30 هزار واحد زلزله زده نیاز به تعمیر جزیی دارند


30 هزار واحد زلزله زده نیاز به تعمیر جزیی دارند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه 30 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده نیاز به تعمیر جزیی دارند، گفت: باید بر تسهیلات پرداختی به صاحبان این واحدها نظارت داشته باشیم تا در بخش دیگری صرف نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هر یک از این واحدهای تعمیری نوع سه 6 میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.
وی با اعلام اینکه 180 میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر واحدهای نوع سه اختصاص پیدا کرده ، افزود: هیچ‌ نظارتی بر این واحدها انجام نمی شود و این امکان وجود دارد که تسهیلات پرداختی در جایی به غیر از بازسازی آنها صرف شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مدیران بنیاد مسکن گزارشی از وضعیت تعمیر واحدهای مسکونی که آسیب کمتری دیده اند، ارائه کنند تا فرمانداران کار نظارت را انجام دهند.
بازوند گفت: اگر این تسهیلات هزینه تعمیرات نشود، سرمایه های بانک ها هدر خواهد رفت.
وی در رابطه با بازسازی مناطق زلزله زده و افزایش قیمت مصالح هم گفت: کارخانه های سیمان امروز به دنبال افزایش قیمت هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز گفت: تسهیلات پرداختی به واحدهای تعمیری نوع سه مدیریت شود تا هیچ واحد بازسازی نشده ای باقی نماند.
مهرداد سالاری افزود: این تسهیلات را باید مدیریت کرد و اگر کسانی این وام را در جاهای دیگری هزینه کردند، پس از شناسایی برای آنها تصمیم گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید به سرعت وضعیت پرداخت تسهیلات مدیریت شود تا مردم‌ هرچه زودتر به خانه های خود باز گردند، گفت: استفاده از پیمانکاران، کارگران و مصالح بومی به شرطی انجام می شود که با قیمت ارزان، با کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن بازسازی انجام شود.‌
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه گزارش های بنیاد مسکن در خصوص به کارگیری پیمانکاران و کارگران بومی واقعی نیست، اظهار داشت: این بنیاد اعلام می کند که پیمانکاران بومی برای کار در منطقه حضور ندارند در حالی که ما هر روز با اعتراض تعداد بسیاری از پیمانکاران ‌کرمانشاهی رو به رو هستیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
هم اکنون 500 پیمانکار و 11 هزار و 600 نفر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشغول ساخت و ساز واحدهای تخریبی هستند.
7445/8066

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان