پرتاب یک سفینه فضایی به خورشید توسط ناسا به منظور حل یک راز بزرگ

اولین فضاپیمای جهان برای کشف اسرار خورشید و اتمسفر آن و حل مشکل کنترل گرما مستقیما راهی این ستاره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه بین الملل "تیتریک"؛ اولین فضاپیمای جهان برای کشف اسرار خورشید و اتمسفر آن و حل مشکل کنترل گرما که قرار بود ظهر شنبه پرتاب شود و سفر آن به دلایل فنی به تعویق افتاد، یکشنبه مستقیما راهی این ستاره شد.

لازم به ذکر است که قرار بود این پرتاب روز شنبه 11 آگوست انجام شود اما ممکن است به دلیل عوارض و یا شرایط ناگوار پیش رو، تا 23 آگوست نیز به تعویق بیفتد.

یک سؤال فیزیکدانان را به مدت چندین دهه گیج کرده است: چرا جو خورشید خیلی داغتر از سطح آن است؟ فضای خورشیدی، به نام هاله (کرونا)، یک منطقه خشن و بی نظم خورشید است که می تواند سبب انفجارهای بزرگ در ذرات و پلاسما شده و ارتباطات ما را بر روی زمین متزلزل کند.
پرتاب یک سفینه فضایی به خورشید توسط ناسا به منظور حل یک راز بزرگ
اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا گزارش داد که در جریان طوفان ایرما در سال 2017، یک تابش خورشیدی، مخابره های رادیویی در مناطقی که به شدت آسیب دیده بودند را دشوارتر کرد. یعنی طوفان خورشیدی، طوفان زمینی را کمی خطرناک تر می کند. دانشمندان از این هراسانند که یک طوفان خورشیدی بزرگ می تواند شبکه های برق را از بین ببرد.
پرتاب یک سفینه فضایی به خورشید توسط ناسا به منظور حل یک راز بزرگ
برای پاسخ به این سؤالات و آماده شدن بهتر برای طوفان های خورشیدی، به منبع معما می رویم: خودِ هاله.
پرتاب یک سفینه فضایی به خورشید توسط ناسا به منظور حل یک راز بزرگ
به نقل از vox،در اوایل صبح روز یکشنبه (امروز)، ناسا قصد داشت تا یک سفینه فضایی را در حدود 4 میلیون مایلی از سطح خورشید بفرستد. این فاصله، نزدیک ترین فاصله ای است که تاکنون هر سفینه فضایی دیگر فرستاده شده است.
این فضاپیما به احترام یوجین پارکر اختر فیزیکدانی که وجود طوفان های خورشیدی را کشف کرد، Parker Solar Probe نامیده شده است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟