مراسم اختتامیه مسابقات جام دریا - 2018 برگزار شد


مراسم اختتامیه مسابقات جام دریا - 2018 برگزار شد

باکو – ایرنا - مراسم اختتامیه مسابقات جام دریا - 2018 روز جمعه با حضور هیات نیروی دریایی چهار کشور حاشیه خزر ایران ، جمهوری آذربایجان، روسیه و قزاقستان در باکو گزار شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات بین المللی جام دریا – 2018 از روز 9 مرداد به مدت 10روز با شرکت یگان های شناور و ناوهای موشک انداز روسیه، ایران، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در پایگاه نیروی دریای این کشور در باکو اجرا شد.
ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی شهرام حبیبی ناخدای یکم عرشه در این مسابقات بین المللی که در سه مرحله و در شش رشته از جمله تیراندازی به اهداف سطحی، هوایی و انهدام مین، کنترل صدمات، بقا در دریا و امداد و نجات در دریا برگزار شد، شرکت کردند.
بر اساس نتایج این مسابقات ده روزه هیات روسیه اول، قزاقستان دوم و ایران و جمهوری آذربایجان بطور مشترک سوم شدند.
نظام عثمان اف معاون ستاد کل ارتش جمهوری آذربایجان و رئیس کمیته برگزاری مسابقات بین المللی جام دریا -2018 ، طی سخنانی در مراسم اختتامیه با اشاره به اهمیت این مسابقات بین المللی گفت: برای برگزاری شفاف و در سطح بالای این رقابت ها همه شرایط فراهم شده بود .
وی آشنایی نزدیک هیات نیروی دریایی کشورهای حاشیه خزر با یک دیگر، تقویت اعتماد متقابل، گسترش همکاری و تبادل تجربه و ایجاد فضای دوستی و برادری را از جمله دست آوردهای مهم این مسابقات بین المللی در باکو عنوان کرد.
شهرام حبیبی نیز در نشست خبری مشترک سرپرستان هیات حاضر گفت : این مسابقات با ا قتدار کامل کشور های شرکت کننده و بدون کوچک ترین سانحه به پایان رسید که نشان از ارتقای سطح آموزشهای ارایه شده و روحی بالای شرکت کنندگان است.
سرپرست هیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران افزود: امیدواریم که ادامه این مسابقات در سالهای بعدی باعت ارتقای دوستی و همکاری میان نیروی دریایی کشورهای حاضر شود .
همچنین ناخدایکم آریا شفقت رودسری فرمانده ناوگروه اعزامی ایران به این رقابت ارتقای صلح و امنیت و پایداری دردریای خزر و ایجاد دوستی بین کشورهای حاشیه خزر را از اهداف عمده شرکت در این مسابقات بین المللی عنوان کرد.
وی ادامه داد: این مسابقات علاوه بر رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده باعث ارتقای توان رزمی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه خزرمی شود.
دمیتری کوروین نماینده نیروی دریایی روسیه نیز با اشاره به این که، مسابقه چندان هم آسان نبود و از طرف دیگر شرایط جوی مشکلاتی را ایجاد کرد، گفت: تجربه و توان پرسنل نیروی دریایی کشورهای حاضر امکان داد در چنین شرایط وظایف پیشرو را اجرا کنند .
وی افزود: در این مسابقات بین المللی از تجارب یک دیگر بهره مند شدیم که به ارتقای توانمندی های هیات های حاضر کمک می کند .
در مسابقات بین المللی جام دریا که برای دومین سال متوالی با حضور هیات نیروی دریایی چهار کشور حاشیه خزر، ایران، روسیه ، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد، برخی کشورها از جمله پاکستان، ترکیه، بلغارستان، آمریکا، عربستان، بحرین و ویتنام بعنوان ناظر حضور داشتند.
خاورم ** 337 *شبس*1488 **

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج