مساجد ریشه‌های وضعیت اقتصادی کنونی کشور را برای مردم بازگو کنند


 مساجد ریشه‌های وضعیت اقتصادی کنونی کشور را برای مردم بازگو کنند

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: مساجد باید جلسات نقد و بررسی وضعیت نامساعد اقتصادی کشور را با دعوت از نخبگان و صاحب‌نظران اقتصادی برگزار کنند تا مردم آگاه شوند دسیسه‌های استکبار جهانی و ایادی داخلی آن، عوامل اصلی بروز این وضعیت در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شاهی عربلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون های خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه روحانیت به ویژه ائمه جماعات مساجد به دلیل تعامل روزمره با مردم، همیشه دلسوز و درخدمت مردم بوده است، گفت: روحانیون اکنون نیز همچون سایر گروه های مردم زندگی می کنند و دشواری های اقتصادی و معیشتی آنان را دارند به طوری که 90 درصد از این قشر با مشکلاتی در حوزه اقتصاد دست به گریبان هستند.

امام جماعت مسجد پنج تن آل عبا(ع) افزود: مشکلات اقتصادی کشور صرفا ریشه در تحریم های دشمنان خارجی و استکبار ندارد، بلکه دلیل اصلی بروز این وضعیت در کشور ما، حباب های ایجاد شده از سوی دشمنان آگاه داخلی، ایادی استکبار و دوستان نادان است.

وی وضعیت امروزه کشور را جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان و استکبار جهانی علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم ما همانطور که جنگ هشت ساله را به فرصتی برای خود تبدیل کرد به طوری که امروزه جزو چند کشور نخست جهان در حوزه دفاعی و امنیتی است و نظیری در خاورمیانه ندارد.

شاهی عربلو با تاکید بر نقش مساجد در مدیریت جنگ هشت ساله تحمیلی، اظهار کرد: مساجد و ائمه جماعات امروزه نیز می توانند با روشنگری درباره دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی، روحیه امید، نشاط و شادابی را در جامعه تزریق کنند تا نظام جمهوری اسلامی بتواند هرچه زودتر در جنگ اقتصادی با استکبار جهانی و ایادی خارجی و داخلی آن، پیروز و سربلند باشد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و دنباله روهای آن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و ناامیدکردن مردم از جمهوری اسلامی هزینه زیادی کرده است اما شکیبایی مردم، روشنگری کارشناسان اقتصادی و بصیرت افزایی روحانیون و ائمه جماعات می تواند بزرگترین ضربه را به استکبار جهانی وارد آورد.

همراهی استکبار جهانی و ایادی داخلی آن برای تشدید مشکلات اقتصادی در ایران

رئیس اسبق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مساجد باید جلسات نقد و بررسی وضعیت نامساعد اقتصادی کشور را با دعوت از نخبگان و صاحب نظران اقتصادی برگزار کنند تا مردم آگاه شوند دسیسه های استکبار جهانی و ایادی داخلی آن، عوامل اصلی بروز این وضعیت در کشور است و مردم نباید این وضعیت را به پای نظام جمهوری اسلامی بنویسند.

شاهی عربلو با بیان اینکه دشمنان با افزایش تحریم های اقتصادی می کوشند میان ملت و حاکمیت در ایران شکافی ایجاد کنند، گفت: مطئنا مشکلات اقتصادی کنونی با تدابیر مقام معظم رهبری، ایستادگی مردم، تلاش روزافزون دولت و روشنگری صاحبان تریبون ها به ویژه ائمه جماعات مساجد به زودی برطرف می شود.

وی افزود: جوهره ملت ایران در مبارزه با دشمن در حوزه اقتصادی، خود را نشان می دهد به طوری که پیروزی در این عرصه، بسیار ارزشمندتر از پیروزی در دفاع مقدس خواهد بود.

 مساجد ریشه‌های وضعیت اقتصادی کنونی کشور را برای مردم بازگو کنند

وی افزود: حوزه علمیه پنج تن آل عبا(ع) شهرک ولی عصر(عج) نیز کاملا خودکفا است و بسیاری از طلاب تربیت یافته در آن، امروزه در مساجد، ادارات و مدارس جنوب غرب تهران و برخی از شهرهای اطراف شهر تهران، فعالیت تبلیغی و فرهنگی انجام می دهند.

شاهی عربلو گفت: من به دلیل حضور چندین باره در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و همچنین دانش و مطالعات اقتصادی، سعی کرده ام فضای کارآفرینی و خودکفایی را در مجموعه دینی، علمی، فرهنگی و خدماتی مسجد پنج تن آل عبا(ع) ایجاد کنم که تاکنون نیز در این عرصه به دلیل استمرار حمایت های مردم و وجود خلاقیت و دانش در اجرای برنامه ها و طرح ها، بسیار موفق بوده ایم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگرانی که در بستر بیماری هستند / برای آن ها دعا کنید! + عکس و اسامی تلخ