گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مهمترین سرفصل‌ شورای فرهنگ عمومی است


گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مهمترین سرفصل‌ شورای فرهنگ عمومی است

سمنان- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بابیان اینکه سرفصل‌های این شورا به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف در این سرفصل دنبال می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا موالی‌زاده عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان از ابلاغ سرفصل‌های شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها خبر داد و بابیان اینکه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف در صدر این مباحث قرار دارد، ابراز داشت: برای ترویج فرهنگ کار در وهله نخست باید بهبود کیفیت کالای ایرانی و پرهیز از استفاده کالای خارجی در رأس برنامه‌های استان‌ها قرار گیرد.

وی افزود: توجه به سرمایه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین رکن‌های شورای فرهنگ عمومی محسوب می‌شود که باید در استان‌ها در لزوم استفاده آن‌ها تأکید شود که موضوعاتی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، تقویت ایثار و جوانمردی، فضای مجازی، ترویج اخلاق و معنویات و زنان و خانواده در ذیل این شورا گنجانده و پیگیری شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بابیان اینکه مشکلات بزرگ‌تر از تحریم‌ها را در این چهار دهه انقلاب تجربه و با موفقیت پست سرنهاده‌ایم، ابراز داشت: خوشبختانه بارها به دنیا اثبات کردیم که با اتحاد و همبستگی توانستیم مشکلات موجود را اداره کنیم لذا امروز نیز باید با درک این موضوع بر اصلاح فرهنگ در جامعه تأکید و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری به سرمنزل مقصود برسیم.

موالی زاده در ادامه تصریح کرد: امروز با دشمنی مواجه هستیم که از گزینه‌های نظامی ناامید و به دنبال هدف قرار دادن زیرساخت‌های فرهنگی کشور است لذا در این شرایط نقش شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد زیرا می‌تواند با اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی نقشه‌های دشمن را برملا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی کاربردی و اجرایی خواهد بود بنابراین اقدامات شورای استان‌ها نیز بر همین اساس تدوین‌شده است تا بتوان با بهره‌گیری از آن به توسعه فرهنگی موردنظر دست‌یافت.

کد خبر 4369738

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی