پیشنهاد سناتور استرالیایی برای ممانعت از ورود مسلمانان


احزاب استرالیایی سخنان نژادپرستانه سناتور این کشور درباره لزوم جلوگیری از ورود مسلمانان به استرالیا را به شدت محکوم کردند.

پیشنهاد سناتور استرالیایی برای ممانعت از ورود مسلمانانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، یک سیاستمدار استرالیایی روز چهارشنبه به دلیل پیشنهاد بازگشت به سیاست «استرالیای سفید» که اروپایی‌های مسیحی را در ارجحیت قرار می‌دهد به طور گسترده مورد سرزنش قرار گرفت. این سیاستمدار پیشنهاد فوق را به عنوان «راه حل نهایی» برای مسأله مهاجرت مطرح کرد.

نخستین سخنرانی «فراسر آنینگ» به عنوان سناتور «کوینزلند»، قانونگذاران استرالیا را غافلگیر کرد. او در این سخنرانی از اصطلاح ننگین نازی یعنی «راه حل نهایی» که در زمان «آدولف هیتلر» رهبر حزب نازی به کار می‌رفت، استفاده کرد.

درخواست این سناتور استرالیایی برای ممنوعیت از مهاجران مسلمان و دفاع از سیاست نژادپرستانه استرالیای سفید که از سال ۱۹۰۱ هفت دهه اجرا می‌شد مخالفت گسترده‌ای را برانگیخت.

آنینگ که پیشتر عضو حزب عوام‌گرای «یک ملت» (One Nation Party) بود و حالا عضو حزب «کتر» (Katter Australian Party) است سه‌شنبه در مجلس اعلای سنا گفت: «ما به عنوان یک ملت باید تاکید کنیم که کسانی که به کشورمان می‌آیند عمدتاً ترکیب بندی اروپایی-مسیحی تاریخی جامعه استرالیایی را منعکس می‌کنند. کسانی که می‌آیند باید جذب و ادغام شوند. تنوع قومی در برخی مناطق تا حد خطرناکی افزایش یافته است».

این مقام استرالیایی گفت: مهاجرت باید کاهش یابد و ورود مسلمانان باید ممنوع شود، چون آن‌ها کسانی هستند که به کمترین میزان توانسته اند در جامعه جذب و ادغام شوند. او در ادامه ادعا کرد: «با اینکه همه مسلمانان تروریست نیستند، این روز‌ها همه تروریست‌ها مسلمان هستند پس چرا می‌خواهید تعداد بیشتری از آن‌ها به اینجا بیاورید؟»

مسائلی مانند اشتغال زایی و ازدحام جمعیت شهر‌های بزرگ از مشکلات بزرگ استرالیا است، اما مسئله مهاجرت یکی از مهم‌ترین مسائل در این کشور است.

اطلاعاتی که ماه گذشته منتشر شد نشان می‌دهد آمار سال گذشته مهاجرت به استرالیا کمترین میزان در ۱۰ سال گذشته بوده است. سخت‌تر شدن فرآیند پذیرش مهاجران باعث شده تعداد مهاجران سالانه ۲۰ هزار نفر کاهش یابد و به ۱۶۲ هزار نفر برسد.

تمام احزاب سیاسی استرالیا و «مالکوم ترنبول» نخست وزیر این کشور، به گفته‌های آنینگ اعتراض کردند و ترنبول گفت استرالیا یکی از موفق‌ترین جوامع دارای چند فرهنگ در جهان است. او در این باره گفت: «همه ما نژادپرستی در هر شکلی و درخواست سناتور آنینگ را محکوم و رد می‌کنیم».

علی‌رغم انتقادات گسترده از آنینگ او روز چهارشنبه بدون اظهار پشیمانی گفت: ارتباط عبارت «راه حل نهایی» با حزب نازی آلمان را نمی‌دانسته است. او در اظهاراتی کاملا گستاخانه گفت: «من از هیچ چیزی پشیمان نیستم و قصد عذرخواهی برای چیزی که گفتن را ندارم».

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403