تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!


تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

رسانه کلیک – بر اساس پیش بینی مدیر ارشد اجرایی شرکت نامدار الکترونیک آرتز، تا ده سال آینده شاهد تحول عظیمی در صنعت بازی های ویدیویی خواهیم بود که کنسول های بازی در داخل تلویزیون های هوشمند قرار می گیرند. صنعت تکنولوژی و به خصوص صنعت بازی های ویدیویی در طول تاریخ همواره با تغییر […] نوشته تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار...

رسانه کلیک – بر اساس پیش بینی مدیر ارشد اجرایی شرکت نامدار الکترونیک آرتز، تا ده سال آینده شاهد تحول عظیمی در صنعت بازی های ویدیویی خواهیم بود که کنسول های بازی در داخل تلویزیون های هوشمند قرار می گیرند.

صنعت تکنولوژی و به خصوص صنعت بازی های ویدیویی در طول تاریخ همواره با تغییر و تحول های عظیمی رو به رو بوده است و این صنعت روز به روز به پیشرفت خود ادامه می دهد. تاکنون ایده های مختلفی در حوزه بازی های ویدیویی مطرح شده که گاها برخی از آن ها توسط خالقان کنسول های بازی و عناوین ویدیویی نظیر شرکت مایکروسافت و سونی عملی شده و دستاورد های تازه ای را به همراه داشته است.

چنانچه از صنعت واقعیت مجازی صرف نظر کنیم، کنسول های بازی در نسل هفتم و نسل هشتم تغییرات چندانی به خود ندیده است و این سخت افزار دستگاه ها بوده که مرز میان این دو نسل را تعیین کرده است. اما آیا این موضوع برای نسل نهم و حتی نسل دهم کنسول های بازی نیز صادق است و تفاوت آن ها صرفا به سخت افزار قدرتمندتر خلاصه می شود؟

تلویزیون های هوشمندی که خود یک کنسول تمام عیار هستند!

در پاسخ به این سوال، شرکت های نامدار و بزرگی از جمله گوگل و الکترونیک آرتز نظریه های مختلفی را بیان کرده اند. به عنوان مثال، شرکت گوگل معتقد است که به مرور زمان کنسول ها با صنعت بازی های ویدیویی خداحافظی می کنند و در عوض، سرویس ها و سیستم های ابری روی کار می آیند و مورد توجه بازیکنان و گیمرها قرار خواهد گرفت. البته، ایده سرویس های ابری یک ایده کاملا جدیدی به شمار نمی رود و ردموندی ها و سایر شرکت ها نیز هم اکنون بر روی چگونگی ایجاد این نوع سرویس ها تمرکز کرده اند.

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

در این میان، مدیر ارشد اجرایی شرکت الکترونیک آرتز، آقای مت بیلبی (Matt Bilbey)، نظریه جالب و متفاوتی را ارائه کرده است. وی در جدیدترین گفت و گوی خود با وب سایت معتبر «گیمز اینداستری» (GamesIndustry) اظهار داشت که تا ده سال آینده تغییر بزرگی در کنسول های بازی به وجود می آید، به طوری که این دستگاه ها در داخل تلویزیون های هوشمند تعبیه می شوند و نیازی به خرید جداگانه آن ها نیست.

مت بیلبی در این باره می گوید:

سازندگان کنسول های بازی افراد باهوش و زرنگی هستند. به نظر من، آن ها راه ها و روش های جدیدی در خصوص نقش کنسول ها در زندگی مردم پیدا می کنند. یکی از این روش ها می تواند این باشد که کنسول ها در داخل تلویزیون های هوشمند قرار گیرند و یا اینکه کنسول پلی استیشن جدید شما در درون تلفن هوشمند قرار گرفته باشد و در هنگام نیاز و تجربه عناوین ویدیویی، صفحه آن بر روی هر نمایشگر دیگری انتقال یابد و بازی را بر روی نمایشگر قابل دسترس خود تجربه کنید.

با اینکه آقای مت بیلبی جزئیات بیشتری در خصوص این طرح و پیشنهاد ارائه نکرده است، اما به نظر می رسد که منظور وی از تعبیه کنسول های بازی در داخل تلویزیون های هوشمند، قرارگیری ساده دستگاه در دل TV ها نیست، بلکه این تلویزیون های هوشمند است که به پردازنده های مرکزی قدرتمند و کارت گرافیک های مدرن مجهز می شود و دقیقا مشابه اجرای نرم افزارهای روزمره و کاربردی که امروزه به راحتی در تلویزیون های هوشمند اجرا می شوند، قادر به اجرای عناوین ویدیویی نیز خواهد بود.

همچنین، از صحبت های آقای مت بیلبی می توان برداشت کرد که در آینده نزدیک، ممکن است تلویزیون های هوشمند از سرویس و سیستم های ابری بازی های ویدیویی پشتیبانی کنند و بازیکنان با اتصال به این نوع سیستم ها، مستقیما از طریق تلویزیون هوشمند خود به صورت آنلاین به تجربه عناوین ویدیویی بپردازند.

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

در وهله اول، شاید تحقق این پیشنهاد سخت و غیرممکن به نظر برسد، اما به لطف توسعه سیستم های ابری و استریم بازی های ویدیویی و همچنین با توجه به پیشرفت روز به روز صنعت تکنولوژی، پیاده سازی این طرح کار ناممکن و محالی نیست و چه بسا این امر در نسل نهم کنسول های بازی به وقوع بپیوندد.

در ادامه این گفت و گو، مت بیلبی به یک نکته جذاب و مهیج دیگری اشاره و بازیکنان و گیمرها را یک قدم به رویای تولید محتوای مورد نظر برای عناوین ویدیویی نزدیک تر کرد. از دیرباز بسیاری از بازیکنان و گیمرها به دنبال تولید محتوای مورد نظر خود برای بازی ها بوده اند که درست مشابه سیستم شخصی سازی، این افراد با به کارگیری خلاقیت خود ماموریت ها و محتویات تازه تری را برای عناوین ویدیویی خلق کنند.

تا ده سال آینده شاید بتوانید محتویات مورد علاقه و دلخواه خود را در بازی های ویدیویی به وجود آورید!

متاسفانه این موضوع با توجه به موتورهای سازنده عناوین ویدیویی کنونی امکان پذیر نیست و نیازمند ایجاد تغییرات مهم در موتورها است که ظاهرا شرکت الکترونیک آرتز در این راه پیش قدم شده است. زمانی که در این مصاحبه صحبت از خلاقیت های فردی در تولید و خلق محتوای بازی های ویدویی شد، آقای مت بیلبی اعلام کرد که شرکت الکترونیک آرتز در نظر دارد تا با ارتقای موتور گرافیکی فراست بایت (Frostbite)، قابلیت خلق محتوای تازه توسط بازیکنان را فراهم کند که در این صورت، بازیکنان و کاربران می توانند هر گونه محتوای جدیدی را متناسب با سلیقه خود وارد عناوین ویدیویی مورد نظر کنند.

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

آقای مت بیلبی در رابطه با این موضوع اعلام کرد:

در صورت همکاری با آقای پاتریک سودلند (Patrick Söderlund)، مدیر ارشد طراحی شرکت الکترونیک آرتز، و تیم وی، من شخصا فکر می کنم که اگر ما بتوانیم این سطح از دسترسی و توسعه [ساخت محتوای مورد دلخواه بازیکنان] را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کنیم تا آن ها بتوانند محتویات مورد دلخواه خود را خلق کنند، بزرگترین فرصت و دستاوردی است که می توان تا ده سال آینده به وجود آورد. به نظر من، تحقق این موضوع از ساخت فیلم PvZ (Plants vs. Zombies) هم بزرگ تر و ارزشمندتر است. فراهم سازی این قابلیت بی شک نسل جدیدی را برای مردم و بازیکنان ایجاد می کند که این افراد، در عوض طی مراحل، رقابت و پیش روی در بازی، محتویات کاملا تازه ای را بر اساس سلایق و خلاقیت خود برای آن ها خلق کنند و محتویات خودشان را به پایان برسانند. در حال حاضر، کن موس (Ken Moss)، مدیر ارشد فناوری شرکت الکترونیک آرتز، و تیم او به دنبال راهی هستند که چطور با ارتقای موتور گرافیکی فراست بایت، بتوان فرصت و امکان خلق محتویات تازه و دلخواه بازیکنان را فراهم کرد.

در حالی که آقای مت بیلبی هیچ زمان تقریبی برای تحقق این موضوع و قابلیت مشخص نکرد، اما قطعا این خبر برای طرفداران پر و پا قرص مجموعه هایی نظیر Dragon Age، مس افکت و Battlefield یک خبر خوب و امیدوار کننده ای به نظر می رسد که نوید تولید و خلق حالت ها و محتویات دلخواه برای عناوین ویدیویی به کمک موتور گرافیکی فراست بایت را می دهد.

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

تا 10 سال آینده کنسول ها در داخل تلویزیون ها قرار می گیرند!

در این صورت، شما می توانید حالت های مختلفی را برای بخش های گوناگون بازی های ویدیویی خلق کنید و پس از تولید محتویات مورد علاقه خود، آن ها را به دنیای بازی ها بیاورید. به عبارت دیگر، Battlefield و یا مس افکت مورد نظر را خودتان بسازید و جهان، حالت ها، شخصیت ها و دیگر موارد را بر اساس سلیقه خود شخصی سازی و خلق کنید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه و پیش بینی شما در رابطه با آینده کنسول های بازی چیست؟ آیا تلویزیون های هوشمند جایگاه کنونی کنسول ها را تصاحب می کنند و یا سرویس و سیستم های ابری به طور کلی مفهوم و معنی جدیدی را برای صنعت بازی های ویدیویی تعریف خواهد کرد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه