تصویب 128 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها


تصویب 128 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های درآمدزا در دهیاری‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ارائه 128 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های درآمدزای روستایی خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای برنامه 5 ساله روستایی در کل کشور این تسهیلات افزایش یابند و هدف‌مند شوند.

اسمعیل زیارتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه در حال حاضر 37 هزار و 42 دهیاری در کشور وجود دارد، گفت: در سال 97، 891 دهیاری و سال 96، 2414 مورد به دهیاری‌های کشور افزوده شد.

وی درباره برنامه پنج‌ساله ارائه شده برای دهیاری‌ها، گفت: تاکنون همانطور که بسیاری از شهرداری‌ها چنین برنامه‌ای نداشتند برای دهیاری‌ها این برنامه نیز در نظر گرفته نشده بود، ولی اخیرا شیوه‌نامه‌ای به دهیاری‌ها ابلاغ شد که در فاز اول آن تمام روستاهای بالای 1500 نفر که دارای دهیاری تمام وقت هستند باید برای تهیه برنامه پنج‌ساله روستا تلاش کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان داشت: در اجرای این شیوه‌نامه قرار نیست هیچ دهیاری از خارج سازمان خود مشاوره بیرونی بگیرد و تاکید ما بر این است که در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی،‌عمرانی و ... روستا متشکل از جوانان و تحصیل کرده‌ها دهیار با بهره‌گیری با دانش خود اتاق فکر تشکیل دهد و مشخص کند روستا تا پنج سال آینده به چه جایگاهی خواهد رسید.

زیارتی در ادامه تصریح کرد: دهیار باید شخصا برخی مسائل را پیگیری کند و برخی دیگر را نیز از دستگاه‌های اجرایی و شوراها مورد بررسی قرار دهد. هدف ما از انجام این امر ترویج برنامه‌محوری در روستاها است که دهیار بداند باید با برنامه پیش رود و افق روستا را به کجا خواهد رساند؛ همچنین دهیار باید فرا بگیرد بودجه سنواتی را براساس برنامه پنج‌ساله تنظیم کند که شیوه نامه این طرح به زبان بسیار ساده در اختیار دهیاران قرار گرفته است.

وی با اشاره به وام‌های پرداخت شده به دهیاری‌ها گفت: تاکنون 128 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها تصویب شده است که از طریق پست بانک پرداخت می‌شود و دارای 8 درصد کارمزد، یکسال تنفس و بازپرداخت 4 ساله است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان اظهار داشت: دهیاری باید با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های روستا در هر زمینه‌ای طرح توجیهی اقتصادی به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارائه کند و هنگامی که وام تصویب شود با راحت‌ترین شیوه پرداخت توسط چک دهیاری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان