مراقبت از موهای فر | چگونه از موهای فر را در فصل تابستان محافظت کنیم ؟


مراقبت از موهای فر | چگونه از موهای فر را در فصل تابستان محافظت کنیم ؟

مراقبت از موهای فر : چگونه از موهای فر مراقبت کنیم ؟ در فصل تابستان برای حفظ و نگهداری موهای توپر و فر چه باید کرد ؟ در اینجا با مقاله ای درباره سلامت مو ، راه های نگهداری از موهای فر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.   موی فر بهتر است … نوشته مراقبت از موهای فر | چگونه از موهای فر را در فصل تابستان محافظت کنیم ؟ اولین بار در پورتال...

سلامت مو ، راه های نگهداری از موهای فر در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

مراقبت از موهای فر | چگونه از موهای فر را در فصل تابستان محافظت کنیم ؟

موی فر بهتر است یا صاف , مراقبت از موهای فر

همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید

داشتن موهای فر مثل هر جنس موی دیگری مزایا و معایب خود را دارد مثلا اگر چه موی فر پرپشت و زیبا به نظر می‌رسند اما مراقبت از موی فر کار ساده‌ای نیست و احتمال آسیب دیدن این موها در صورت مراقبت نادرست بیش از دیگر انواع موها است.

اگر موهای شما فر است و در نگهداری و مراقبت مو هایتان به خصوص در فصل تابستان دچار مشکل هستید نگران نباشید ترفندها و نکات خاصی وجود دارد که شما با رعایت آن‌ها می‌توانید موهایی طبیعی، زیبا و سالم داشته باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که مراقبت از موی فر را در فصل تابستان چطور باید انجام دهید در ادامه نیز با روش رنگ کردن موهای فر و بهترین ماسک مو برای مراقبت از موهای فر آشنا خواهید شد.

_ نکات مهم برای مراقبت از موهای فر در فصل تابستان

همه ما در گرما و رطوبت فصل تابستان تجربه خیس شدن و چسبنده شدن موها را داشته‌ایم اما این تجربه برای خانم‌هایی که موهای فر دارند ناراحت کننده‌تر است چون گرما و رطوبت نه تنها فر موها را خراب می‌کند بلکه احتمال آسیب دیدن موها مثل موخوره و شکنندگی مو در این شرایط هم وجود دارد. اما شما با چند تغییر کوچک در برنامه مراقبت از موهای فر می‌توانید این مشکلات را به حداقل برسانید و تابستانی شاد و زیبا را سپری کنید.

موی فر را بیش از حد نشویید

شستن موها با شامپوهای پاک کننده Clarifying اگرچه ظاهر زیبایی به آن‌ها می‌دهد اما باعث خشکی و وز شدن موها می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود برای مراقبت از موهای فر تا حد ممکن کمتر آن‌ها را شامپو بزنید و از شامپوهایی که خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی و ضدمیکروبی دارند استفاده کنید.

برای موی فر از نرم کننده به میزان لازم استفاده کنید

هیچ وقت قدرت نرم کننده‌ها را دست کم نگیرید و فراموش نکنید که شما در فصل تابستان هم به استفاده از نرم کننده مو نیاز دارید. برای نرم کردن و حالت دادن به موها می‌توانید از ماسک‌های نرم کننده هم استفاده کنید و آن‌ها را شب روی موها بزنید و صبح شامپو بزنید تا رطوبت موها تامین شود و موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید.

از نوک موهای فر بیشتر مراقبت کنید

نوک موها بیش از هر قسمت دیگری مستعد خشک شدن است و به همین دلیل است که موخوره در نوک موها به وجود می‌آید. به همین دلیل لازم است که از نوک موها مراقبت بیشتری به عمل آورید و آن را با انواع روغن و ماسک مو ایزوله کنید تا رطوبت مو از طریق نوک آن تبخیر نشود. برای این کار می‌توانید از روغن بادام یا جوجوبا استفاده کنید و آن را فقط روی نوک مو بزنید چون تماس این روغن‌ها با کف سر باعث چرب شدن آن می‌شود.

برای مراقبت از موی فر از بخار کمک بگیرید

بخار همان چیزی است که باعث به هم خوردن حالت و زیبایی موهای فر می‌شود و این بخار در فصل تابستان فراوان است. اما شما می‌توانید از این بخار به نفع خودتان استفاده کنید، فقط کافی است هنگام حالت دادن به مو از بخار کمک بگیرید و آن‌ها را حجیم‌تر کنید. به این ترتیب دیگر بخار موجود در هوا نمی‌تواند اثری روی موهای شما داشته باشد.

از حرارت برای موی فر، کمتر استفاده کنید

همیشه توصیه می‌کنیم که استفاده از حرارت را روی موها به حداقل برسانید اما این توصیه برای خانم‌هایی که موهای فر دارند به خصوص در فصل تابستان بسیار جدی‌تر است. اگر به سشوار کشیدن نیاز دارید حتما درجه سشوار را در کمترین دمای ممکن قرار دهید تا آسیب کمتری به موهای شما برسد.

از مواد سیلیکونی روی موهای فر استفاده نکنید

این توصیه تنها محدود به فصل تابستان نیست و شما همیشه باید از موادی که حاوی سیلیکون هستند اجتناب کنید. سیلیکون اگرچه حالتی صاف و یکدست به موها می‌دهد اما مثل یک عایق عمل می‌کند و مانع از جذب رطوبت روی مو می‌شود و موها را خشک و سنگین می‌کند. پس سیلیکون را از برنامه مراقبت موهای خود حذف کنید تا موهای فر زیباتری داشته باشید.

از مواد مغذی برای حالت دادن موهای فر کمک بگیرید

گاهی بهترین راه برای حفظ زیبایی موها، حفاظت از آن‌ها در مقابل عوامل آسیب زا است. بافتن موها یک روش ساده برای جلوگیری از به هم ریختگی و گره خوردن موها است که در روزهای گرم هم به خوبی جواب می‌دهد. حال اگر پیش از بافتن موها از یک ماده مغذی و محافظ هم روی آن استفاده کنید سلامت و زیبایی موهای شما تضمین می‌شود. همان طور که گفتیم روغن جوجوبا و روغن‌های طبیعی از این دست هم قدرت حفاظتی خوبی دارند و هم حالت خوبی به موها می‌دهند و هم طبیعی و بدون ضرر هستند.

_ بهترین ماسک مو برای مراقبت از موهای فر

ماسک‌های مو تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی موها دارند و بسته به نوع آن‌ها می‌توانند فواید زیادی برای مو داشته باشند. در این میان موهای فر به دلیل مشکلات خاصی که دارند نیاز بیشتری به استفاده از ماسک دارند و برخی از انواع ماسک بهترین اثر را روی موهای فر دارد و برای مراقبت از موهای فر توصیه می‌شود. یکی از مشکلات رایج موهای فر، خشکی است که مشکلات دیگری مثل موخوره، شکنندگی و وز شدن را به دنبال دارد و ماسک‌هایی که خاصیت مرطوب کننده و آبرسانی دارند می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.

اما این سوال پیش می‌آید که کدام ماسک‌ها خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی به مو را دارند، ماسک‌هایی که حاوی روغن نارگیل، روغن آووکادو و یا روغن دانه انگور باشند می‌توانند رطوبت موها را حفظ کنند و زیبایی و درخشش آن‌ها را بیشتر کنند.

در کنار ماسک‌های مرطوب کننده ماسک‌های حالت دهنده هم محصولاتی هستند که برای مراقبت از موهای فر توصیه می‌شوند. این ماسک‌ها برای کسانی مناسب هستند که می‌خواهند موهای فر خود را با جریان هوا خشک کنند و حالت طبیعی آن را از بین نبرند. این ماسک‌ها معمولا خاصیت تغذیه کننده هم دارند و حالت طبیعی فرهای شما را بدون وز و تخت شدن به آن بازمی‌گردانند.

موهای فر مستعد وز و شکنندگی هستند و ماسک‌هایی که خاصیت ضد وز داشته باشند بهترین گزینه برای تقویت و زیبایی موهای فر هستند. ماسک‌هایی که حاوی روغن‌های قوی و تغذیه کننده و فاقد پارابن و سولفات باشند می‌توانند وز موها را از بین ببرند و آن‌ها را شاداب و درخشان کنند.

مراقبت از موهای فر | چگونه از موهای فر را در فصل تابستان محافظت کنیم ؟

چگونه موی فر را درست کنیم

روش مناسب برای رنگ کردن موهای فر

رنگ کردن موهای فر یکی از کارهای دشواری است که باعث می‌شود خانم‌هایی که موی فر دارند برای رنگ کردن موهای خود مشتری دائمی سالن‌های آرایشی باشند. اما با رعایت چند نکته و ترفند می‌توان رنگ کردن این موها را گام به گام در منزل انجام داد و نتیجه‌ای عالی و زیبا گرفت. مشکل اصلی در رنگ کردن موهای فر این است که فر بودن موها باعث می‌شود رنگ مو به صورت یکنواخت روی مو پخش نشود و نتیجه چیزی نباشد که شما انتظار آن را داشته‌اید.

از طرف دیگر موهای فر معمولا خشک و شکننده هستند و نسبت به رنگ مو واکنش بیشتری نشان داده و خشک و وز می‌شوند. اما اگر شما از یک کیت خانگی رنگ موی باکیفیت که حاوی نرم کننده و ماسک موی مناسب باشد استفاده کنید و روشی را که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد برای رنگ کردن موهای خود به کار ببرید نتیجه دقیقا همان چیزی خواهد شد که انتظارش را دارید بدون آن که موهایتان دچار آسیب شود:

گام اول برای رنگ کردن موهای فر

ابتدا موها را سشوار بکشید. این کار به پخش یکنواخت رنگ روی موهای شما کمک می‌کند. سپس موها را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به آرامی بپیچید و گرد کنید و با یک کلیپس روی سر محکم کنید.

گام دوم برای رنگ کردن موهای فر

وازلین را بردارید و دور پیشانی و بناگوش و جاهایی که ممکن است رنگ مو به آن برخورد کند بزنید.

گام سوم برای رنگ کردن موهای فر

دستکش‌هایتان را بپوشید و کیت رنگ مو را طبق دستور روی بسته آن ترکیب کنید.

گام چهارم برای رنگ کردن موهای فر

یکی از دسته‌های مو را باز کنید و رنگ را روی ریشه موها بزنید. وقتی ریشه موها کاملا به رنگ آغشته شد آن را تا نوک موها امتداد دهید. این مرحله را برای سه بخش دیگر موها نیز ادامه دهید و ۲۵ تا ۴۰ دقیقه (بسته به جنس مو و فرمول رنگ مو) صبر کنید تا موها رنگ بگیرند.

گام پنجم برای رنگ کردن موهای فر

موها را بشویید و شامپو بکشید سپس از نرم کننده‌ای که داخل بسته رنگ مو وجود دارد روی موها بزنید و کاملا آبکشی کنید. حال می‌توانید موهای خود را به هر شکلی که دوست دارید حالت دهید و از موهای فر زیبا و رنگ شده خود لذت ببرید.

نکاتی مهم درباره موهای فر

به خوبی میدانیم که همه به موهای فر طبیعی شما غبطه می‌خورند .اما اگر شما با این مارپیچها متولد نشده بودید، احتمالا نمی‌دانستید چقدر برای کنترل کردن این موها، باید تلاش کرد.

کوتاهی اشتباه موهای فرفری

کوتاه کردن موهای فر یک هنر است و یک برش اشتباه قیچی باعث می‌شود که شما برای چند ماه مجبور شوید با موهای کرک مانند کنار بیایید.

برس زدن

تنها یک گزینه نیست. امان از گره‌ها. تنها سعی کنید برس را روی موهای فر خشک بکشید. بله ما اینطور فکر می‌کنیم.بعضی وقتها مردم فکر می‌کنند شما نامرتب هستید. فقط به این دلیل که بافت موهای شما کمی آشفته است به این معنا نیست که موهایتان بی نقص و حرفه‌ای آرایش نشده‌اند و مرتب نیستند. اما شما به درستی می‌دانید که اگر یک مصاحبه کاری یا قرار ملاقات داشته باشید، آنها را سشوار و صاف می‌کنید که منجر می‌شود به … و هر کاری برای اجتناب از بهم ریختن آنها انجام خواهید داد. وقتی باران می‌بارد، تحت هیچ شرایطی پایتان را از خانه بیرون نمی‌گذارید.

شستشو

شستشوی موهایتان یک فرایند مفصل است. شما شامپوی مخصوص موهای فر، ماسک نرم کننده قوی (چون موهای فر خشک هستند) و مخلوطی از محصولات حالت دهنده دارید (که لازم است به ترتیب درستی استفاده شود) تا مطمئن شوید پس از حمام وز نمی‌کنند.

خوابیدن با موهای مرطوب

یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که ممکن است مرتکب شوید. وقتی این شرایط نامساعد پیش می‌آیند، با پیچهایی که هر کدام به سمتی رفته‌اند از خواب بیدار می‌شوید و به همین دلیل است که حتما یک دیفیوزر برای سر سشوار خود نیاز دارید.

رطوبت دشمن شماست

تابستان بدترین زمان در سال برای موهای فر شماست چون هوای گرم و مرطوب بیشتر باعث وز خوردن آنها می‌شود. اما بخش مثبت آن این است که موهایتان را به خوبی در بالا جمع می‌کنید.

افراد با موهای صاف مرتبا به شما می‌گویند که به موهای فر شما غبطه می‌خورند. بله وقتی از دست موهای خود خسته شده‌اید، می‌توانید این را به خود بگویید تا روز خوبی با موهای فرفری خود داشته باشید.

مراقبت از موهای فر | چگونه از موهای فر را در فصل تابستان محافظت کنیم ؟

مراقبت از موهای فر

مراقبت از موهای فر | چگونه از موهای فر را در فصل تابستان محافظت کنیم ؟

منبع : serokh.com / سیمرغ / redmag.ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق