طرز تهیه رول دارچین فوری


مواد لازم زمان آماده سازی: 30 دقیقه زمان پخت: 60 دقیقه 90 دقیقه آب جوشیک‌چهارم فنجان کشمشنصف فنجان شکر قهوه‌اییک‌سوم فنجان دارچین2 قاشق چایخوری آرد2 فنجان بیکینگ پودر1 قاشق غذاخوری نمکیک‌چهارم قاشق چایخوری پنیر کاتیج کم‌چربسه چهارم فنجان شکریک‌سوم فنجان...

طرز تهیه رول دارچین فوری
مواد لازم

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه زمان پخت: ۶۰ دقیقه ۹۰ دقیقه

آب جوشیک‌چهارم فنجان
کشمشنصف فنجان
شکر قهوه‌اییک‌سوم فنجان
دارچین۲ قاشق چایخوری
آرد۲ فنجان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
نمکیک‌چهارم قاشق چایخوری
پنیر کاتیج کم‌چربسه چهارم فنجان
شکریک‌سوم فنجان
شیر کم‌چربیک‌سوم فنجان
روغن کانولایک‌چهارم فنجان
عصاره وانیل۱٫۵ قاشق چایخوری
کره آب‌شده۱ قاشق غذاخوری
شکر قنادینصف فنجان
شیر کم‌چرب۲ تا ۳ قاشق چایخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری

مراحل پخت


برای درست کردن رول‌ها: فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ظرف فر ۸ در ۸ اینچی را با اسپری روغن بپوشانید.

کشمش‌ها را در یک کاسه کوچک ریخته و آنقدر آب داغ بریزید تا رویشان را بپوشاند. آن‌ها را کنار بگذارید. شکر قهوه‌ای و دارچین را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

پنیر کاتیج را در غذاساز پوره کنید. شکر دانه‌ریز، شیر، روغن و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید. مخلوط آرد را اضافه کرده و ۴ تا ۵ بار بهم بزنید تا خمیر یکنواختی درست شود. خمیر را روی یک سطح تمیز خالی کنید و کمی ورز دهید تا نرم شود. روی خمیر و سطح کار مقداری آرد بپاشید و خمیر را به شکل یک مستطیل ۱۵ در ۱۰ اینچی پهن کنید.

کره آب شده را با قلم مو روی خمیر بمالید و حدود نیم اینچ از لبه‌ها فاصله دهید. روی آن شکر قهوه‌ای بپاشید. با وردنه، خمیر را به آرامی فشار دهید تا شکر به خمیر بچسبد. آب اضافه‌ی کشمش‌ها را بگیرید و آن‌ها را روی شکر بپاشید. از طول مستطیل شروع به رول کردن کنید. لبه‌های خمیر را فشار دهید تا بهم بچسبند. با یک چاقوی تیز، دو انتهای رول را مرتب کنید. رول را به ۱۲ تکه برش دهید. رول‌ها را روی ظرف فر آماده بچینید – به طوری که سمت بریده‌شده به طرف بالا باشد. حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی و سفت شود. آن‌ها را روی رک بچینید تا خنک شوند. سپس روی آن‌ها لعاب بریزید.

برای درست کردن لعاب: شکر قنادی، شیر و وانیل را در یک کاسه کوچک باهم مخلوط کنید؛ به اندازه‌ای شیر اضافه کنید تا به غلظت مناسبی برسد. لعاب را روی رول‌ها بریزید و به صورت گرم سرو کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا