مدرک گرایی بازار کار تکنسین‌ها را با مشکل روبرو کرده است


مدرک گرایی بازار کار تکنسین‌ها را با مشکل روبرو کرده است

زنجان - ایرنا - مدیر کل فنی وحرفه ای استان زنجان گفت: متاسفانه مدرک‌گرایی در جامعه بازار کار را از وجود تکنسین‌ها خالی کرده که این مهم به دلیل پرداختن به رشته های خاص، پر طرفدار و اندیشیدن در استخدام بخش‌های دولتی است.

به گزارش ایرنا، محمد انصاری روز پنجشنبه در نشست خبری با تشریح فعالیت های این اداره کل افزود: موضوع بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کشور محسوب می‌شود که در این استان نیز نمود دارد.
وی اظهار داشت: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای متولی ایجاد اشتغال در جامعه نیست اما با بهره گیری از ظرفیت ها و ارائه اموزش های مهارتی به جوانان جویای کار زمینه ورود آنان به بازار کار را فراهم می کند.
انصاری افزود: بر این اساس فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند آموزش‌های تخصصی و رایگان را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را سپری و سپس وارد بازار کار شوند.
وی بیان کرد: هدف از اجرای این کار به حداقل رساندن وضعیت بیکاری در جامعه است و این در حالی است اغلب فارغ التحصیلان دانشگاهی از مهارتهای کافی برخوردار نیستند.
این مسئول ادامه داد: قرارگیری این استان در مسیر ترانزیت موقعیت بسیار مهمی را در عرصه اتومکانیک فراهم کرده و به طور نمونه در تعطیلات نوروز امسال تردد 2 میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوسته بود.
وی ابراز کرد: این موضوع موجب شد که این اداره کل در بخش صنعت خودرو برنامه ریزی های لازم را انجام دهد که در این بخش کارهای خوبی شده است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان ادامه داد: بر این اساس با حمایت مسئولان استانی و تخصیص اعتبارات لازم راه اندازی در کارگاههای اموزشی و تعمیر خودرو در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در این راستان 18 خودروهای جدیدی خریداری شد و با ایجاد عتماد سازی و احصا نیازهای برنامه های این بخش مورد توجه قرار گرفت که تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با 14 مرکز و 150 آموزشگاه آزاد، در عرصه آموزش با رویکرد اجتماعی، فقرزادیی و محرومیت‌زادی در سطح استان فعالیت می کنند.
سال گذشته به 13 هزار و 679 نفر معادل یک میلیون و 999 هزار و815 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان زنجان ارائه شد.
9646/8068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا