صادرات ماهی پس از تامین نیاز مردم قشم


صادرات ماهی پس از تامین نیاز مردم قشم

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم گفت: همه دستگاه‌ها باید با تشدید نظارت ها، بازار را به گونه ای مدیریت کنند که صیادان ابتدا نیاز مردم شهرستان را به این محصول تامین کنند و مازاد مصرف را به صادرات اختصاص دهند.

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری روز یکشنبه در ستاد تنظیم بازار شهرستان قشم افزود: اداره شیلات، دامپزشکی، دریابانی و صنعت، معدن و تجارت از اهرم های خود استفاده کنند تا صیادان، محصول خود را پیش از صادرات در بازار داخلی عرضه کنند.
وی با اشاره به اینکه نظارت باید تشدید و مردم محور شود، اظهار داشت: از سوی دیگر باید مشکلات صنعت صید جمع آوری و حل شود تا صیادان به سمت فروش ماهی در بازارهای خارجی روی نیاورند.
فرماندار قشم کمبود ماهی در قشم را غیر قابل قبول توصیف و تصریح کرد: هیچ نقطه در شهرستان قشم به ویژه شهرهای پرجمعیت نباید با کمبود ماهی مواجه شوند و این اتفاق قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: کمبود ماهی و قیمت آن 2 مشکلی است که باید بررسی و حل شود و اغماض در پیگیری این مسائل از سوی هیچ ارگانی قابل قبول نیست.

** به مشکلات صیادان باید رسیدگی کرد
جانشین فرماندهی یگان دریابانی شهرستان قشم نیز در این ستاد گفت: در حال حاضر قاچاق ماهی توسط لنچ ها صورت نمی گیرد و ممکن است برخی با قایق به قاچاق ماهی از جزیره اقدام کنند.
عبدالمجید پناه پوری با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق باید مشکلات صیادان را حل کرد، افزود: در اسکله ها مکانی برای تخلیه صید در نظر گرفته نشده است.
وی ادامه داد: شهرستان قشم از نظر قاچاق ماهی وضعیت مطلوبی دارد و بیشتر قاچاق این محصول از خارج شهرستان صورت می گیرد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
7500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...