دلار در مبادلات جهانی کاهشی شد


بورس‌های آسیایی در مبادلات امروز کار خود را افزایش خاتمه دادند، اما دلار در برابر اکثر همتایان خود کاهشی شد.

دلار در مبادلات جهانی کاهشی شدپول‌نیوز - بورس وال استریت کماکان تحت تاثیر انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های تکنولوژی به صعود خود ادامه می‌دهد. شاخص " داو جونز" در آخرین معاملات با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۵۶۲۸.۹۱ واحد رسید. در انگلیس نیز شاخص " فوتسی ۱۰۰" با ۰.۷ درصد افزایش به ۷۷۱۸.۴۸ واحد رسید.

در بین بورس های آسیایی، شاخص " نیک کی ۲۲۵" با ۰.۴ درصد افزایش تا پایان معاملات اولیه به ۲۲۷۵۰.۴۸ واحد و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۸۲۸۲.۲۸ واحد رسید. اما در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۷۶۴.۴۵ واحد رسید.

در سایر بورس های آسیایی بورس سیدنی ۰.۴ درصد بالا رفت، بورس های کره جنوبی، نیوزلند و تایوان نیز کار خود را با صعود به پایان رساندند.

اما در بازار ارزی به دنبال اقدامات جدید ارزی بانک مرکزی چین، ارزش یوان کماکان در برابر دلار روبه تقویت است در حالی که دلار کاهشی شده است: هر یورو از ۱.۱۵۹۷ دلار به ۱.۱۶۰۲ دلار افزایش یافت اما هر پوند از ۱-۲۹۳۸ دلار به ۱.۲۹۳۶ دلار کاهش یافت.

مبادلات نفت شاهد نوسانات زیادی بود، در حالی که هر بشکه نفت " وست تگزاس اینترمدیتگ با ۵ سنت افزایش به ۶۹.۲۲ دلار رسید، نفت برنت با ۷ سنت کاهش به ۷۴.۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403