سایه سنگین ترامپ بر سر آموزش عالی آمریکا


سایه سنگین ترامپ بر سر آموزش عالی آمریکا

بسیاری از اساتید دانشگاه‌های آمریکا نگران آینده آموزش عالی تحت نظر ترامپ هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از اکسیوس، نتایج نظرسنجی از 2 هزار پروفسور دانشگاهی نشان می‌دهد که اساتید دانشگاه‌های آمریکا به‌شدت نگران آینده آموزش عالی این کشور و بودجه ناکافی آن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ هستند.

نظرسنجی از هزار و 956 نفر از اعضای هیأت مدیره و اساتید دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد که بخش اعظمی از آنها معتقدند که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آموزش عالی بوجه ناکافی آن است.

براساس نتایج این نظرسنجی، 74 درصد از اساتید معتقدند که دولت دونالد ترامپ تاثیر منفی بر آینده آموزش عالی آمریکا دارد. از دیگر نگرانی‌های اساتید دانشگاه‌های آمریکا می‌توان به هزینه‌های بالای تحصیل، عقاید دانشجویان و حضور در کلاس آنها اشاره کرد.

49 درصد از اساتید دانشگاهی نیز معتقدند که تحصیلات تکاملی نقشی در موفقیت فرد ندارد. 87 درصد از آنها نیز براین باورند که شهریه‌ها برای دانشجویان بیش از اندازه بالاست. همچنین حضور و فعالیت در کلاس برای 71 درصد از اساتید دانشگاهی اولویت محسوب می‌شود.

تحلیلگران بر این باورند که این مسأله از خود ترامپ بزرگ‌تر است، علاوه بر این که آموزش عالی در سطح ملی از اولویت بالایی برخوردار نیست، بودجه‌های دولتی برای موسسات آموزش عالی از سال 2008 تا 2016 در 41 ایالت با کاهش چشمگیری مواجه بوده است.

شهریه برای تحصیل دو ساله در دانشگاه (با در نظر گرفتن نرخ تورم) در سال 2017 نسبت به سال 2008 سه برابر افزایش داشته است. شهریه برای تحصیل چهار ساله در دانشگاه همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام/4056/4021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...