غذای خوشمزه برای کودکان، لازانیای اسفناج


غذای خوشمزه برای کودکان، لازانیای اسفناج

قبل از شستشوی برگ‎های اسفناج آنها را خرد نکنید زیرا در این صورت املاح و ویتامین‎های موجود در اسفناج حین شستسو از آن خارج خواهد شد.

لازانیا از غذاهای ایتالیایی است که با ورقه های پهن پاستا و مایه ای که اغلب از انواع سبزی ها تشکیل شده، تهیه می شود. در ایران این غذا با سس گوجه فرنگی یا همان کچاپ میل می شود در حالی که اگر در ایتالیا، در یک رستوران لازانیا سفارش دهید و سس کچاپ نیز درخواست کنید، تعجب می کنند زیرا این سس مخصوص غذاهای گوشتی است و مصرفش با لازانیا به خصوص نوع سبزیجات آن، رایج نیست. برای هر چه خوش طعم تر شدن لازانیای اسفناج باید نکته هایی را در نظر گرفت:

غذای خوشمزه برای کودکان، لازانیای اسفناج

1. قبل از شستشوی برگ های اسفناج آنها را خرد نکنید. زیرا در این صورت املاح و ویتامین های موجود در اسفناج حین شستسو از آن خارج خواهد شد. ابتدا برگ های درسته اسفناج را در آب بشویید و سپس آن را خرد کنید.

2. برای اینکه تخم مرغ و پنیرها به خوبی با هم مخلوط شوند، نصف لیوان شیر نیز به آنها اضافه کنید. به این ترتیب اگر ورقه های لازانیا نیمه آماده باشند، در حین پخت، نرم خواهند شد.

3. علاوه بر پنیر پارمسان و موزارلا، مصرف پنیر گودا نیز با سایر پنیرها توصیه می شود به این ترتیب غذا طعم مناسبی پیدا خواهد کرد. البته قسمت رویی این غذا را نباید با پنیر بپوشانید بلکه بهتر است فقط کمی پنیر پارمسان روی آن بپاشید.

4. برای اینکه برش های لازانیا حین سرو شکل خود را حفظ کنند، 2 طرف لازانیا در فر حرارت دهید. به این ترتیب که ابتدا قسمت پایین فر روشن شود و در مرحله بعد قسمت بالایی فر را برای حرارت دیدن غذا استفاده کنید. البته نسبت مدت زمانشان باید 3 به 1 باشد.

5. اگر ورقه های لازانیا سفت یا نیمه آماده هستند بهتر است مایه لازانیا آب دارتر باشد زیرا در صورت غلیظ بودن این مایه، لازانیا خشک و سفت خواهد شد و نرمی مطبوعی نخواهد داشت.
6. ظرف مناسب برای پخت لازانیا پیرکس است و از ظروف دردار استفاده نکنید اما استفاده از فویل در تهیه این غذا (به خصوص اگر فر بزرگی دارید) بلامانع است.

7. از نظر طعم و مزه، مصرف یک بشقاب کاهوی خرد شده که با روغن زیتون و سرکه بالزامیک طعم دار شده است، همراه این غذا توصیه می شود.

اگر فشار خون دارید

بهتر است سیر بیشتری به غذایتان اضافه کنید و حداقل نمک را به لازانیا بیفزایید. از آنجا که پنیرهای مصرفی در این غذا دارای نمک هستند، بهتر است که مقدار آنها را به نصف برسانید. نوشیدنی ای که به همراه این غذا میل می کنید نیز می تواند یک لیوان آب گریپ فروت تازه باشد.

اگر چاق هستید
بهتر است از حداقل روغن برای تهیه این غذا استفاده کنید. برش کوچکی از این غذا را با بشقاب بزرگی از سالاد سبزی های مختلف میل کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که برای افزایش فیبر این غذا به آن کمی هم فلفل دلمه ای رنگی و قارچ خرد شده اضافه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند