رسالت خطیر خبرنگاران در آگاهی بخشی/ فضای مجازی باید مدیریت شود


رسالت خطیر خبرنگاران در آگاهی بخشی/ فضای مجازی باید مدیریت شود

بروجرد- فرماندار بروجرد با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه، گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود.


به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریایی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» و ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با بیان اینکه فضای مجازی جای کتاب و کتاب خوانی را گرفته است، بر مدیریت خبررسانی در فضای مجازی تاکید کرد.

رسالت خطیر خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه

وی، افزود: استرس ناشی از کار که بر خبرنگاران وارد می شود، استرس زیادی است و این نشان دهنده رسالت سنگین خبرنگاری است.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه امروز اطلاع رسانی از همه جهات بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: امروز انتشار یک خبر کذب می تواند جامعه را مشوش کند.

آریایی با اشاره به رسالت خطیر خبرنگاران در فضای مجازی، تصریح کرد: این رسالت خطیر باید با صبر و حوصله، آگاهی و دانایی به سرانجام برسد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید «صارمی»، بیان داشت: امروز، زمان تقدیر از زحمات ۳۶۴ روز تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی است، چرا که طی یک سال حرف مسئولان را می شنوند و امروز مسئولان پای درد و دل خبرنگاران باشند تا شاید بخش کوچکی از خواسته های خبرنگاران تامین شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به برخی از مشکلات خبرنگاران در ارتباط با مسئولان و مدیران شهرستانی گلایه مند شد و افزود: عدم مصاحبه مدیران با خبرنگاران و نداشتن مجوز مصاحبه از سوی مدیرکل یک مجموعه صرف عبارت غلطی است که برخی از مدیران در پاسخ به سوالات خبرنگاران ابراز می کنند.

فضای مجازی باید مدیریت شود

آریایی، تاکید کرد: وظیفه مدیر شهرستانی اطلاع رسانی عملکرد دستگاه مربوطه است و اگر امروز می خواهیم از انتشار شایعات جلوگیری کنیم اخبار را به طرز صحیحی اطلاع رسانی کنیم.

وی، بیان داشت: وقتی در جایی مشکلی پیش بیاید، اگر مدیر دستگاهی اطلاعات درست را ارائه نکند شایعه جای خبر درست را می گیرد، چه بسا جمع کردن اخبار شایعه سخت تر هم باشد.

فرماندار بروجرد، ادامه داد: مدیر به عنوان نماینده یک دستگاه شناخته می شود و حتما باید اطلاع رسانی به خبرنگاران را در دستور کار داشته باشد.

آریایی با بیان اینکه امروز با فضایی به نام فضای مجازی مواجه هستیم، تاکید کرد: امروز فضای مجازی جای کتابخوانی و کتابخانه ها را گرفته است و بخش بزرگی از اطلاعات منتشر شده در سطح جامعه از طریق فضای مجازی انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت خبر رسانی در فضای مجازی، گفت: خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی در فضای مجازی باید این فضا را مدیریت کنند.

انتشار اخبار منفی و ناامید کننده در فضای مجازی

فرماندار بروجرد، افزود: انتشار اخبار منفی و ناامید کننده در فضای مجازی بیشتر است و خیلی از اخبار منتشر شده در برخی از کانال های به جز افسردگی تاثیر مثبتی بر اذهان عمومی ندارد.

آریایی، یادآور شد: در انتشار اخبار باید نهایت دقت داشته باشیم تا سلامت روانی افراد جامعه را به هم نریزیم.

وی با تاکید بر داشتن ید واحده در انتشار اخبار درست از سوی خبرنگاران، عنوان کرد: شاید مدیری در صحبت هایش جمله ای را بازگو کند که می تواند آرامش روانی جامعه را به هم بریزد، خبرنگاران باید این امر را مدیریت کنند تا جمله منفی منعکس نشود.

کد خبر 4369596

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟