نجات بچه فیل بازیگوش توسط فیل ماده | فیلم


چرخه زندگی فیل ها 65 سال است اما بیشتر آنها تا 80 سال هم عمر می کنند. فیل ها بزرگترین پستانداران روی زمین هستند. دو گونه فیل در جهان وجود دارد یک گونه افریقایی و یک گونه آسیایی. فیل های آفریقایی از فیل های آسیایی بزرگتر هستند. فیل های آسیایی گوش های گوچکتر و خرطوم کوچکتری نسبت به گونه های آفریقایی دارند. فیل ها از خرطومشان برای ریختن...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

نجات بچه فیل بازیگوش توسط فیل ماده | فیلم

شکار ناگهانی گورخر توسط شیر و هجوم شیرهای گرس...

نجات بچه فیل بازیگوش توسط فیل ماده | فیلم

مرگ دردآور کرگدن بر اثر گزش مار سمی | فیلم...

نجات بچه فیل بازیگوش توسط فیل ماده | فیلم

دعوای دو شیر ماده بر سر شکار | فیلم...

چرخه زندگی فیل ها ۶۵ سال است اما بیشتر آنها تا ۸۰ سال هم عمر می کنند. فیل ها بزرگترین پستانداران روی زمین هستند. دو گونه فیل در جهان وجود دارد یک گونه افریقایی و یک گونه آسیایی.

فیل های آفریقایی از فیل های آسیایی بزرگتر هستند. فیل های آسیایی گوش های گوچکتر و خرطوم کوچکتری نسبت به گونه های آفریقایی دارند. فیل ها از خرطومشان برای ریختن آب روی سرشان استفاده می کنند البته این کار برای خنک شدن در روزهای گرم است آنها برای خنک شدن همچنین خاک و گل هم روی خودشان می ریزند. فیل ها بزرگترین مغر را نسبت به جثه شان در میان حیوانات دارند فقط انسان ها هستند که به نسبت جثه شان اندازه مغزشان بزرگ است.

فیل های افریقایی تا ۶۸۰۳ کیلوگرم نیز رشد می کنند و قدشان نیز به ۳۹۶ سانتی متر می رسد. دوران بارداری فیل های ماده ۲۲ ماه است و آنها پس از آن یک بچه فیل را به دنیا می آورند. فیل ها گیاه خوار هستند و مقادیر زیادی از علف و برگ های انبوه و پوست درختان را می خورند.

فیل ها از گوش هایشان مثل کولر برای خنک کردن خودشان استفاده می کنند. گوش های یک فیل بالغ طول ۱۸۰ سانتی متر و عرض ۱۲۱ سانتی متر دارد. فیل ها قدرت شنوایی خارق العاده ای دارند به طوری که فیل های کوچک قادرند صداهایی را بشنوند که حتی انسان ها نیز قدرت شنیدن آن را ندارند. احتمالا شما حتما شنیده اید که فیل ها حافظه فوق العاده ای دارند. این حقیقت دارد. فیل ها قادرند سایر فیل ها و حتی انسان هایی را که برای سالها ندیده اند را بشناسند. آنها هوش بی نهایت خوبی دارند.

فیل ها از خرطومشان برای کندن زمین برای پیدا کردن آب و همچنین برای پیدا کردن ریشه گیاهان استفاده می کنند. آنها همچنین برای دفاع از خود در برابر درندگان دیگر نیز خرطومشان را به کار می گیرند. فیل ها اکثرا ایستاده می خوابند آنها در طول شب بیش از ۴ الی ۵ ساعت نمی خوابند. بر خلاف ابعاد بزرگی که دارند فیل ها بهترین تعادل و توازن را در میان موجودات دارند. فیل ها اصولا در خانواده ای به سرپرستی خان ها که گله یا رمه نامیده می شود زندگی می کنند. سرپرست گروه بزرگترین فیل ماده در میان گروه است. آقا فیل های کوچک تا سن ۱۵ سالگی در کنار مامان فیل ها می مانند و حق جداشدن از گله را ندارند.

منبع: تبیان

(۱۳۲)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : فیل, فیل ماده, فیلم حیات وحش, فیلم حیوانات وحشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا