بینایی نوزاد در چند ماهگی کامل می شود؟


بینایی نوزاد در چند ماهگی کامل می شود؟

زمانی که نوزادی متولد می‌شود، در بیمارستان محل تولد یک ارزیابی کلی بابت سلامت عمومی و ازجمله چشم‌ها به عمل می‌آید.

بینایی نوزاد در چند ماهگی کامل می شود؟ کودک شما زمانی که ۱۲ ماهه است، قادر به دیدن بسیار واضح خواهد بود، اما تا زمانی که ۳ تا ۵ ساله شود، میدان و دایره بینایی نوزاد به طور کامل توسعه نخواهد یافت.
زمانی که نوزادی متولد می‌شود، در بیمارستان محل تولد یک ارزیابی کلی بابت سلامت عمومی و ازجمله چشم‌ها به عمل می‌آید و ناهنجاری‌های شدید چشمی، شناسایی می‌شود و برای اقدامات مقتضی معرفی صورت می‌گیرد. نوزادانی که به دنیا می‌آیند، چشم‌هایشان کامل نیست ولی در مقایسه با دیگر اعضای بدن، از رشد و نمو خوبی برخوردار است.
بینایی نوزاد از وقتی که متولد میشود به محض اینکه نور به چشمش می خورد شروع به فعالیت میکند کودک در طول سال اول به طور چشمگیری بهبود می یابد. در هنگام تولد نوزاد می تواند نور و حرکت را تشخیص دهد، سپس می تواند چهره و شکل های بزرگ را بشناسد. در پایان ماه اول، یک کودک می تواند تماس چشمی برقرار کرده و بر روی اشیاء از فاصله حدود ۱۲ اینچی (۳۰ سانتی متری) تمرکز کند.
با گذشت زمان قدرت بینایی نوزاد ۳ تا ۴ ماهه به گونه ای است که می تواند رنگ ها را از هم متمایز کرده و روی اشیای کوچکتر تمرکز کند. همانطور که عمق ادراک او افزایش و بهبود می یابد، می تواند بر روی اشیاء تا فاصله ۳ فوتی (۱ متری) نیز تمرکز نموده و فعالیت ها و تحرکات اطراف خود را تماشا کند. اگر از چند سانتی متری چهره او چیزی را حرکت دهید، او با چشمان خود به دنبال آن چیز می رود، مهارتی که با عنوان "ردیابی” شناخته می شود.
اگر نوزاد شما اشیاء متحرک را تماشا نمی کند یا اگر به نظر می رسد که در ۴ ماهگی قادر به حرکت دادن یک یا هر دو چشم نبوده و یا با حرکت دادن آنها در هر جهتی مشکل دارد، با پزشک خود صحبت کنید. بازبینی های منظم کودک سالم برای او شامل ارزیابی دید پایه اوست، اما برای او احتمالاً تا زمانی که ۳ الی ۵ ساله شود، یک نمره بینایی رسمی لحاظ نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید