طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل


در طرز تهیه ته دیگ زعفرانی از زعفران به عنوان ماده اصلی کمک گرفته می شود. این ته دیگ در بسیاری از مهمانی ها به همراه غذا یا پیش از غذا سرو می شود و طرفداران زیادی دارد، حال اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به پخت ته دیگ زعفرانی علاقه مندید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دیت ندهید و با دستور فوق العاده ایی برای تهیه ته دیگ زعفرانی آشنا...

در طرز تهیه ته دیگ زعفرانی از زعفران به عنوان ماده اصلی کمک گرفته می شود. این ته دیگ در بسیاری از مهمانی ها به همراه غذا یا پیش از غذا سرو می شود و طرفداران زیادی دارد، حال اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به پخت ته دیگ زعفرانی علاقه مندید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دیت ندهید و با دستور فوق العاده ایی برای تهیه ته دیگ زعفرانی آشنا شوید.

ته دیگ زعفرانی گزینه مناسب و شیکی به عنوان یک ته دیگ مجلسی است. فقط باید آن را به شکل زیبایی تزیین کرد. برای تهیه این ته دیگ نیز می توانید به شیوه ته دیگ طرح دار عمل کنید و از این طریق ته دیگ مجلسی شیک و خاصی داشته باشید.

مواد لازم

زعفران دم کرده: به میزان لازم برنج: ۸ پیمانه زرده تخم مرغ: ۳ عدد ماست چکیده: ۲ پیمانه نمک: به میزان لازم فلفل سیاه: به میزان لازم فلفل قرمز: به میزان لازم روغن: به میزان لازم

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی خوشمزه

برای تهیه این ته دیگ خوشمزه شبیه به ته چین مرغ عمل می کنیم. با این تفاوت که برای آن ضخامت کمتری را در نظر می گیریم. برای شروع طرز تهیه ته دیگ زعفرانی ابتدا برنج را آبکش کنید. ماست آب رفته و ۳ عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل

بعد از یک دست شدن ماست و زرده تخم مرغ، زعفران آب کرده، نمک و فلفل را به آن ها اضافه کنید و هم بزنید.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل

بعد از مخلوط شدن کامل مواد، در ادامه ی طرز تهیه ته دیگ زعفرانی, ۳ تا ۴ پیمانه از برنجی که آبکش کرده اید را به مخلوط مواد اضافه کنید.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل

حالا دوباره مواد را با هم مخلوط کنید. باید دانه های برنج غرق در مخلوط ماست و تخم مرغ شده باشند و کاملاً زعفرانی شوند.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل

در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار دهید. درون قابلمه روغن بریزید. مواد ته چین را در کف قابلمه بریزید. البته بهتر است روغن داغ شده باشد. این مخلوط را در کف قابلمه صاف کنید. آن گاه بقیه برنج آبکش شده را روی آن بریزید. در صورت تمایل نصف استکان آب به آن اضافه کنید. چند حفره در آن ایجاد کنید. دمی را بر روی آن قرار دهید. ابتدا به مدت یک دقیقه حرارت را زیاد کنید تا داخل قابلمه برنج، بخار بپیچد.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل

بعد از یک دقیقه، حرارت را کم کنید و منتظر بمانید برنج دم بکشد. در ادامه متذکر می شویم با این میزان مواد می توانید برای ۸ نفر ته دیگ تهیه کنید.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی مجلسی در منزل

در صورت تمایل می توانید کمی روغن به ته دیگ اضافه کنید. امیدواریم دستور پخت ته دیگ زعفرانی موجبات رضایت شما عزیزان را فراهم کرده باشد و بتوانید با این روش اقدام به تهیه ته دیگ بسیار خوشمزه و لذیذ نمایید. اما در صورتی که قصد دارید دیگر ته دیگ ها را نیز امتحان نمایید می توانید به بخش انواع ته دیگ مجله آرگا مراجعه نمایید و از دستورات متنوع و خاص ما دیدن نماید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس