افزایش 40 تنی ذخایر طلای کشور


افزایش 40 تنی ذخایر طلای کشور

رئیس هیئت عامل ایمیدرو: اکتشاف معادن روباز بزرگ کشور در حال پایان است اما ذخایر بالایی در معدن های زیرزمینی و عمیق داریم که باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

افزایش 40 تنی ذخایر طلای کشورمهدی کرباسیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: برنامه ریزی برای اکتشاف 270 هزار کیلومتر مربع از پهنه های کشور در اولویت قرار گرفت و به طور جدی از بهار 1393 آغاز شد و با این برنامه، تاکنون 200 میلیون تن به مجموع ذخایر قطعی کشور اضافه شده و تا 300 میلیون تن ذخایر جدید نیز پیش بینی می شود.
کرباسیان به ذخایر طلای کشور هم اشاره کرد وافزود: بر پایه اکتشاف های جدید 40 تن به ذخیره طلای کشور اضافه شد.
رئیس هیئت عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن ایران (ایمیدرو) افزود: معادن طلا در 16 استان کشور وجود دارد و در سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی معادن جدیدی کشف شده است و تولید طلای کشور تا پایان امسال از حدود پنج تن به هشت تن افزایش می یابد.

تزریق ۲۰۰ میلیون دلار ارز صادرات صنایع معدنی دربازار
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تزریق بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارز پتروشیمی ها و فولادی‌ها به بازار ارز خبر داد و گفت: آرامش بازار ارز اتفاق می‌افتد، چراکه این ارزها با قیمت حدود ۸۰۰۰ تومان دربازار ثانویه عرضه شده است.
مهدی کرباسیان در ادامه گفتگوی اختصاصی گفت: از آنجاکه به دلیل نوسانات و تنشی که در بازار از اوایل امسال اتفاق افتاد دولت و معاون اول رئیس جمهور تصمیم گرفتند که ارز را با نرخ ۴۲۰۰ تومان به صورت تک نرخی اختصاص دهند و پتروشیمی ها و فولادی‌ ها را اجبار کردند که در بازار با همین نرخ عمل کنند. به نظر می رسید از همان زمان این تصمیم یک تصمیم اضطراری بود و تا حدی نیاز به بازنگری از حیث کارشناسی داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از آنجا که به دلیل نوسانات و تنشی که در بازار از اوایل امسال اتفاق افتاد دولت و معاون اول رئیس جمهور تصمیم گرفتند که ارز را با نرخ ۴۲۰۰ تومان به صورت تک نرخی اختصاص دهند و پتروشیمی ها و فولادی‌ ها را اجبار کردند که در بازار با همین نرخ عمل کنند. به نظر می رسید از همان زمان این تصمیم یک تصمیم اضطراری بود و تا حدی نیاز به بازنگری از حیث کارشناسی داشت.
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: با توجه ویژه رئیس جمهور این سیاست گذاری در حوزه ارز اصلاح و هفته گذشته بسته جدید ارزی ابلاغ شد و آخرین اطلاعیه ای که در دست دارم در اواخر هفته گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار عرضه از سوی پتروشیمی‌ها صورت گرفته است. از روز گذشته مس و فولاد نیز ارز دولتی خود را با نرخ اعلام شده در سامانه نیما عرضه کردند. بنابراین به نظر می رسد که آرامش بازار ارز اتفاق می‌افتد، چرا که این ارزها با قیمت حدود ۸۰۰۰ تومان در بازار عرضه شده است و امیدواریم با مدیریت بانک مرکزی همه ارز خود را عرضه کنند.
وی با اشاره به عرضه حدود ۱۰ میلیون یورو ارز دولتی از سوی صنایع مس در سامانه نیما، اظهار کرد: در مورد میزان عرضه ارز دولتی از سوی صنایع فولادی در سامانه نیما اطلاع دقیقی ندارم اما از دیروز این کار را شروع کرده‌اند .
کرباسیان افزود: اگر تصمیمات و سیاست گذاری منطقی داشته باشیم و از صادرات حمایت کنیم تحریم‌ها در حوزه صنایع معدنی کمترین تاثیر را می تواند داشته باشد.
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان و نحوه ادامه همکاری اش با وزات صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت : در سال ۱۳۸۸ و در ابتدای دولت دهم بازنشسته شدم اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، مجددا به کار دعوت و در این سازمان مشغول به کار شدم و اکنون که قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تصویب رسیده است، به این قانون احترام می گذارم و اعلام بازنشستگی می‌کنم.

صادرات 10 میلیارد دلاری صنایع معدنی درسال 96
رئیس ­هیئت عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن ایران (ایمیدرو) بابیان اینکه 22 درصد از صادرات غیر نفتی کشور متعلق به صنایع معدنی است گفت: سال گذشته صنایع معدنی کشور 10 میلیارد دلار صادرات داشته اند.
مهدی کرباسیان درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه صنایع معدنی کشور در سال های اخیر رشد قابل توجه ای داشته است افزود: در چهارماه نخست امسال نیز تولید فولاد خام کشور حدود 15 درصد، گنداله 41 درصد، کنتسانتره 22 درصد ، شمش آلومنیوم 11 درصد وکات مس 60 درصد افزایش یافته و در صادرات فولاد نیز رشد 13 درصدی را تجربه کرده ایم.
وی با بیان اینکه حوزه معدن و صنایع معدنی کمترین آسیب را­ ازتحریم ها می بیند گفت:با اکتشافات جدیدی که انجام شده 18 میلیارد دلار طرح در دست اجرا داریم که بابهره برداری از این طرح ها 32 هزار شغل ایجاد خواهد شد.
معاون وزیرصنعت با بیان اینکه ظرفیت تولید صنایع معدنی کشور 31 میلیون تن درسال است که سال گذشته موفق شده ایم 19 میلیون تن تولید داشته باشیم افزود: درسال گذشته 5 میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری شده که از این میزان، 2 میلیارد و300 میلیون دلارآن افتتاح شده است.
وی بابیان اینکه­­پروژه پتاس خور و بیابانک، تیتانییوم کهنوج و­ مرحله اول ­اول بندر پارسیان، پروژه سنگ آهن سنگان و آلومنییوم جنوب با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری تا پایان سال به بهره برداری می رسند گفت: در سال های گذشته بخش خصوصی سرمایه گذاری کلانی در صنایع معدنی انجام داده که این رقم به بیش از 32 هزار میلیارد تومان می رسد.
کرباسیان همچنین افزود: تا پایان سال مرحله نخست ­معدن روی مهدی آباد افتتاح خواهد شد که بزرگترین معدن روی جهان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش