیر را به صورت توپ درآورید

– کاسه بزرگی را چرب کنید و خمیر را در کاسه بچرخانید تا تمام آن چرب شود. کاسه را با سلفون بپوشانید. خمیر را خوب با آن بپوشانید و زمان را در نظر بگیرید.

– بگذارید حدود یک ساعت بماند تا حجم خمیر دو برابر شود. آن را روی سطح بگذارید، ورز دهید تا هوای داخل آن خارج شود، دوباره آن را به صورت توپ درآورده و به کاسه برگردانید. اجازه دهید ۴۵ دقیقه بماند تا نرم و پف‌دار شود.

– در این هنگام، مواد روی پیتزای خود را آماده کنید.گوجه فرنگی‌ها را رنده درشت کنید و در کاسه‌ای بریزید. اگر خیلی آبدار بود می‌توانید آن را صاف کنید. سیر و نمک را با لبه چاقوی آشپزی به شکل خمیر درآورده و به گوجه فرنگی‌های صاف شده اضافه کنید. روغن زیتون را اضافه کرده و با نمک و فلفل طعم‌دار کنید.

– فر را از قبل تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.

– خمیر را نصف کرده و به صورت گرد درآورید. هر کدام از آنها را در پولنتا بگذارید و هر دو سمت آن را بتکانید. خمیر را بچرخانید و کاملا صاف کنید

– سطح پیتزا را روغن بزنید. نصف مخلوط گوجه فرنگی را روی آن ریخته و ۱۵ دقیقه بپزید تا طلایی شود. پیتزا را بیرون آورده و پنیر ریکوتا را روی آن بریزید. گیاهان تازه را روی آن پاشیده و میل کنید. این کار را برای بقیه پیتزاها نیز تکرار کنید.

۱۲. پیتزا هندی تند

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

– ۱۰ گرم خمیر مایه

– ۱ قاشق غذاخوری عسل

-۳۰۰ میلی‌لیتر آب گرم

– ۳۰۰ میلی‌لیتر روغن

– ۵۰۰ گرم آرد

– ۱ قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

برای پایه گوجه فرنگی تند

– یک بطری ۴۰۰ میلی‌لیتری پوره گوجه فرنگی

– ۳ قاشق غذاخوری روغن

– ۱ قاشق چایخوری دانه خردل

– ۱ دسته برگ کاری

– ۱ قاشق چایخوری زیره

– ۱ قاشق چایخوری فلفل

– شکر

برای روی پیتزا

۲۴۰ گرم پنیر موزارلای رنده شده

– ۱۸۰ گرم پنیر آسیایی تازه خرد شده

– ۲/۱ پیاز قرمز، ورقه‌ای شده و طعم‌دار شده با آبلیمو

– ۱ قاشق چایخوری گشنیز خرد شده

– ۱ قاشق چایخوری زیره بوداده

طرز تهیه پیتزا خانگی

آرد، خمیر مایه، عسل، نمک و روغن زیتون را در کاسه‌ای بریزید. بیشتر آب را در آن ریخته و بگذارید به خورد آرد برود. ممکن است لازم باشد تمام آب را اضافه کنید. خمیر را ورز دهید و بگذارید بماند تا حجم آن دو برابر شود.

آن را به ۴ توپ تقسیم کرده و به صورت دایر‌های ۲۵ سانتیمتری پهن کنید.

برای پایه گوجه فرنگی، روغن و ادویه‌ها را گرم کرده تا صدای ادویه‌ها بلند شود. گوجه فرنگی، شکر و نمک را اضافه کنید و حرارت دهید تا اندازه آن به ۳/۱ برسد.

خمیر را پهن کرده و روی تخته پیتزا بگذارید.

آرد سمولینا روی آن پاشیده، سپس پوره گوجه فرنگی را روی خمیر بریزید.

پنیر موزارلا، پنیر آسیایی خرد شده و ورقه‌های پیاز را روی آن بچینید. آن را در دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد و تا جایی که خمیر قهوه‌ی شده و پنیر به شکل حبابی درآید، بپزید. نمک دریا، زیره و گشنیز خرد شده را روی آن بپاشید.

طرز تهیه پیتزا ۱۳. پیتزا ذرت و گوجه فرنگی

مواد لازم

– حدود ۲۴۰ گرم خمیر پیتزای آماده (به شکل دایره)

– روغن زیتون برای مالیدن روی پیتزا

– یک عدد ذرت که دانه‌های آن را از چوب جدا کرده‌اید

– ۴/۱ فنجان گوجه گیلاسی که نصف شده‌اند

– ورقه‌های پنیر موزارلای تازه، برای روی پیتزا

– ۱ قاشق غذاخوری حلقه‌های نازک پیازچه

– ۲ برگ ریحان تازه خرد شده

طرز تهیه پیتزا خانگی

– فر را با حرارت متوسط گرم کنید

– خمیر پیتزا را در فر بگذارید. بگذارید ۱ دقیقه بپزد و سپس به قسمت خنک‌تر فر (با حرارت ملایم) ببرید. روی آن روغن زیتون بمالید و ذرت، گوجه و موزارلا بپاشید.

– در فر را ببندید و اجازه دهید ۴ دقیقه بپزد تا پنیر آب شده و خمیر نرم شود. روی آن پیازچه و ریحان بپاشید.

۱۴. پیتزا لقمه‌ای پولنتا

مواد لازم

– ۸ عدد ورقه‌ ۱.۵ سانتی‌متری پولنتای آماده

– ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

– ۲/۱ فنجان سس مارینارای کم‌چرب

– ۲/۱ پنیر موزارلای رنده شده

– مواد دیگر برای روی پیتزا در صورت تمایل ( مانند سبزی‌های خرد شده، سویسس مرغ…)

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه

مقدار: ۸ عدد پیتزا لقمه‌ای

فر را از قبل با بالاترین درجه گرم کنید. هر دو طرف پولنتا را روغن زیتون مالید و آن را در ظرف فر و روی فویل بگذارید. آن را حدود ۱ دقیقه و تا زمانی که طلایی شود بپزید (مراقب باشید که دمای دستگاه‌های مختلف، متفاوت است).

حدود ۱ قاشق غذاخوری سس مارینارا را روی پولنتا مالیده و سپس پنیر و دیگر مواد ( در صورت استفاده) را روی آن بگذارید. پیتزا را به مدت یک دقیقه و تا زمانی که پنیر طلایی و حبابی شود بپزید. بگذارید چند دقیقه سرد شود و سپس میل کنید.

طرز تهیه پیتزا ۱۵. پیتزا با گیاهان تازه

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

۲/۱ قاشق چایخوری مایه خمیر فعال خشک

– ۲ فنجان آرد همه منظوره

– نمک

– کمتر از ۴/۱ فنجان روغن زیتون (کمی کمتر) و مقداری نیز برای پاشیدن روی پیتزا

– ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر، مقداری نیز برای پاشیدن روی پیتزا

– پودر فلفل سیاه

– ۲ عدد توپ پنیر موزارلای ورقه‌ای شده

– ۱ دسته شاهی

– ۱ دسته برگ ریحان تازه

– ۱ دسته برگ جعفری تازه

– ۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

– پنیر پارمزان رنده شده برای سرو کردن

طرز تهیه پیتزا خانگی

مقدار: ۱ پیتزا

– خمیر مایه را روی ۴/۳ فنجان آب گرم ( نه ولرم) بپاشید و بگذارید مدتی بماند.

– آرد و ۲/۱ قاشق چایخوری نمک را در مخلوط کن ( با سرعت کم) بریزید و زمانی که مخلط کن روشن است، به آرامی روغن زیتون را اضافه کنید تا ترکیب شود. سپس مخلوط آب و خمیر مایه را اضافه کرده و مخلوط کنید.

– یک کاسه را با کمی روغن زیتون چرب کنید، خمیر را در آن ریخته و به صورت توپ درآورید. کاسه را با پلاستیک پوشانده و بگذارید حداقل ۱ ساعت یا ۳ تا ۴ روز بماند.

– سینی فر را در پایین‌ترین قسمت فر گذاشته و آن را به درجه حرارت ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد برسانید. سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید.

– خمیر پیتزا را به شکلی نازک پهن کرده و در سینی بگذارید. مقداری روغن زیتون روی آن بپاشید، سپس نمک و فلفل و ورقه‌های پنیر موزارلا را روی آن بریزید.

– آن را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه و تا جایی که خمیر طلایی شده و پنیر حبابی شود بپزید.

– شاهی، ریحان و جعفری را در کاسه‌ای در روغن زیتون و سرکه بالزامیک بغلتانید. آنها را روی پیتزا گذاشته، پنیر پارمزان بپاشید و میل کنید.

۱۶. پیتزا سیب زمینی

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

برای خمیر

۱ قاشق چایخوری خمیر مایه

– ۳۰۰ گرم آب گرم

– ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

– ۱ قاشق چایخوری نمک دریا

– ۱ قاشق چایخوری شکر خام

– ۱ فنجان و نیم آرد ساده و کمی اضافه برای آردپاشی

– ۱ فنجان آرد گندم کامل

برای روی پیتزا

– ۲ عدد سیب زمینی قهوه‌ای (زمستانی)

– ۱ عدد پیاز ویدالیا

– ۲ شاخه رزماری

– روغن زیتون فوق بکر

– نمک دریا

– فلفل تازه پودر شده

طرز تهیه پیتزا خانگی

برای خمیر: در یک کاسه متوسط، خمیر مایه را با آب گرم ترکیب کرده و بگذارید ۵ دقیقه بماند. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک و شکر را اضافه کرده و هم بزنید. آن را کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، آرد ساده و آرد گندم کامل را ترکیب کنید. یک گودی در وسط آن ایجاد کرد و مخلوط خمیر مایه را اضافه کنید. آن را با دست هم بزنید تا تمام مایع جذب شود. اگر خیلی شل بود، هر بار، ۴/۱ فنجان آرد اضافه کنید. روی یک سطح تمیز، آرد پاشیده و خمیر را ورز دهید تا نرم و منعطف شود. یک کاسه سرامیکی را با روغن زیتون چرب کنید. خمیر را در کاسه گذاشته و تمام آن را به روغن داخل کاسه آغشته کنید. خمیر را با پلاستیک پوشانده و کاسه را با حوله آشپزخانه بپوشانید. اجازه دهید ۲ ساعت بماند تا حجم خمیر دو برابر شود.

خمیر را ورز دهید و بگذارید یک ساعت دیگر نیز بماند.

برای روی پیتزا: سیب زمینی و پیاز را ورقه‌ای کنید. برگ‌های رزماری را خرد کنید. فر را از قبل روی۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. ظرف پیتزا را چرب کنید. خمیر را به شکل ظرف درآورده و پهن کنید. روی آن مقداری روغن زیتون بمالید. برای ترد کردن خمیر، ۵ دقیقه آن را در سینی پایین فر بگذارید. دو لایه سیب زمینی را (به شکل صدفی) روی آن بچینید. پیازها را اضافه کرده، نمک و فلفل بزنید و مقداری روغن زیتون بپاشید. رزماری را اضافه کرده و روغن زیتون بریزید.

آن را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در قسمت وسط فر بگذارید. آن را از فر درآورید و به صورت مربع برش بزنید.

طرز تهیه پیتزا ۱۷. پیتزای نازک ایتالیایی با پنیر فونتینا و پروشوتو

مواد لازم

۳ فنجان و نیم آرد همه منظوره به علاوه مقداری برای آردپاشی

۲/۱ قاشق چایخوری جوش شیرین

– ۱ قاشق چایخوری نمک دریا و مقداری نیز برای طعم دادن

– ۱ تکه کره – به شکل تکه‌های ۱.۵ سانتی‌متری – در دمای اتاق.

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر

– ۵۰۰ گرم پنیر ریکوتا

– ۲ قاشق چایخوری عصاره لیمو (حدود ۲ عدد لیموی کوچک)

– پودر فلفل سیاه

– ۱۷۰ گرم پنیر فونتینای رنده شده ( حدود ۲ فنجان)

– ۱۱۲ گرم ورقه نازک پروشوتو

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه پیتزا: 20 دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

طرز تهیه پیتزا خانگی

آرد، جوش شیرین و ۱ قاشق چایخوری نمک را در مخلوط کن همزن‌دار بریزید. کره را اضافه کنید و حدود ۲ دقیقه هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند. زمانی که دستگاه روشن است، به آرامی ۱۰ تا ۱۲ قاشق غذاخوری آب اضافه کنید تا ترکیب به صورت خمیر درآمده و در اطراف همزن جمع شود. خمیر را به یک سطح تمیز که روی آن آرد پاشیده‌اید ببرید و ۵ دقیقه ورز بدهید تا نرم شود. خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. آن را به شکل صاف درآورده و در پلاستیک بگذارید. به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید.

سینی فر را در فر با حرارت ملایم بگذارید. خمیر را بر یک سطح آردپاشی شده گذاشته و آن را به صورت دایره‌های ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتری و قطر کمتر از ۱ سانتیمتر درآورید. هر کدام از دایره‌ها را روغن زیتون زده و هر طرف را حدود ۴ دقیقه بپزید. آنها را از فر درآورده و بگذارید سرد شوند.

پنیر ریکوتا و عصاره لیمو را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. نمک و فلفل بزنید. روی هر کدام از پیتزاها، ۲/۱ فنجان از این ترکیب بمالید. پنیر فونتینا را به طور مساوی روی پنیر ریکوتا بمالید. هر کدام از پیتزاها را به ۸ تکه برش زده و در ظرف سرو بگذارید. با ریحان خرد شده تزیین کنید.

۱۸. بالشتک موزارلا

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

– ۷۶۰ میلی‌لیتر سس مارینارا

۱۰۰ گرم پنیر موزارلا

– ۲ ورقه پروشوتو خرد شده

– ۱ بسته خمیر نیمه آماده

– ۲ عدد تخم‌مرغ زده شده، برای مالیدن روی پیتزا

– ۶۰ گرم پنیر پارمزان رنده شده

طرز تهیه پیتزا خانگی

– فر را از قبل روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. دو عدد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

– سس مارینارا را به مدت ۳۰ دقیقه بر حرارت ملایم گذاشته و بگذارید غلیظ شود. باید حدود ۳۴۰ تا ۴۵۰ گرم شود. بگذارید سس به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق سرد شود. پنیر موزارلا و پروشوتو را اضافه کنید.

– ۱ تکه خمیر را روی سطح کار بگذارید. خمیر را به حدی باز کنید تا بتوانید مربعی به اندازه ۲۲ در ۲۴ سانتی‌متر برش بزنید. باقی مانده خمیر را به صورت مربع کوچک و با همان قطر درآورید. ۳ عدد مربع را از مربع بزرگ ببرید و ۱ مربع را از مربع کوچک درآورید. هر کدام از آنها ۲۲ در ۸ سانتی‌متر باشد. باقی خمیر را نیز به همین شکل برش بزنید.

– خمیرها را روی سطح صاف بگذارید. روی هر کدام از مربع‌ها تخم‌مرغ بمالید. یک قاشق سرپر از ترکیب مارینارا را در نیمه پایینی مربع بگذارید. خمیر را از روی مخلوط مارینارا تا بزنید تا یک مربع ۸ در ۱۰ سانتیمتری درست شود. لبه‌ها را فشار هید. از برش دهنده راویولی استفاد کنید، لبه‌ها را برش دهید تا شکل مربع مرتب شود. خمیرها را روی سینی فر بگذارید. روی آنها تخم‌مرغ بمالید و پنیر بپاشید. حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه و تا زمان طلایی شدن، بپزید.

طرز تهیه پیتزا ۱۹. پیتزا پاکتی

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۲۲۵ گرم سوسیس بوقلمون ایتالیایی

– ۱۱۵ گرم پنیر خامه‌ای، در دمای اتاق

– ۳۰ گرم شاهی

– ۳۵ گرم پارمزان رنده شده، به علاوه ۲۵ گرم دیگر

– ۲/۱ قاشق چایخوری نمک

– ۴/۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه

– آرد ساده برای رول کردن خمیر پیتزا

– ۱ عدد تخم‌مرغ زده شده ( برای مالیدن روی پیتزا)

– ۳۵۰ میلی‌لیتر سس مارینارا، آماده یا خانگی

طرز تهیه پیتزا خانگی

روغن زیتون را در یک تابه متوسط مخصوص سرخ کردن ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید. سوسیس را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه حرارت دهید تا نرم و طلایی شود. شاهی را اضافه کرده و بپزید تا نرم شود.

حرارت را خاموش کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه خنک شود. پنیر خامه‌ای، ۳۵ گرم پنیر پارمزان، نمک و فلفل را اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شوند. آن را کناری بگذارید.

– فر را از قبل روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. خمیر پیتزا را روی سطح صافی که آرد پاشیده‌اید گذاشته و به صورت مربع ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر باز کنید. مربع را از طول به دو نیم برش بزنید. هر قسمت را به ۸ مربع مساوی تقسیم کنید.

– ترکیب سوسیس را بر نیمه هر کدام از مربع‌ها بگذارید. با استفاده از قلم‌موی آشپزی، روی لبه‌های مربع، تخم‌مرغ زده شده بزنید. مربع خمیری را به سمت مواد آورده و تا کنید و با چنگال لبه‌ها را به هم بچسبانید.

پیتزاهای پاکتی را را روی سینی فر که کاغذ روغنی دارد، بگذارید. روی پیتزاهای پاکتی را تخم‌مرغ زده شده بزنید و باقی پنیر پارمزان را بپاشید. ۱۵ تا ۱۷ دقیقه و تا زمانی که طلایی شوند، بپزید.

در این هنگام، سس مارینارا را در یک تابه متوسط و روی حرارت پایین بگذارید. پیتزا پاکتی‌های داغ را با سس مارینارا میل کنید.

۲۰. پیتزا ژامبون، شاهی، کیپر و پارمزان

مواد لازم و طرز تهیه پیتزا

برای خمیر

۵۰۰ گرم آرد سفید.

– ۷ گرم خمیر مایه خشک

– ۱ قاشق چایخوری شکر

– ۱۰۰ میلی‌لیتر آب ولرم

– ۱ قاشق غذاخوری نمک

– ۳۰ میلی‌لیتر روغن زیتون

برای روی پیتزا

– پوره گوجه فرنگی

– ۱۵۰ گرم موزارلا رنده شده

– ۴ قاشق غذاخوری کیپر

– ۴ ورقه ژامبون

– ۱۰۰ گرم برگ شاهی

– مقداری روغن زیتون

– نمک و فلفل

طرز تهیه پیتزا خانگی

برای این پیتزا به غذاساز نیاز داریم

– برای تهیه خمیر: آرد، خمیر مایه و شکر را در غذاساز بریزید. همزن غذاساز را وصل کرده و با سرعت کم ورز دهید و به آرامی آب را اضافه کنید. برای چند دقیقه ورز دهید. سپس نمک را اضافه کنید.

– سرعت را متوسط کنید، روغن را اضافه کرده و ۱۰ دقیقه هم بزنید.

– آن را در یک کاسه بزرگ گذاشته و با پارچه مرطوب بپوشانید. اجازه دهید دو ساعت بماند تا حجم آن بیشتر شود، سپس هوای آن را تخلیه کنید. بگذارید دو ساعت دیگر نیز بماند، سپس با سلفون چرب بپوشانید و تا ۲۰ ساعت در یخچال بگذارید.

– خمیر را از یخچال درآورده و به چهار قسمت تقسیم کرده و به شکل نازک پهن کنید.

– فر را از قبل روی حرارت ۲۵۰ درجه سانتی گذراد تنظیم کنید.

– پوره گوجه فرنگی را روی خمیر بمالید اما حدود ۲ سانتی‌متر اطراف لبه را خالی بگذارید. پنیر را روی آن پاشیده و نمک و فلفل بزنید.

– کیپر و نصف پنیر پارمزان را ریخته و به مدت ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که پنیر به شکل حبابی و طلایی شود، در فر بگذارید.

– آن را از فر درآورده و ژامبون و برگ‌های شاهی را روی آن بریزید. مقداری روغن زیتون روی آن ریخته و میل کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران

منبع:foodnetwork

طرز تهیه پیتزا: ۲۰ دستور پخت پیتزا خانگی که فوق‌العاده خوشمزه و راحت هستند

نوشته های مرتبط

۱۰ فایده و خواص مصرف غذاهای خانگی برای سلامتی...
طرز تهیه تافی روسی که طعم و مزه فوق العاده ای دارد...
طرز تهیه کتلت مرغ روسی که بسیار لذیذ است...
انواع قهوه: ۱۵ نوع قهوه و طرز تهیه آنها که باید امتحان کنید...
طرز تهیه اسفناج : ۳ روش تهیه و پخت اسفناج را بدانید...
طرز تهیه لازانیای کدو که بسیار خوشمزه و پرخاصیت است...
طرز تهیه فلافل پسته که واقعا لذیذ و خوشمزه است...
طرز تهیه لازانیای کلاسیک برای آنهایی که عاشقش هستند!...
طرز تهیه استیک دنده‌ با سس فلفل تند و شیرین...
طرز تهیه فلافل چغندر که بسیار خوشرنگ و خوشمزه است...
طرز تهیه فلافل با سس ارده و ماست که حتما باید امتحان کنید...
طرز تهیه کیک لیمویی ساده با رویه مارشمالو...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست