معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی


معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

سال‌های سال است که در صنعت خودروسازی آمریکا سه نام بزرگ جنرال موتورز، فورد و کرایسلر وجود دارد. این سه غول خودروسازی دیترویتی بخش عمده‌ای از فروش خودرو در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما اگر نگاه دقیق‌تری به خودروهای ساخت آمریکا داشته باشیم، خودروسازان کوچک و ناشناخته‌ای را می‌بینیم که شاید خیلی‌ها حتی... نوشته معرفی...

سال‌های سال است که در صنعت خودروسازی آمریکا سه نام بزرگ جنرال موتورز، فورد و کرایسلر وجود دارد. این سه غول خودروسازی دیترویتی بخش عمده‌ای از فروش خودرو در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما اگر نگاه دقیق‌تری به خودروهای ساخت آمریکا داشته باشیم، خودروسازان کوچک و ناشناخته‌ای را می‌بینیم که شاید خیلی‌ها حتی از وجود آن‌ها بی‌خبر باشند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی را معرفی کنیم.

آنتروس

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

این یک ماسل کار آمریکایی با استایل اروپایی است که در کالیفرنیا تولید می‌شود. آنتروس روی پلت‌فرم شورلت کوروت C6 ساخته شده اما از بدنه‌ای تمام فیبر کربنی با استایل منحصربه‌فرد، کابین تمام چرمی و طیفی از ویژگی‌های عملکردی برخوردار است. در زیر کاپوت این ماشین نیز یک پیشرانهٔ LS3 بای‌توربو قرار دارد که 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تولید آنتروس از سال 2009 به‌صورت دست‌ساز آغاز شده و 149,500 دلار قیمت دارد.

دارکان اسپایدر

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

دارکان اسپایدر یک خودروی اسپرت سبک است که در سال 2016 برای رقابت با خودروهایی چون آریل اتم و BAC مونو معرفی شد. طراحی، مهندسی و ساخت این خودرو دونفره در کالیفرنیا انجام گرفته است. دارکان اسپایدر به پیشرانۀ هشت سیلندر LS3 جنرال موتورز مجهز شده که 450 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو اما وزن بسیار سبکی برابر با 907 کیلوگرم دارد که این وزن پایین در کنار قدرت مناسب پیشرانه موجب شده بتواند ظرف تنها 3.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 265 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. دارکان اسپایدر با قیمت 125 هزار دلار به فروش می‌رسد.

اکوئس باس 770

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

شرکتی بنام اکوئس (Equus) که در دیترویت واقع است در سال 2015 ماسل کار جذابی بنام باس 770 را معرفی کرد. این خودرو که با الهام از موستانگ‌های کلاسیک طراحی شده، از یک نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که 640 اسب بخار قدرت دارد؛ اما برای کسانی که خودروی قدرتمندتری می‌خواهند، اکوئس نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از شورلت کوروت را هم با نام Throwback تولید کرده که 1000 اسب بخار قدرت دارد. قیمت باس 770 اما از 250 هزار دلار آغاز می‌شود.

فالکون F7

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

این خودرو ساخت شرکتی بنام فالکون موتوراسپرت است که در سال 2009 در میشیگان تأسیس شد. این شرکت اولین نسخهٔ تولیدی فالکون F7 را در نمایشگاه دیترویت 2010 معرفی نمود. این ماشین به یک پیشرانهٔ هشت سیلندر مجهز است که 1100 اسب بخار قدرت دارد. این در حالی است که فالکون F7 از فیبر کربن و کِولار ساخته شده و به همین دلیل وزن آن به 1263 کیلوگرم رسیده است. این سوپراسپرت آمریکایی به لطف وزن سبک و قدرت بسیار زیاد، می‌تواند ظرف تنها 2.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت را هم دارد. قیمت فالکون F7 بسته به تیپ‌ها، بین 195 هزار تا 395 هزار دلار متغیر است.

لوکرا LC470

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

این خودرو که در کالیفرنیا ساخته می‌شود، ظاهر کلاسیک را با عملکردی مدرن ترکیب کرده است. برای تأمین نیروی موردنیاز لوکرا LC470 دو پیشرانهٔ هشت سیلندر LS3 یا LS7 قابل انتخاب است که اولی 430 اسب بخار قدرت دارد اما دومی قوی‌تر بوده و 505 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی هردوی این موتورها اما توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انجام می‌گیرد.

پانوز اَوِزانو

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

پانوز بیشتر به ساخت خودروهای مسابقه‌ای شهرت دارد اما این شرکت که در جورجیا واقع است، خودروهای جاده‌ای هم تولید می‌کند. هم‌اکنون در وب‌سایت پانوز هشت خودروی اسپرت جاده‌ای دیده می‌شود که جدیدترین آن‌ها اَوزانو (Avezzano) نام دارد. به گفتهٔ سازنده، این خودرو صدایی همچون رعد و سرعتی همچون برق دارد. اوزانو بدنهٔ سبک‌وزنی از جنس آلومینیوم و فیبر کربن دارد که روی شاسی فولادی با لوله‌های آلومینیومی قرار گرفته است. در زیر کاپوت این ماشین نیز یک موتور 6.2 لیتری V8 قرار دارد که 430 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما امکان سفارش نسخهٔ قدرتمندتر 580 اسب بخاری آن‌هم وجود دارد. نیروی هردو نسخهٔ این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند. قیمت پانوز اوزانو از 169 هزار دلار شروع می‌شود.

راشن Q1

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

این خودرو اساساً نسخه‌ای باز مهندسی‌شده از نوبل M400 است. شرکت راشن که در فلوریدا واقع است، در اواخر دههٔ 2000 حق استفاده از شاسی نوبل را خریداری کرد و به سرعت دست بکار شد تا Q1 را با ظاهری بهتر و تجهیزاتی بیشتر نسبت به M400 تولید کند. در سال 2015 نیز راشن نسخهٔ بروز شده‌ای از Q1 را با نسخهٔ قدرتمندتری از پیشرانهٔ V6 بای‌توربوی فورد معرفی کرد. این نسخهٔ جدید 510 اسب بخار قدرت و 705 نیوتن متر گشتاور داشته و می‌تواند ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

راینو GX

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

همانند تعدادی از خودروهای این لیست، راینو GX هم بر روی پلت‌فرم خودروی دیگری، یعنی فورد F450 ساخته شده است؛ اما این هیولا آن‌قدر منحصربه‌فرد هست که خود را کاملاً از تراک فورد جدا کند. راینو خودروی بسیار غول‌پیکری است به‌گونه‌ای که 5.7 متر طول، 2.4 متر عرض و 2.2 متر ارتفاع دارد و ساخته شده که از همه‌جا و همه‌چیز عبور کند. این ماشین با دو پیشرانهٔ مختلف 6.7 لیتری V8 توربودیزل یا 6.8 لیتری V10 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که قیمت اولی از 229 هزار دلار و دومی از 239 هزار دلار آغاز می‌شود.

واندرهال ونیز

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

شرکت واندرهال که در ایالت یوتا واقع است، خودروی سه‌چرخ منحصربه‌فردی بنام ونیز را تولید می‌کند. این اسپرت سه‌چرخ به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت جنرال موتورز مجهز است که 200 اسب بخار قدرت دارد. ونیز با تکیه بر این موتور می‌تواند ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. واندرهال اما نسخه‌های دیگری از این خودرو را هم تولید می‌کند. مدل اول، نسخهٔ لوکس‌تری بنام لاگونا است که به تجهیزات بیشتری مانند صندلی‌های چرمی پریمیوم، سیستم صوتی با بلوتوث، تعلیق قابل تنظیم و تهویهٔ مطبوع مجهز است. مدل دوم اما یک نسخهٔ الکتریکی بنام ادیسون است که البته فعلاً صرفاً پروتوتایپ آن ساخته شده است. قیمت پایهٔ ونیز از تنها 30 هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این عدد در نسخهٔ لوکس‌تر لاگونا به 50 هزار دلار می‌رسد. مدل ادیسون هم فعلاً برای فروش ارائه نمی‌شود.

VLF Force 1

معرفی ناشناخته‌ترین خودروهای آمریکایی

در سال 2012، آقای «باب لوتز» که قبلاً سِمَت‌های برجسته‌ای در سه خودروساز بزرگ ایالات‌متحده یعنی فورد، جنرال موتورز و کرایسلر داشت به همراه کارآفرینی بنام «گیلبرت ویلارئال»، شرکت خودروسازی کوچکی بنام VL Automotiv را تأسیس کردند. نام این شرکت از حرف ابتدایی نام خانوادگی این دو شخص یعنی Villarreal و Lutz گرفته شده بود. سپس طراح برجستهٔ خودرو، آقای «هنرینک فیسکر» هم پس از خروج از شرکت فیسکر که خودش تأسیس کرده بود، به شرکت VL پیوسته و مدیرعامل این شرکت شد. پس‌ازاین، با اضافه شدن حرف ابتدایی نام خانوادگی فیسکر، نام شرکت به VLF تغییر پیدا کرد. این شرکت در سال 2018 مدل Destino را معرفی کرد که بر اساس فیسکر کارما ساخته شده بود و اساساً نسخهٔ هشت سیلندر کارما محسوب می‌شد. سپس در سال 2016، شرکت VLF سوپراسپرتی بنام Force 1 را معرفی نمود. این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، بر اساس دوج وایپر ساخته و توسط هنریک فیسکر طراحی شده بود. Force 1 از همان موتور 8.4 لیتری V10 وایپر استفاده می‌کند اما این موتور تقویت شده و قدرت آن به 745 اسب بخار رسیده است. از این خودرو تنها 50 دستگاه ساخته شده که هرکدام 286,500 دلار قیمت دارند.

منبع: Motor1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرباز کوچک