طرز تهیه اسلایس موز شکلاتی


طرز تهیه اسلایس موز شکلاتی

همه ی ما بخصوص کوچیکتر ها به تنقلات و عصرونه های جدید و خوشمزه علاقه ی زیادی داریم. در این مطلب قصد دارم طرز تهیه اسلایس موز با کاور شکلاتی رو یاد بدم که خیلی راحت می تونید اون رو درست کرده و در فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه اسلایس موز شکلاتی
همه‌ی ما بخصوص کوچیکتر‌ها به تنقلات و عصرونه‌های جدید و خوشمزه علاقه‌ی زیادی داریم. در این مطلب قصد دارم طرز تهیه اسلایس موز با کاور شکلاتی رو یاد بدم که خیلی راحت می‌تونید اون رو درست کرده و در فریزر نگهداری کنید. اگه شما بتونید توی خونه تنقلات سالم تهیه کنید برای سلامتی خودتون و افراد خانوادتون کار بزرگی رو انجام دادید. درست کردنش فقط کمی حوصله میخواد و اینکه یک میز کار مرتب داشته باشید که همه‌ی وسایل و مواد رو به ترتیب روی اون بچینید. به نظرم بهتره زودتر دست به کار بشید و امتحانش کنید.

مواد لازم برای تهیه اسلایس موز با کاور شکلاتی

چیپس شکلات ۲ پیمانه
موز ۳ عدد
روغن نارگیل (روغن گیاهی خوراکی) ۲ قاشق چایی خوری
تاپینگ (مغز خرد شده، ترافل ریز، پودر نارگیل، …)


مراحل تهیه اسلایس موز با کاور شکلاتی

شما میتونید با توجه با ذائقه خودتون از شکلات شیری، شکلات تلخ و یا هر شکلات دیگه‌ای استفاده کنید. نیاز نیست حتما از چیپس شکلات استفاده کنید، میتونید از شکلات تخته‌ای هم استفاده کنید، فقط بهتره که شکلات رو به روش صحیح روی بخار آب یا در ماکروفر، مذاب یا به اصطلاح تمپر کنید.

بهتره که موز‌های کاملا رسیده، خوش طعم و سفت رو برای این کار تهیه کنید. موز‌ها رو برش بزنید. ضخامت هر برش به طور تقریبی یک و نیم سانتی متر باشه.

موادی رو که میخواید به عنوان تاپینگ استفاده کنید رو در کاسه‌های جداگانه بریزید. میتونید از پودر بیسکویت، شیبابا، انواع ترافل، پودر پسته، پودر نارگیل، مغز خرد شده و … استفاده کنید.

روغن نارگیل رو به شکلات ذوب شده اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط بشن. اضافه کردن روغن باعث میشه که شکلات اضافی راحت‌تر از اسلایس موز جدا بشه و در نتیجه لایه‌ی نازکتری از کاور شکلاتی داشته باشیم. از روغن هسته انگور و یا هر روغن گیاهی و طبیعی دیگه‌ای هم میتونید استفاده کنید.

یک برش از موز رو برداشته و روی چنگال بذارید، به کمک چنگال، موز رو داخل کاسه شکلاتی فرو کنید تا همه‌ی قسمت‌های اون با شکلات پوشیده بشه.

چنگال رو به دیواره کاسه بکشید تا اضافی شکلات‌ها به داخل کاسه بریزه.

حالا موز پوشیده با شکلات رو داخل کاسه تاپینگ بندازید.

با دستتون روی موز شکلاتی رو هم با تاپینگی که انتخاب کردید بپوشونید تا همه‌ی اسلایس کاملا با تاپینگ کاور بشه.

به کمک یک چنگال تمیز اسلایس موز رو از کاسه تاپینگ خارج کنید.

یک کاغذ روغنی کف سینی پهن کنید و موز‌ها رو روی اون بچینید تا شکلات اون‌ها خشک بشه.

حالا همه‌ی مراحل رو مجددا برای بقیه‌ی برش‌های موز هم تکرار کنید تا همه‌ی اون‌ها تموم بشن و کلی اسلایس موز شکلاتی با تاپینگ‌های مختلف و خوشمزه داشته باشید. حالا میتونید این موز‌های کاور شده رو به مدت حداقل ۶ ساعت توی فریزر قرار بدید تا شکلات اون‌ها سفت و خنک بشه، بعد اون‌ها رو نوش جان کنید.
منبع: دونفره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش