کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی برای بسته‌بندی قوطی ندارند


کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی برای بسته‌بندی قوطی ندارند

جزایری-شهرآراآنلاین، کمبود مواد اولیه تولید قوطی فلزی برای استفاده درصنایع غذایی مانند کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی مسئله‌ای است که هر چه می‌‌گذرد می‌شود زیرا تولیدکنندگان نمی‌توانند هم‌زمان با خرید گوجه از کشاورزان به میزان کافی رب...


جزایری-شهرآراآنلاین، کمبود مواد اولیه تولید قوطی فلزی برای استفاده درصنایع غذایی مانند کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی مسئله‌ای است که هر چه می‌‌گذرد می‌شود زیرا تولیدکنندگان نمی‌توانند هم‌زمان با خرید گوجه از کشاورزان به میزان کافی رب بسته‌بندی و به بازار عرضه کنند. همچنین کمبود بشکه‌های پلاستیکی نیز سبب شده صادرکنندگان خراسانی از انجام تعهدات خود بازبمانند و بخشی از بازارها صادراتی استان از دست برود.

در این رابطه حسن حسینی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفته است که خراسان قطب تولید گوجه‌فرنگی ایران است، با‌این‌حال این استان برای تولید قوطی آن با مشکل کمبود ورق مواجه است و کارخانه‌ها نمی‌دانند این مشکل را چطور حل کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی نیز درگفت‌وگو با شهرآرا با بیان اینکه تولید گوجه‌‌فرنگی در استان نسبت به سال گذشته ۵/١ برابر شده است، گفت: با‌این‌حال کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی به دلیل تأمین نشدن قوطی دچار مشکل شدند. این مسئله سبب شد با وجود افزایش تولید گوجه‌فرنگی، قیمت رب در بازار افزایش بیابد. علی رضایی افزود: پیش از نوسانات ارزی قیمت هر قوطی رب ۶٠٠ تومان بود اما اکنون به هزار و ۵٠٠ تومان افزایش یافته است؛ این مسئله روی قیمت رب در بازار تأثیر گذاشته است. وی با بیان اینکه کارخانه‌های فولاد از توزیع ورق به واحدهای قوطی‌سازی خودداری می‌کنند، گفت: به دلیل افزایش قیمت عرضه ورق در بازار آزاد برای کارخانه‌های فولاد صرفه اقتصادی بیشتری دارد از‌این‌رو آن‌ها به واحدهای قوطی‌سازی ورق به میزان کافی نمی‌دهند. عضو هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی خراسان رضوی ادامه داد: کارخانه‌های فولاد اعلام کردند که فقط به میزان سال گذشته ورق به کارخانه‌های قوطی‌سازی تحویل می‌دهند؛ این‌در‌حالی است که به دلیل افزایش تولید گوجه‌فرنگی به تعداد بیشتری قوطی برای بسته‌بندی نیاز است.

رضایی افزود: کارخانه‌های رب با کمبود بشکه نیز مواجه هستند. این مسئله سبب شده است تا امکان صدور رب گوجه‌فرنگی به بازارها صادراتی وجود نداشته باشد. وی با بیان اینکه خراسان رضوی ۵٠ کارخانه تولید رب‌گوجه فرنگی دارد گفت: کمبود قوطی و بشکه ادامه فعالیت این کارخانه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید