مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه


مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران-ایرنا-جهانگیری:کشور در بن‌بست نیست،مخالفت رژیم صهیونیستی با پیشنهاد گوترش درباره فلسطین،تاکید ترامپ بر پرداخت بودجه بازسازی سوریه ازسوی کشورهای منطقه،درخواست عباس از سازمان ملل برای اقدام علیه قانون کشور یهود و چین پیشتاز بزرگترین کاروان ورزشی بازی های آسیایی ازمهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
*********
تهران-معاون اول رییس جمهوری گفت: شرایط کشور خطیر است و به جهت اقتصادی در این مقطع خاص قرار گرفته ایم ولی به معنای آن نیست که در بن بست باشیم،حتی به شرایط بحرانی هم ورود پیدا نکرده ایم.

قزوین-رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون سالیانه به طور میانگین به 2500 پرونده شکایت در حوزه های مختلف رسیدگی می کند.

تهران-شرکت اسپانیایی «اسپروانکو اینترنشنال» که در حوزه نفت وگاز تخصص دارد، اعلام کرد که فعالیت هایش را در ایران تا «سطح بالاتری» ارتقاء می دهد و اعتنایی به تحریم های آمریکا نمی کند.

تهران-مشاور معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از شروع به کار سامانه جامع روابط کار در تهران خبر داد و گفت: پایان مهرماه امسال همه استان های کشور به این سامانه متصل می شوند.

قم-رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بخش عمده ای از سیاست های جدید ارزی دولت موردقبول مجلس است، گفت: با اجرای این سیاست ها تا ماه آینده نرخ ارز به ثبات نسبی رسیده و مسیر جدیدی در اقتصاد ایجاد خواهد شد.

قصرشیرین-رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون یک هزار و 100 پایگاه مراقبت بهداشتی علیه بیماری های واگیردار در مبادی ورودی زمینی،دریایی و ریلی مرزهای کشور فعال است.

مسکو-رئیس دومای روسیه اعلام کرد: نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه روزهای پنجم و ششم سپتامبر (14 و 15 شهریور) در شهر ولگوگراد برگزار می شود.

اخبار خارجی
*********
تهران-دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لغو کمک مالی به بازسازی سوریه را تایید کرد و گفت: از این پس عربستان و سایر کشورهای ثروتمند منطقه بودجه توسعه مناطقی در سوریه را تامین می کنند.

تهران-منابع یمنی شنبه شب گزارش دادند که دستکم 140 تن از نیروهای وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان طی 48 ساعت گذشته در درگیری با ارتش و کمیته های مردمی یمن کشته شدند.

لندن-کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با اشاره به اینکه برخی کشورها باهدف سوءاستفاده از اوپک به دنبال تحقق اغراض و ملاحظات سیاسی خود هستند برضرورت غیرسیاسی ماندن این سازمان بین‌المللی تأکید کرد.

بیروت-هیاتی از جنبش انصارالله یمن به ریاست «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.

تهران-منابع خبری گزارش دادند:جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا عصر یکشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار می کند.

تهران-نیروهای موردحمایت امارات در غرب استان عدن یمن با یکدیگر درگیر شدند.

تهران-دانی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با پیشنهاد چهارگانه آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان برای حمایت از مردم فلسطینی در سرزمین های اشغالی مخالفت کرد.

تهران-ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بر لزوم حفظ برجام تاکید کردند.

‏‎جاکارتا-بزرگترین کاروان ورزشی هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 اندونزی به چین با 845 ورزشکار اختصاص یافت. سرزمین اژدها پیش از این در ادوار گذشته این عنوان را در اختیار داشته است.

تهران-محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی بار دیگر با رد قانون «کشور یهود» گفت: از مجمع عمومی سازمان ملل خواهیم خواست تا قطعنامه ای علیه این قانون تصویب کند.

تهران-یک موسسه بین المللی اعلام کرد که حدود دو میلیارد نفر در جهان از فقر رنج می برند.

دمشق-نخست وزیر سوریه گفت: با گام های استوار به سوی پیروزی و بازسازی کامل کشور پیش می رویم.

مسکو-وزارت خارجه گرجستان در پی اعتراض سفارت ایران در تفلیس، با صدور بیانیه ای هتک حجاب به مسافران ایرانی در پایتخت گرجستان را رد کرد.

پکن-به دنبال بالاگرفتن رسوایی تولید واکسن تقلبی در چین، 6 تن از مقام های ارشد بهداشتی و دارویی این کشور از مقامشان برکنار شدند.
شبک**1392

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازگشت سخت به صدر/ پیشنهاد تمدید پرسپولیس به اوسمار/ پیشخوان