دومین جشنواره فرهنگی«اطاعت و ولایت» در میناب برگزار می شود


 دومین جشنواره فرهنگی«اطاعت و ولایت» در میناب برگزار می شود

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جعفر آل محمد(ع) روستای نصیرایی میناب از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی «اطاعت و ولایت» به مناسبت اعیاد قربان و غدیر در این کانون خبرداد و گفت: این جشنواره با مشارکت کانون های مساجد 9 روستای شهرستان میناب برگزار می شود.

مرتضی چمل نژاد، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جعفرآل محمد(ع) روستای نصیرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در هرمزگان عنوان کرد: کانون جعفر آل محمد(ع) به منظور ترویج و تبیین شعائر اسلامی، ترویج فرهنگ و معارف علوی و نکوداشت اعیاد قربان و غدیر برای دومین سال متوالی اقدام به فراخوان جشنواره فرهنگی «اطاعت و ولایت» کرده است.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره فرهنگی «اطاعت و ولایت» از 30 مرداد آغاز و تا هشتم شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، افزود: آیین افتتاحیه این رخداد فرهنگی سه شنبه 30 مرداد همزمان با شب عید قربان در حسینیه روستای نصیرایی برگزار خواهد شد.

چمل نژاد به تشریح برنامه های بخش فرهنگی جشنواره پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات سرود و تک خوانی با عنوان «ترنم امامت»، مسابقه کتابخوانی« برکرانه غدیر»، مسابقه حفظ خطبه 3 نهج البلاغه، مسابقه ساخت کلیپ موبایلی 2 دقیقه ای با موضوع امامت و ولایت، مسابقه حفظ چهل حدیث از امام علی(ع) و مسابقه پولک دوزی از برنامه های این بخش است.

وی ادامه داد: در بخش برنامه های هنری جشنواره نیز کارگاه آموزشی با موضوع «مقوله های تربیتی در نهج البلاغه، تئاتر خیابانی علوی، نشست بصیرتی غدیر و مهدویت و گفتمان دینی عفاف و حجاب پیش بینی شده است.

این فعال فرهنگی از ویژه برنامه «یک روز با فرزندم» و برگزاری جشن های بزرگ غدیر در روستاهای نصیرایی، کلنتان، تم گوهر و تم بساط را بخش دیگری از برنامه های دومین جشنواره فرهنگی «اطاعت و ولایت» ذکر کرد.

وی افزود: آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی «اطاعت و ولایت» با حضور اعضای کانون های مساجد روستاهای نصیرایی، کردر رضوی، ملاجماتی، تمبانو، بازیاری، گورزانگ، تم بساط، کلنتان و تم گوهر پنجشنبه هشتم شهریور ماه سال جاری در حسینیه روستای نصیرایی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان