طرز تهیه چلو گردن مشهدی لذیذ و فوق العاده خوشمزه به سبک رستوران ها


گوشت گردن یکی از گوشت های خوشمزه در تهیه چلو می باشد. در طرز تهیه چلو گردن مشهدی از گوشت با استخوان استفاده می شود. برای مزه دار کردن این گوشت بهتر است آن را در مراحل پخت به خوبی تفت دهید. چلو گوشت گردن غذایی لذیذ و خوشمزه مانند کباب دنده کرمانشاهی است. همانطور که می دانید لذیذ ترین گوشت بره در قسمت دنده،...

گوشت گردن یکی از گوشت های خوشمزه در تهیه چلو می باشد. در طرز تهیه چلو گردن مشهدی از گوشت با استخوان استفاده می شود. برای مزه دار کردن این گوشت بهتر است آن را در مراحل پخت به خوبی تفت دهید.

چلو گوشت گردن غذایی لذیذ و خوشمزه مانند کباب دنده کرمانشاهی است. همانطور که می دانید لذیذ ترین گوشت بره در قسمت دنده، گردن و ماهیچه می باشد. به همین دلیل چلو یا خوراک ماهیچه نیز گزینه مناسبی برای سرو غذا به حساب می آید. در ادامه طرز تهیه چلو گردن را به طور کامل ملاحظه می نمایید.

مواد لازم

روغن مایع: یک پیمانه آلوچه: ۳ عدد فلفل: به میزان لازم نمک: به میزان لازم زعفران دم کرده: ۵ قاشق سوپ خوری پیاز: ۴ عدد متوسط پودر فشرده شده سیر: به میزان لازم برنج: یک کیلوگرم دارچین: به میزان لازم گوشت گردن با استخوان: ۸۰۰ گرم زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه چلو گردن مشهدی لذیذ و فوق العاده خوشمزه به سبک رستوران ها

طرز تهیه چلو گردن مشهدی لذیذ و فوق العاده خوشمزه به سبک رستوران ها طرز تهیه چلو گردن مشهدی لذیذ و فوق العاده خوشمزه به سبک رستوران ها

طرز تهیه چلو گردن مشهدی خوشمزه

برای تهیه چلو گردن ابتدا قابلمه مناسبی انتخاب کنید و مقداری روغن در آن بریزید. بعد از حرارت دیدن روغن، پیازها را بریزید و تفت دهید. این تفت دادن را تا زمان عسلی شدن پیازها ادامه دهید.

طرز تهیه چلو گردن مشهدی لذیذ و فوق العاده خوشمزه به سبک رستوران ها

فراموش نکنید تفت دادن پیاز در تهیه این چلو گوشت بسیار مهم است. چون طعم گوشت را بهتر و خوشمزه تر می کند. حالا کمی دارچین به پیاز اضافه و بعد از هم زدن، آلوچه ها را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید.

این آلوچه ها کمک می کند که رنگ غذا خوش رنگ شود. برای طعم دار کردن گوشت گردن، آن را به مدت چند ساعت در مخلوطی از فلفل سیاه و روغن استراحت بدهید. بعد از طی شدن این مدت، گوشت را به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و تفت دهید.

طرز تهیه چلو گردن مشهدی لذیذ و فوق العاده خوشمزه به سبک رستوران ها

منتظر بمانید تا رنگ گوشت تغییر کند. آن گاه در مرحله بعدی طرز تهیه چلو گردن مشهدی، پودر سیر و زردچوبه را به مجموع مواد اضافه کنید. مواد را تفت دهید. مقداری آب جوش بر روی آن بریزید و منتظر بمانید تا گوشت بپزد. در مرحله پایانی دستور پخت چلو گردن مشهدی نیز مقداری فلفل، دارچین و نمک را به همراه زعفران دم کرده داخل آن بریزید. حالا منتظر یک چلو گوشت فوق العاده خوش رنگ و خوش طعم باشید.

طرز تهیه چلو گردن مشهدی لذیذ و فوق العاده خوشمزه به سبک رستوران ها

در ادامه برای تهیه پلو نیز برنج را با نمک خیس کنید. برنج را داخل قابلمه آب جوش بریزید و به آن روغن کمی اضافه کنید. بعد از گذشت مدت لازم برنج را آبکش و دم کنید.

برای تزیین این چلوی خوشمزه می توانید از خلال پسته و خلال پوست نارنج کمک بگیرید. از اینکه تا پایان مطلب دستور تهیه چلو گردن مشهدی همراه ما بودید، متشکریم و امیدواریم این دستور به عنوان یک دستور متمایز برای تهیه غذای ایرانی مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پلو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شمع سفره هفت سین | شمع سفره هفت سین 1403 که سفره هفت سینت رو میلیونی می کنه!