مترجم :‌ آی‌تی‌ایران نسخه چاپی

مدیران یوتیوب به دنبال حمله نسیم اقدم به مقر این شرکت به دنبال افزایش تدابیر امنیتی برای کارکنان این شرکت هستند.

ظاهرا والترینگ با مدیران یوتیوب مذاکراتی را در زمینه به‌کارگیری تدابیر امنیتی مختلف به منظور تامین بهتر امنیت نقاط دسترسی به ساختمان‌های یوتیوب داشته است. او در مصاحبه خود گفت این تدابیر امنیتی شامل «نرده کشی، افزایش دوربین‌های نظارتی و بهبود سیستم‌های کنترل دسترسی» می‌شوند.

ظاهرا یوتیوب قصد دارد در آینده نزدیک فضای شرکت خود را توسعه دهد و علاوه بر استخدام چند هزار کارمند بیشتر، قصد دارد چند پارکینگ دیگر را هم به مجموعه خود اضافه کند. گفته می‌شود این تصمیم از سال آنیده رسما اجرایی خواهد شد. البته والترینگ گفته که معلوم نیست این افزایش تدابیر امنیتی هم بخشی از پروژه توسعه مقر یوتیوب خواهد بود یا از همین حالا شرکت قصد دارد آنها را اجرایی کند. پس از حادثه تیراندازی که چند ماه پیش در مقر یوتیوب رخ داد، این شرکت تعداد پرسنل حفاظتی خود را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. سوم آوریل امسال نسیم اقدم در اعتراض به سیاست‌های یوتیوب پس از حمله با سلاح 9 میلی‌متری به مقر یوتیوب 3 تن از کارکنان شرکت را زخمی کرد سپس خود را نیز کشت.

گفته می‌شود این حادثه اولین تیراندازی بوده که در مقر یوتیوب رخ داده اما کارکنان این شرکت اعلام کرده‌اند طی چند سال اخیر بارها توسط کاربران مورد تهدید قرار گرفته‌اند. با افزایش چشمگیر محبوبیت یوتیوب برخی از تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم توانسته‌اند از طریق تبلیغات درآمدهای قابل توجهی کسب کنند با این حال برخی از این افراد معتقدند یوتیوب به عمد تعداد بازدیدهای آنها را دستکاری می‌‌کند تا از افزایش درآمد آنها از راه تبلیغات جلوگیری کند.

موارد موضوعی مرتبط

یوتیوب
مقر یوتیوب
شهر سن برونو
تیراندازی مقر یوتیوب
نسیم اقدم
اقدامات حفاظتی یوتیوب