همایش تجلیل از خبرنگاران گیلان برگزار شد/ رسانه های گیلان برترین رسانه های کشور

همایش تجلیل از خبرنگاران با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، پیش از ظهر امروز همایش تجلیل از خبرنگاران استان گیلان در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت با حضور مسئولان، خبرنگاران و مدیران اصحاب و جراید برگزار شد.

استاندار گیلان در این همایش با اشاره به اهمیت کار خبرنگاری اظهار کرد: در هیچ‌ حوزه‌ای مشکلات به‌صورت کامل حل‌نشده و سختی کار خبرنگاری نیز در زمره آن‌ها است.

مصطفی سالاری با اشاره به ارتباط رسانه با جمهوری اسلامی افزود: رسانه مدعی مردم‌سالاری دینی است و رسانه‌های آزاد در این زمینه نقش به سزایی دارند.

همایش تجلیل از خبرنگاران گیلان برگزار شد/ رسانه های گیلان برترین رسانه های کشور

تاکید استاندار گیلان بر آزادی بیان در رسانه ها

وی بر لزوم آزادی رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: هرچقدر رسانه‌ها آزادتر باشند جمهوریت نظام و انقلاب بیشتر تقویت می‌شود.

استاندار گیلان رسانه را ابزاری برای امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و گفت: رسانه، مدعی اجرای اخلاق و نهادینه کردن امربه‌معروف در جامعه است.

سالاری عدم وابستگی رسانه‌ها را عاملی برای ایفای رسالت خبرنگاری دانست و گفت: تکلیف حمایت و کمک به رسانه است اما نباید حمایت‌ها از خبرنگاران آن‌ها را از رسالت و استقلالشان دور کند.

وی با تأکید بر ارائه راهکار به بهبود شرایط خبرنگاران گفت: راهکارهای ارائه‌ی شده از سوی خبرنگاران باید متکی بر تجارب رسانه‌های مختلف در جهت پیشرفت و توسعه باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر انتقال مشکلات مردم به مسئولان افزود: هرکسی که بر کرسی عمومی تکیه می‌زند نباید از امربه‌معروف و نهی از منکر دور شوند و مهم‌ترین ابزار در زمینه توسعه مدیریت مدیران، رسانه‌ها هستند.

همایش تجلیل از خبرنگاران گیلان برگزار شد/ رسانه های گیلان برترین رسانه های کشور

خانه مطبوعات حق صنفی خبرنگاران/ گیلان سومین استان کشور در بین رسانه‌های برتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه ۱۷۶ نشریه دارای مجوز، ۹ روزنامه و دوهفته‌نامه در گیلان وجود دارد اظهار کرد: گیلان با ۲۹۳ مجوز صادرشده برای رسانه‌ها رتبه ششم کشور را دارد.

فیروز فاضلی با اشاره به رتبه کمی پایگاه‌های خبری در گیلان افزود: گیلان در این بخش با ۱۱۷ رسانه پس از تهران و آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور را دارد.

وی خانه مطبوعات را حق صنفی خبرنگاران دانست و گفت: همه ما برای زندگی و فعالیت نیازمند خانه هستیم و خبرنگاران لازم است در این خانه عضو شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر پرهیز از نگاه ویژه به اهل‌قلم افزود: در بین رسانه‌ها سلایق سیاسی متفاوتی وجود دارد که با رقابت کردن موجب افزایش کیفیت رسانه‌ها شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات در ۱۴ مرداد امسال اظهار کرد: این جشنواره با سطح کیفی بالا در منطقه آزاد انزلی برگزار شد و امیدواریم با همکاری همه‌جانبه استمرار داشته باشد.

همایش تجلیل از خبرنگاران گیلان برگزار شد/ رسانه های گیلان برترین رسانه های کشور

لزوم عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات

کریم خرسندی از تشکیل اتحادیه خانه مطبوعات شمال کشور جشنواره دریای خزر خبر داد و افزود: فرایند برگزاری این جشنواره در حال انجام است و در سال آینده این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی بر لزوم عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات تأکید کرد و گفت: برای شناخت رسمی مطبوعات و رسانه‌ها ملاک دستگاه‌ها عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات است و تأکید می‌شود خبرنگاران به دلیل حمایت‌های که در آینده قرار است بشوند، در این خانه عضو شوند.

به گزارش موج، در پایان از خبرنگاران پیشکسوت، خانواده‌های شهدای خبرنگار، توزیع‌کنندگان نشریه و فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی استان تقدیر شد.