آموزش رنگ کردن لباس در منزل با روشی ساده


رنگ کردن لباس در منزل باید به صورت حرفه ای انجام شود. اگر تخصص و تبحر لازم را در این کار ندارید یا تبدیل رنگ شدید می خواهید انجام دهید، احتمالا رنگ مورد نظر خوب از کار در نمی آید. با کمی خلاقیت در خانه و استفاده از نکاتی که در ادامه ارائه می دهیم می توانید لباس های قدیمی خود را به زیبایی رنگ نموده و...

رنگ کردن لباس در منزل باید به صورت حرفه ای انجام شود. اگر تخصص و تبحر لازم را در این کار ندارید یا تبدیل رنگ شدید می خواهید انجام دهید، احتمالا رنگ مورد نظر خوب از کار در نمی آید.

با کمی خلاقیت در خانه و استفاده از نکاتی که در ادامه ارائه می دهیم می توانید لباس های قدیمی خود را به زیبایی رنگ نموده و از داشتن لباس های خوشرنگ و زیبا لذت ببرید.

آموزش رنگ کردن لباس در منزل با روشی سادهآموزش رنگ کردن لباس در منزل با روشی ساده

آموزش رنگ کردن لباس

برای تهیه رنگ الیاف می توانید به عطاری مراجعه کنید.
ابتدا رنگ را در آب جوش بریزید تا رنگ شما حل شود. به عنوان مثال هر ۱۵ گرم برای یک شلوار مردانه کافی است.
لباس را به ظرف محلول رنگ و آب اضافه کنید.
به هر لیتر آب معادل ۱۰ گرم نمک(یک قاشق چای خوری) اضافه کنید.
اجازه دهید رنگ و لباس به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بجوشد. در حین جوشیدن لباس ها را خوب زیر و رو کنید. این مسئله باعث می شود تا همه جای لباس به طور یکنواخت رنگ بگیرد.
بعد از اینکه رنگ لباس کاملا جذب شد، ظرف را خالی کنید. در مرحله بعدی رنگ کردن لباس، لباس را با آب سرد بشویید و این شستن را تا مرحله صاف شدن آب ادامه دهید.
آموزش رنگ کردن لباس در منزل با روشی ساده
برای ثابت شدن رنگ بهتر است بعد از رنگ آمیزی، لباس را در یک ظرف آب گرم که به آن یک استکان سرکه اضافه شده باشد، به مدت ۳ ساعت بخیسانید و بعد از این مدت آن را بشویید.
بهتر است برای دوام بیشتر لباس رنگ شده از آب سرد و شامپو استفاده کنید.
آموزش رنگ کردن لباس در منزل با روشی ساده

نکات رنگ کردن لباس

رنگ کردن انواع لباس، همچون نقاشی روی پارچه کاملا به جنس پارچه مرتبط است. به طوری که بعضی از الیاف به راحتی رنگ می گیرند. در بعضی از الیاف ممکن است تغییر رنگ به خوبی انجام نشود. رنگ کردن لباس به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد. اگر نمی توانید این کار را در منزل انجام دهید، بهتر است این کار را به خشک شویی بسپارید. در ضمن این نکته را به خاطر داشته باشید که لباس های رنگ شده را با سایر لباس ها نشویید. چون ممکن است این نوع لباس رنگ دهد و لباس های دیگر را نیز خراب کند.

رنگ زدن لباس های جین

شلوار جین بعد از یک مدتی متمایل به سفید خواهد شد و رنگ اولیه خود را از دست خواهد داد. در ابتدا لباس جین را در یک تشت قرار دهید. ۳ فنجان یا اگر لازم می دانید بیشتر سرکه سفید بر روی آن بریزید.
آموزش رنگ کردن لباس در منزل با روشی ساده
برای جلوگیری از رنگ دادن کتان یا جین به لباس های دیگر آن ها را به مدت ۱۵ دقیقه در سرکه قرار دهید. لباس های جین را پشت و رو کرده و بعد آن را بشویید.
لباس های جین را با پودر یا مایع مخصوص ماشین لباس شویی بشویید و یک فنجان سرکه نیز برای جلوگیری از رنگ دادنش به چرخه شست و شو اضافه کنید. برای خشک کردن لباس جین آن ها روی لباس خشک کن قرار دهید و به دور از اشعه مستقیم آفتاب پهن کنید.
آموزش رنگ کردن لباس در منزل با روشی ساده
ذکر این نکته ضروری است که استفاده مداوم از خشک کن لباسشویی می تواند رنگ جین را از بین ببرد.
امیدواریم با با ارائه روش رنگ کردن لباس و نکات لازم درباره آن به شما در رنگ کردن البسه مورد نظرتان یاری رسانده باشیم و بتوانید این کار را در منزل به راحتی و به نحو مطلوب انجام دهید. حال برای مشاهده دیگر ترفندهای مفید و کاربردی در این زمینه به بخش خانه داری مجله آرگا ملاحظه نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!