فرمانده ارتش آزاد سوریه: حقوق و سلاح‌هایمان تنها از سوی ترکیه تأمین می‌شود


فرمانده ارتش آزاد سوریه: حقوق و سلاح‌هایمان تنها از سوی ترکیه تأمین می‌شود

یکی از فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه اعتراف کرد: ترکیه حقوق جنگجویان ما را پرداخت می‌کند و علاوه بر حمایت‌های لجستیکی حمایت تسلیحاتی نیز انجام می‌دهد.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «هایتهام افیسی» یکی از فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که به‌عنوان یکی از گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه شناخته می‌شود، در مصاحبه با رویترز به‌صراحت اعتراف کرد که ترکیه تنها حامی مالی و تسلیحاتی ارتش آزاد است.
افیسی با تأکید بر اینکه ارتش آزاد سوریه هنوز در اول راه است، اظهار داشت: با سختی‌های زیادی روبه‌رو شده‌ایم، دشمنان ما در سوریه علاوه بر بشار اسد، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) و داعش هستند.
وی تأکید کرد: تمام حمایت‌های بین‌المللی از ارتش آزاد سوریه تنها توسط ترکیه انجام می‌گیرد و هیچ کشور دیگری از ما حمایت نمی‌کند. ترکیه حتی حقوق جنگجویان ما را هم پرداخت می‌کند و علاوه بر حمایت‌های لجستیکی، در صورت نیاز حمایت تسلیحاتی نیز انجام می‌دهد.
افیسی تأکید کرد که دستورات لازم به ارتش آزاد سوریه در مورد عدم شلیک به‌سوی متحدان مخالف بشار اسد، استفاده از لباس نظامی یک‌شکل، همکاری با واحد تازه‌تأسیس پلیس نظامی به‌منظور برقراری قانون و عدالت و عدم رقابت با دیگر فراکسیون‌ها صادر شده است.
وی اعلام کرد: قانون ممنوعیت ایجاد دستگاه قضایی و زندان‌های جداگانه توسط هر یک از گروه‌های مخالف دولت سوریه توسط ارتش آزاد سوریه ابلاغ شده است.
فرمانده ارتش آزاد سوریه در خصوص درگیری گروه‌های مخالف با گروه‌های به‌اصطلاح جهادگر در ادلب اعلام کرد: دست یاری به‌سمت تمام گروه‌هایی که در راستای اهداف انقلاب سوریه خدمت می‌کنند دراز می‌کنیم.
بنا بر ادعای افیسی ارتش آزاد سوریه در حال حاضر 35هزار نیروی نظامی دارد.

م

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون