کارخانه کوکاکولا پاتوق فرهنگی می‌شود


کارخانه کوکاکولا پاتوق فرهنگی می‌شود

سارا رنگیان-شهرآراآنلاین، یک هفته از روز خبرنگار گذشته است. با این حال، همچنان در شهرآرا میزبان مسئولان هستیم. روز گذشته هم شهردار منطقه ٩ مشهد مهمان تحریریه این مؤسسه رسانه‌ای بود.ساسان نورین مقدم میدان کوثر (پژوهش) را میراث فرهنگی...


سارا رنگیان-شهرآراآنلاین، یک هفته از روز خبرنگار گذشته است. با این حال، همچنان در شهرآرا میزبان مسئولان هستیم. روز گذشته هم شهردار منطقه ٩ مشهد مهمان تحریریه این مؤسسه رسانه‌ای بود.
ساسان نورین مقدم میدان کوثر (پژوهش) را میراث فرهنگی و صنعتی مشهد دانست و درباره به‌روزرسانی کارخانه کوکاکولا گفت: اسکلت این ساختمان که ارزش تاریخی و صنعتی دارد حفظ می‌شود و کاربری آن به مرکزی فرهنگی تغییر خواهد کرد. در این راستا مشاور پروژه در حال بررسی است. نورین‌ مقدم با اشاره به طرح معماری و شهرسازی خاص کارخانه و تعلق خاطر ویژه مشهدی‌ها به این ساختمان، کارکرد فرهنگی این کارخانه با ایجاد یک پاتوق فرهنگی را دستاوردی مثبت دانست و اظهار کرد: امیدواریم با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی‌ در این ساختمان، بتوانیم امید و زندگی را به نحو احسن احیا و اجرا کنیم.
وی منطقه ٩ شهرداری را یکی از مناطقی دانست که بیشترین آمار مراجعات را در حوزه شهرسازی دارد. او مراجعات این حوزه را شامل مواردی برای دریافت مجوزهایی از قبیل پروانه، پایان کار، نقل و انتقال و ... اعلام کرد و افزود: رسیدگی به مراجعات به دلیل گستردگی جغرافیایی منطقه و پیچیدگی‌های پرونده‌ها زمان بیشتری می‌برد.
نورین‌ مقدم اظهار کرد: با برنامه‌های مدون تحت عنوان طرح «پایش عملکرد» در حوزه شهرسازی فرایندها را شناسایی، ممیزی و در گام بعدی برای کوتاه کردن فواصل آن اقدامات جدی انجام می‌شود به طوری که دست کم در فاز نخست، زمان صدور پروانه و تمام مجوزها به نصف کاهش می‌یابد. هرچند ‌این عدد هنوز هم عادی نیست، در مقایسه با زمان این فرایندها در گذشته، توفیق مناسبی ارزیابی می‌شود. وی با اشاره به شعار شهر هوشمند به عنوان شعار اصلی شهرداری مشهد گفت: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که با مساعدت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، شهرسازی، مالی و اداری شهرداری در حال شکل‌گیری است، بتوانیم فرایند ممیزی و به‌روزرسانی اطلاعاتمان را تدقیق کنیم.
او با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال خبرهای خوبی به شهروندان مشهدی به‌ویژه ساکنان منطقه ٩ بدهد افزود: در این راستا پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این فاز، شاهد رکورد زمانی منطقی در رسیدگی به فرایندها باشیم که از زمان متوسط در کل شهر مشهد هم کوتاه‌تر باشد. به علاوه، می‌تواند مدل مناسبی برای سایر مناطق هم باشد.
نورین‌ مقدم گفت: تلاش می‌کنیم این فرایند تحت وب، بدون مراجعه و همراه با نرم‌افزارهای جدید باشد تا با این کار، مراجعات مردمی را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06