چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟


چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

ورزش می توانند همانند داروهای تجویزی پزشک، برای درمان بیمار مورد استفاده قرار گیرد. آیا می دانید نقش ورزش در پیشگیری از دیابت و آب سیاه چیست؟ نبض ما– به تازگی گروهی از محققین و پزشکان در بخش سلامت پویای دانشگاه جان هاپکینز، میزبان سمپوزیومی در رابطه با موضوع “نقش ورزش به عنوان دارو” در بیمارستان […] نوشته چطور ورزش با آب...

ورزش می توانند همانند داروهای تجویزی پزشک، برای درمان بیمار مورد استفاده قرار گیرد. آیا می دانید نقش ورزش در پیشگیری از دیابت و آب سیاه چیست؟

نبض ما– به تازگی گروهی از محققین و پزشکان در بخش سلامت پویای دانشگاه جان هاپکینز، میزبان سمپوزیومی در رابطه با موضوع “نقش ورزش به عنوان دارو” در بیمارستان هاپکینز بودند.

بر اساس دستاورد این سمپوزیوم، پزشکان شروع به نوشتن نسخه های ورزش درمانی برای بیماران خود می کنند. به عنوان مثال نیم ساعت وزنه زدن و یا 2 مایل پیاده روی می تواند نمونه هایی از این دست باشند که برای بیمار تجویز می شود.

چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

با کمک گوشی های هوشمند و سیستم های جی پی اس پوشیدنی که به طور خودکار حرکت شخص را دنبال می کنند، دانشمندان متوجه شدند که چگونه دمبل زدن، دویدن و ورزش های دیگر می تواند مانع بروز یا پیشرفت بیماری هایی مانند آب سیاه، افسردگی و دیابت شود.

آن ها در حال بررسی مکانیزم هایی هستند که به کمک آن ها بتوانند با فعالیت های فیزیکی موجب بهبودی بیمار شوند. همچنین میزان تمرین بهینه برای هر بیمار که باید برای او تجویز شود، بر اساس شرایط خاص هر بیمار نیز مورد بحث قرار می دهند.

هدف از این بررسی ها این است که بیماران را به ورزش کردن ترغیب کرده و پزشکان را نیز به تجویز ورزش به عنوان دارو برای بیماران تشویق کنند.

چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

در ادامه به 5 مثال در رابطه با این که چگونه ورزش می تواند به عنوان دارو برای بدن عمل کند، اشاره می شود.

ورزش از بدن در برابر دیابت دفاع می کند

حتی یک تمرین ورزشی ساده هم می تواند سطح گلوکز در خون را برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع دوم هستند کاهش دهد. برنامه های درمانی دیابت نشان داده است که ورزش و تغییر رژیم غذایی می تواند نسبت به داروهای بعضا بی اثر و یا تجویزی متفورمین، برای حفظ بیماران از پیشگیری و گسترش دیابت موثرتر عمل کند.

ورزش با آب سیاه چشم مبارزه می کند

آب سیاه یک بیماری مخرب است که به عصب بینایی چشم آسیب می رساند. تحقیقات انستیتوی چشم دانشگاه هاپکینز نشان داده است که ورزش می تواند روند این بیماری را کند نماید هرچند که هنوز مکانیسم این تاثیر شناخته شده نیست اما مشخص است که به نقش فعالیت های فیزیکی بر جلوگیری از آسیب اعصاب مربوط می شود.

آزمایشی بر روی فردی 32 ساله مبتلا به آب سیاه انجام شد که به مدت 6 ماه برای او پیاده روی تجویز شده بود. نتایج نشان داد که بینایی وی زمانی که ورزش می کرده است بهبود یافته و زمانی که ورزش را متوقف می کند بدتر شده است.

نقش ورزش در کودکان مبتلا به سرطان

بیماران بین 4 تا 15 ساله مبتلا به لوسمی لنفوبلاستی حاد که در طول درمان و پس از آن ورزش کرده بودند، توانستند قدرت، استقامت قلبی، رطوبت، انعطاف پذیری و کیفیت سلامت زندگی خود را بهبود ببخشند.

مطالب پیشنهادی

آیا فواید ورزش سی ایکس ورکس را می دانید؟

مزایای 30 دقیقه ورزش سبک در روز

چند نکته مهم درباره ورزش کودکان

فواید و مضرات طناب زدن

چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

نقش ورزش در بهبود بیماری های عروق محیطی

ورزش می تواند به مبتلایان به بیماری های عروق محیطی کمک کند که احساس بهتر و طول عمر بیشتری داشته باشند. احتمالا ورزش تنها راهی باشد که بتواند فعالیت های این افراد را بهبود داده و زندگی آن ها را طولانی تر نماید.

میلیون ها آمریکایی از بیماری های گردش خون که باعث کاهش جریان خون به اندام ها می شود، رنج می برند. این بیماری ها اغلب موجب گرفتگی های متناوب پا می شود که مانع پیاده روی و فعالیت های روزمره می شود.

در برخی از مراکز درمانی ورزش درمانی برای کمک به بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه درمانی بیماران را تشویق می کند تا زمانی که درد متوسطی را حس می کنند، راه بروند. سپس کمی استراحت کنند تا درد آرام شود و مجددا راه بروند.

ورزش ضد افسردگی

ورزش به عنوان یک دارو یا روان درمانی برای درمان افسردگی مفید است. یک توضیح توجیه کننده در این باره این است که ممکن است ورزش باعث آزادسازی کورتیزول شده که می تواند با التهابات مغزی مقابله کند. همچنین ورزش می تواند به بیماران یک هدف برای ادامه کار بدهد. چرا که پزشکان نمی توانند به بیمار شادی بدهند بلکه آن ها باید خود، شادی را به دست آورند.
چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

روش هایی برای تشویق بیماران به ورزش

1- ورزش دسته جمعی: کلاس های ورزش، ورزش های تیمی و دوستانی که با هم ورزش می کنند، می تواند تمرین و فعالیت های جسمی را سرگرم کننده کند. همچنین می توانند بخشی از برنامه منظم بیمار باشند.

2- ارسال پیام خصوصی: بر اساس تحقیقی نشان داده شده است که بیماران 2300 قدم در روز بیشتر راه می روند، در صورتی که پیام متنی یادآوری برای آن ها ارسال شود.

3- بیماران را تشویق نمایید تا اهداف قابل دسترس داشته باشند. به عنوان مثال بیماری که تازه ورزش را شروع می کند نمی تواند یک دونده ماراتن شود!

چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

4- به آن ها انرژی مثبت دهید

5- بیماران را تشویق کنید که از برنامه تمرینی یک مربی، کلاس و یا یک تمرین دهنده شخصی پیروی کنند.

6- به بیماران کمک کنید که تمریناتی را که برای آنها مناسب است پیدا کنند. بعضی ها ترجیح می دهند به باشگاه بروند، در حالی که دیگران ورزش بیرون منزل و در هوای آزاد را دوست دارند.

نبض ما– ترجمه:حسین مقدس زاده

منبع: Hopkinsmedicine

چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟
5 (100%) 1 رای


سیسمونی برنامه رژیم لاغری ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه لیزر موهای زائد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو