تستر عطر چیست و چه تفاوت‌هایی با عطر و ادکلن اورجینال و اصل دارد؟


تستر عطر چیست و چه تفاوت‌هایی با عطر و ادکلن اورجینال و اصل دارد؟

اگر با دنیای عطر و ادکلن آشنایی داشته باشید احتمالا نام تستر عطر به گوشتان خورده است. تستر عطر در واقع نوعی عطر فله‌ای است که بدون بسته بندی و در حجم‌های مختلف و معمولا زیاد تهیه می‌شود. اگر به فروشگاه‌های عطر سری بزنید فروشنده‌های عطر ادعا خواهند کرد که تستر عطر هیچ تفاوتی با اصل برند آن ندارد و حتی کسانی که از تسترها استفاده کرده‌اند...

اگر با دنیای عطر و ادکلن آشنایی داشته باشید احتمالا نام تستر عطر به گوشتان خورده است. تستر عطر در واقع نوعی عطر فله‌ای است که بدون بسته بندی و در حجم‌های مختلف و معمولا زیاد تهیه می‌شود. اگر به فروشگاه‌های عطر سری بزنید فروشنده‌های عطر ادعا خواهند کرد که تستر عطر هیچ تفاوتی با اصل برند آن ندارد و حتی کسانی که از تسترها استفاده کرده‌اند ادعا می‌کنند دوام آن نسبت به عطرهای معمولی بیشتر است. اما این ادعاها تا چه اندازه درست است؟ آیا تستر بهتر از عطر اورجینال است و ارزش خرید دارد؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده است اما ما در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که تستر عطر چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و تفاوت آن با عطر و ادکلن اورجینال در چیست.

تستر عطر چیست؟

تستر عطر در واقع همان عطر اورجینال است که توسط برند تولید کننده آن ساخته شده است اما در ظروفی فاقد لوگو و بسته بندی رسمی برند توزیع می‌شود. تسترهای عطر معمولا در حجم‌های بالا عرضه می‌شوند که رایج‌ترین حجم برای آن‌ها حجم ۱۰۰ میلی‌لیتر است اما می‌توان تسترهایی در بسته‌های ۵۰، ۷۵، ۹۰ و ۱۲۵ میلی هم پیدا کرد. اما هدف از ساخت تسترها چیست؟ چرا برندهای عطر این تسترها را تهیه و توزیع می‌کنند؟ هدف از ساخت و توزیع این محصولات، بازاریابی است. وقتی برندها می‌خواهند محصولات خود را به فروشگاه‌های توزیع عطر عرضه کنند این تسترها را به عنوان نمونه به آن‌ها ارائه می‌کنند تا توزیع کنندگان دقیقا بدانند چه محصولی را قرار است به مشتریان خود بفروشند. به طور کلی تسترها برای فروش نیستند ولی در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای شرق اروپا و خاورمیانه با قیمت‌هایی نسبتا بالا به فروش می‌رسند. ترکیب تسترهای عطر هیچ تفاوتی با ترکیب عطرهای اورجینال ندارد و همه موادی که در ساخت عطر اورجینال به کار رفته است به طور کامل در ساخت تسترها نیز به کار می‌رود و تنها تفاوت این دو، در شکل رسمی بسته بندی عطر است.

تستر عطر چیست و چه تفاوت‌هایی با عطر و ادکلن اورجینال و اصل دارد؟

چطور می‌توان تستر را از اصل برند را تشخیص داد؟

این کار بسیار ساده است و فرقی نمی‌کند اگر عطر را از فروشگاه‌های سطح شهر خریداری کنید و یا سراغ فروشگاه‌های آنلاین بروید، تفاوت تستر و عطر اورجینال در بسته بندی آن است. یعنی اگر عطری که می‌خواهید تهیه کنید بسته بندی مشخصی ندارد و در ظروف بی نام و نشان و فله‌ای فروخته می‌شود به احتمال زیاد آن عطر از نوع تستر است. این تسترها معمولا به صورت میلی‌لیتری به فروش می‌رسند و اگرچه قیمت کمتری نسبت به عطر اورجینال دارند اما همه ویژگی‌های آن را دارند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که به دلیل نبود بسته بندی مشخص و معتبر، ممکن است برخی از افراد سودجو سعی کنند عطرهای تقلبی و دست ساز خود را به عنوان تستر عطرهای معروف به شما بفروشند و به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید هر نوع عطری حتما به فروشگاه‌های بزرگ و معتبر که گارانتی فروش هم دارند مراجعه کنید.

تفاوت بین تستر عطر و سمپل

اگر اهل خرید عطر باشید حتما با سمپل‌های کوچک عطر که در کنار عطرهای اصلی عرضه می‌شوند آشنایی دارید، اما این سمپل‌ها یا نمونه عطر تفاوت زیادی با تستر عطر دارد. سمپل در حجم‌های بسیار کوچک و معمولا زیر ۱۰ میلی‌لیتر در کنار عطرهای دیگر به رایگان عرضه می‌شود. مثلا اگر شما از فروشگاه معتبری یک عطر شانل تهیه کنید در کنار آن فروشنده یک سمپل از عطر دولچه گابانا نیز در پاکت خرید شما قرار می‌دهد تا آن را هم امتحان کنید و در صورت تمایل نمونه کامل آن را خریداری کنید. این سمپل‌ها حاوی رایحه عطر اصلی هستند اما برای فروش تهیه نمی‌شوند و هدف از آن‌ها تبلیغات برای محصولات جدید است. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توان تفاوت سمپل و تستر را کاملا مشخص کرد، تستر در حجم‌های بالا عرضه می‌شود و هدف آن مشتریان نیستند بلکه این توزیع کنندگان و فروشندگان عطر هستند آن‌ها را به رایگان دریافت می‌کنند ( و با قیمت‌های مشخصی به مشتریان می‌فروشند).

تستر عطر چیست و چه تفاوت‌هایی با عطر و ادکلن اورجینال و اصل دارد؟

آیا تستر عطر ارزش خرید دارد؟

بسیاری از افرادی که تجربه استفاده از تستر عطر را داشته‌اند ادعا می‌کنند که دوام و ماندگاری تستر نسبت به عطرهای اورجینال بیشتر است اما این ادعا صحت ندارد چون ترکیب و غلظت تستر با ترکیب و غلظت عطر اورجینال هیچ تفاوتی ندارد و در واقع همان میزان از ماندگاری را دارد. اما ماندگاری و دوام عطر تا حد زیادی به نحوه انبار کردن و نگهداری از عطر بستگی دارد و اگر شما از هر عطری، چه اورجینال و چه تستر درست نگهداری نکنید پس از مدتی ماندگاری و رایحه خود را از دست خواهد داد.

تستر عطر چیست و چه تفاوت‌هایی با عطر و ادکلن اورجینال و اصل دارد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای تستر عطر قیمت پایین آن است و قیمت یک شیشه تستر عطر نسبت به نمونه اورجینال و بسته بندی شده آن در حجم مشابه بسیار کمتر است. اما آیا این قیمت پایین می‌تواند دلیل خوبی برای خرید تستر باشد؟ از دیدگاه بازاریابی تنها تفاوت عطر اصل و تستر آن در بسته بندی است. هزینه تمام شده عطر اورجینال با قیمتی که توزیع کننده آن را در بسته بندی‌های رسمی به فروش می‌رساند تفاوت زیادی دارد و در واقع همین بسته بندی و اتیکت محصول است که باعث بالا رفتن قیمت می‌شود پس منطقی است که قیمت یک محصول اصل اما بسته بندی نشده، پایین‌تر باشد. پس برای کسانی که لاکچری بودن و پرستیژ محصول اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهند از عطر باکیفیت و خوشبو استفاده کنند تستر می‌تواند بهترین گزینه باشد و هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. بسته بندی عطر نشانه هویت و لوکس بودن آن است اما آیا پرداختن هزینه‌های گزاف برای چیزی که قرار است چند دقیقه پس از خرید آن را پاره کرده و دور بریزید منطقی است؟ به خصوص برای کسانی که عطرها را برای استفاده در منزل استفاده نمی‌کنند و همیشه یک اتومایزر پر شده در جیب خود دارند تستر بهترین انتخاب است چون در این شرایط بطری و بسته بندی عطر عملا برای شما غیرقابل استفاده خواهد بود و تنها رایحه عطر است که اهمیت دارد. پس پاسخ این سوال که آیا تسترها ارزش خرید دارند یا خیر کاملا به خود شما بستگی دارد و به نحوه استفاده شما از عطر و اهمیت لاکچری در زندگی شما برمی‌گردد. اما از دیدگاه اقتصادی و صرفه جویی تستر قطعا ارزش خرید دارد و همه مزایای یک عطر کامل و اورجینال را با قیمتی بسیار کمتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

تستر عطر چیست و چه تفاوت‌هایی با عطر و ادکلن اورجینال و اصل دارد؟

اما فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده در اصل بودن یا تقلبی بودن عطر، بسته بندی آن است و وقتی این بسته بندی وجود ندارد کار شما در تشخیص اصل بودن عطر یا تستر تقریبا غیرممکن خواهد شد و به سادگی ممکن است یک عطر تقلبی و بی‌کیفیت با عنوان تستر یک عطر سطح بالا به شما قالب شود. البته اگرچه قیمت تستر بسیار کمتر از عطر اورجینال است و در این حالت هم زیان کمی متوجه شما خواهد شد اما لازم است که در خرید تسترها دقت و توجه زیادی به خرج دهید و ترجیحا تستر را از عطرهایی تهیه کنید که قبلا تجربه استفاده از نوع اورجینال آن را داشته‌اید. در این حالت بهتر و ساده تر می‌توانید اصل بودن و تقلبی بودن تستر را تشخیص دهید بدون آن که نیازی به چک کردن بسته بندی داشته باشید. با در نظر گرفتن این نکات و شرایط، می‌توان گفت که تسترها جایگزین بسیار مناسبی برای عطرهای اورجینال هستند چون در شرایط اقتصادی فعلی که قیمت یک عطر اورجینال از برند معتبر سر به فلک می‌زند بسته بندی و اتیکت عطر اهمیت چندانی نخواهد داشت.

تستر عطر چیست و چه تفاوت‌هایی با عطر و ادکلن اورجینال و اصل دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی