کشور را فرهنگ سازش ناپذیری با ظلم نجات می دهد


کشور را فرهنگ سازش ناپذیری با ظلم نجات می دهد

سمنان- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت : فرهنگ سازش ناپذیری در برابر زورگویی دشمنان، همراه با هدایت رهبری، کشور را از برهه کنونی نجات می بخشد.

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا موالی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه این استان افزود: به همت دولت و قوای مختلف و با پیروی از رهبری، از این برهه کنونی که دشمن چنگ و دندان نشان می دهد عبور می کنیم.
وی با اشاره به قرار گرفتن کشور در دوره تاریخی مهم کنونی، تاکید کرد : کشور از مشکلات بزرگتر از این پیش از این به سلامت عبور کرده است و با اتحاد داخلی هر مشکلی قابل حل است.
وی تصریح کرد : ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه های دشمنان به عنوان یک فرهنگ در ایران اسلامی نهادینه شده است.
موالی زاده با اشاره اثرگذاری شورای فرهنگ عمومی ، خاطرنشان کرد: در کشور شورایی با حدود 10 هزار عضو در استانها، شهرها و این میزان گستردگی و ترکیب کمتر داریم که در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و اجرایی دست اندرکار و فعال داشته باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به آسیب شناسی فعالیت های این شورا در یک سال اخیر و به دنبال وزارت عباس صالحی بیان کرد : این آسیب شناسی در حوزه شورای فرهنگ عمومی انجام شده و نتایجی با تمرکز بر اصلاح فرهنگ های کوچک و بزرگ مطرح است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد : در دوره جدید شورای فرهنگ عمومی سرفصل هایی در زمینه های مختلف تعیین و ابلاغ شده و استانها می توانند با توجه به شرایط و نیازهای منطقه ای موضوعاتی را در شورا مطرح و بررسی کنند.
موالی زاده، رویکرد شورای فرهنگ عمومی را کاربردی و اجرایی دانست و افزود : سرفصل های فعالیتی این شورا نیز بر همین اساس تعیین و تدوین شده است.
وی با بیان این که سرفصل های شورای فرهنگ عمومی زیرمجموعه هایی دارد، تاکید کرد : گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف از جمله این سرفصل هاست که در زیر مجموعه خود مباحثی نظیر ترویج فرهنگ کار و تقویت فرهنگ کار جمعی قرار دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، افزایش مصرف کالای ایرانی و بهبود کیفیت آن، نکوهش ارزش دانستن مصرف کالای خارجی، سرمایه اجتماعی، اخلاق عمومی و ترویج فضایل اخلاقی در جامعه، زنان و خانواده، آسیب های اجتماعی، تقویت روح ملی، تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت، جوانان و ظرفیت آنان و فضای مجازی را از جمله سرفصل های تعیین شده در شورای فرهنگ عمومی دانست.
موالی زاده، با تقدیر از تلاش های اعضای شورای فرهنگ عمومی سمنان، به فرهنگ استکبار ستیزی و مقاومت در مردم ایران اشاره کرد و گفت: مردم متدین و مسوولان با تلاش این استان در حوزه فرهنگ نقش پررنگ داشته اند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، به نیاز جامعه در برهه کنونی به همدلی در تمام سطوح اشاره و اضافه کرد: جامعه در سطح فرهنگ همسایگی و آپارتمان نشینی نیاز به توسعه فرهنگی دارد و می توان به عنوان نمونه توسعه فرهنگ سلام را در قالب همایش ها پیگیری کرد.
این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری سمنان و سایر اعضای شورای فرهنگی عمومی استان برگزار شد.
برنامه های روز جهانی مسجد، برنامه های کاهش آسیب اجتماعی، توسعه فرهنگ سلامت و ضرورت ارتباط نزدیک تر مسوولان و مردم د راین نشست مورد تاکید قرار گرفت.
استان 702 هزار نفری سمنان در شاخص های فرهنگی مانند تعداد اعضای کتابخانه ها، پایین بودن آسیب های اجتماعی و شاخص اعتیاد نسبت به جمعیت، تعداد بیکاران، شاخص پذیرفته شدگان دانشگاهی و تعداد مسجد نسبت به جمعیت در رتبه های بالای کشوری قرار دارد.
6103/6026

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری