جراحی بلفاروپلاستی و عوارض این نوع جراحی


بلفاروپلاستی بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از جراحی های زیبایی است که این روز ها توسط بسیاری از افراد مورد استقبال قرار گرفته است . همیشه این جراحی به منظور زیبایی بیشتر انجام نمی شود و گاها جنبه درمانی دارد .گاهی افتادگی پلک ها و پف زیر چشم ها به گونه است که بینایی … نوشته جراحی بلفاروپلاستی و عوارض این نوع جراحی اولین بار در...

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از جراحی های زیبایی است که این روز ها توسط بسیاری از افراد مورد استقبال قرار گرفته است . همیشه این جراحی به منظور زیبایی بیشتر انجام نمی شود و گاها جنبه درمانی دارد .گاهی افتادگی پلک ها و پف زیر چشم ها به گونه است که بینایی فرد را مختل کرده و در این صورت با عمل بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه ظاهر بیمار زیباتر می شود ، مشکلات بیمار نیز بهبود می یابد.

جراحی بلفاروپلاستی

در این جراحی پوست و چربی های اضافی پلک بالا و پایین حذف می شوند و چهره فرد شاداب تر به نظر می رسد. این جراحی می تواند در هر دو پلک بالا و پایین همزمان انجام شود. در تکنیک های جدید به جای برداشتن چربی اضافه ، با جا به جایی چربی از تجمع چربی در یک ناحیه جلوگیری می کنند.

معمولاً جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری ندارد. زمان انجام جراحی متغییر است و بسته به آنکه جراحی روی پلک بالا یا پایین یا هر دو انجام گیرد بین یک تا سه ساعت طول می کشد. برش ها در جراحی بلفاروپلاستی در مناطقی مانند چین ها و انحناها و خطوط طبیعی انجام می شود که پنهان گردند و به مرور زمان جای بخیه و برش از بین می روند.

نمونه عمل بلفاروپلاستی توسط دکتر رجبی

جراحی بلفاروپلاستی و عوارض این نوع جراحی

در جراحی پلک بالا محل برش در چین طبیعی پلک بالا داده می شود تا قابل تشخیص نباشد. سپس قسمتی از پوست پلک برداشته می شود و بعد بافت های زیر پوستی و در صورت لزوم بافت های چربی با احتیاط و ظرافت خاصی خارج می شوند. عکس بعد از عمل ، دو هفته بعد از جراحی و هنگام برداشتن بخیه ها می باشد.

جراحی بلفاروپلاستی و عوارض این نوع جراحی

در تکنیک های جدید جراحی پلک پایین به جای برداشتن چربی، از جابه جا کردن چربی و قرار دادن آن در نقاطی که کمبود چربی دارند مثل گودی زیر چشم ها استفاده می شود تا بهترین نتیجه زیبایی پلک را بدست آوریم.

عوارض جراحی بلفاروپلاستی

هر عمل جراحی می تواند عوارضی داشته باشد بنابراین حتما به دنبال بهترین جراح پلک در تهران خواهید بود. توصیه می شود این گونه عمل جراحی توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم انجام شود که آشنایی کامل با آناتومی دقیق این ناحیه حیاتی دارند تا عارضه ای در ارتباط با بینایی فرد ایجاد نشود.

پس ازعمل جراحی پلک در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملاً بسته نمی شوند. این حالت معمولاً خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود. استفاده از قطره اشک مصنوعی و پمادهای مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند.

به مدت ۴۸ ساعت بعد از جراحی باید در هنگام استراحت سر خود را بالا نگاه دارید یا دو بالش در زیر سر خود قرار دهید.اشک ریزش و خشکی چشم ها بعد از جراحی پلک امری طبیعی است. با فروکش کردن تورم پلک این حالات نیز بهبود می یابند. حداقل تا دو هفته بعد از عمل بلفاروپلاستی از لنزهای تماسی استفاده نکنید. پایان رپورتاژ آگهی //

جراحی بلفاروپلاستی و عوارض این نوع جراحی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403