واحدهای پرورش دام فردیس سمپاشی شد


واحدهای پرورش دام فردیس سمپاشی شد

کرج-ایرنا- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو، واحدهای پرورش دام این شهرستان سمپاشی شدند.

محمدمهدی راهنورد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح سمپاشی واحدهای پرورش دام شهرستان فردیس علیه بیماری تب کریمه کنگو به صورت رایگان انجام شد .
وی ادامه داد : دراین طرح 2 مرحله ای ، 29 هزارمتر مربع فضای پرورش دام در شهرستان فردیس سمپاشی شد.
راهنورد گفت: در واحدهای دامی شهرستان فردیس بیش از 4 هزارو 400 راس گاو و گوسفند نگهداری می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه تب کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام بوده و مهم‌ترین راه انتقال این ویروس از طریق گزش کنه‌ها و تماس انسان با خون و بافت دام آلوده است و از طرفی با شروع فصل گرما فعالیت کنه‌ها بیشتر می شود براین اساس سمپاشی جایگاه های نگهداری دام مهم‌ترین راه مبارزه با عامل بیماری است.
وی از دامداران و کسانی که با دام زنده در ارتباط هستند خواست درصورت مشاهده کنه روی بدن دام ، از کندن یا له کردن آن خودداری کنند تا از انتقال عامل بیماری جلوگیری شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس به مردم و مصرف‌کنندگان گوشت قرمز توصیه کرد فرآورده خام دامی را از قصابی های مجاز و معتبر که گوشت دارای مهر دامپزشکی و لیبل مشخصات تاریخ تولید و انقضاء عرضه می‌کنند ، تهیه کرده و درصورت مشاهده موارد مشکوک ، موضوع را از طریق شماره تلفن 36615111 و 36640518 و یا سامانه رایگان 1512 دامپزشکی استان اطلاع رسانی نمایند.
7413/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا