اجرای 25 طرح عمران شهری در دیر/ 5 پروژه هفته دولت افتتاح می‌شود


اجرای 25 طرح عمران شهری در دیر/ 5 پروژه هفته دولت افتتاح می‌شود

بوشهر - شهردار بندر دیر از اجرای 25 طرح عمران شهری در دیر خبر داد و گفت: پنج پروژه هفته دولت افتتاح می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، علی ابراهیمی صبح شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه انعکاس انتقادات و پیشنهادات و بازتاب آنها در فضاهای خبری راهگشای مدیران و موجب پویایی خواهد شد، اظهار داشت: انتقادات باید منطقی و با رعایت اصول و در راستای روشنگری مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند با نقدهای سازنده خود به سازندگی و توسعه شهر و شهرداری کمک کنند، تصریح کرد: امروز بندر دیر، در مسیر پیشرفت به همدلی و همزبانی نیاز دارد و مدیریت شهری و شهروندان باید در کنار هم برای توسعه این شهر تلاش داشته باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ طرح عمران شهری در بندر دیر در دست اجرا است، افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در دست اجراست که در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

ابراهیمی با بیان اینکه از مجموع ۲۵ طرح در دست اجرا پنج طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری می رسد، گفت: ۲۰ طرح عمران شهری دیگر نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

شهردار دیر با تاکید بر این موضوع که شفاف سازی امور مالی شهرداری یکی از برنامه های اساسی شورای اسلامی و شهرداری بندر دیر است، اظهار داشت: در سال گذشته مبلغ ۱۰۸ میلیارد ریال از محل تملک دارایی ها، ارزش افزوده، درآمد شهرداری و کمک شهرداری ها، به این شهرداری اختصاص یافت که در زمینه پرداخت مطالبات گذشته، حقوق، مزایا، بازنشستگی کارکنان، عیدی، نیم درصد کتابخانه و خدماتی، هزینه شده است.

ابراهیمی گفت: احداث بازارچه ماهی، ساحل سازی، احداث بلوار غدیر، طرح پارک ترافیک، جدول گذاری شهرک امام حسین و محله اطراف شهدای گمنام از جمله پروژه های مهمی است که در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری می رسند.

لزوم توسعه شهرستان دیر

سخنگوی شورای اسلامی دیر، گفت: فرماندار شهرستان دیر می‌بایست تلاششان را برای توسعه شهرستان به ویژه مرکز شهرستان بیشتر کنید.

مهران پوسه اظهار داشت: شهرستان دیر از حقوق اولیه خود محروم مانده است. اصحاب رسانه می توانند با قلم و نگارش خود با شورا و شهرداری هم صدا شده و شهرداری را یاری دهند.

پوسه با بیان اینکه چرا در توزیع اعتبارات بین شهرداری‌های شهرستان دیر عدالت رعایت نشده است، تصریح کرد: مردم مرتب از ما می‌پرسند و مطالبه دارند و می گویند سرانه‌ها، اعتبارات و بودجه‌ها مگر بر أساس جمعیت و مساحت توزیع نمی شود.

وی افزود: این همه تاخیر در احداث جاده وفاق قابل توجیه نیست و نمی دانیم چرا برخی سعی و اصرار دارند که مسیر این جاده را تغییر دهند و چه کسی در این شهرستان از حق و حقوق مردم دفاع خواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی دیر با بیان اینکه در راستای توسعه شهر اقدامات خوبی از سوی شورا و شهرداری انجام گرفته اما هنوز برخی از کوچه های شهر خاکی هستند، گفت: چرا باید ساخت ۵ کیلومتر جاده از شهر دیر تا شرکت متانول سالها به درازا بکشد و تا کی میخواهیم در مسیر جاده مرگ باز شاهد از دست دادن عزیزانمان باشیم.

پوسه اظهار داشت: مردم این شهرستان چه گناهی کرده اند که باید اسیر ناعدالتی ها باشند و من به عنوان نماینده مردم شهر دیر از آقای فرماندار می‌خواهم که تلاششان را برای توسعه این شهرستان دو چندان کند.

پوسه با بیان اینکه دیر را بنام صید و صیادی می شناسند، تصریح کرد: متاسفانه صیادان این بندر، به دلیل نداشتن اسکه‌ای مناسب، امنیت روانی برای پهلوگیری قایق‌های صیادی خود در مکان اختصاصی ندارند.

کد خبر 4370996

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق